Skocz do zawartości

opel astra g 1.6 16v 74kw 101km check engine


Gość Robi444444

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Robi444444

Witam wszystkich. Na samym początku chcę napisać iż jestem nowy na ty forum więc za niedociągnięcia lub błędy przepraszam. Chciałbym opisać problem mojej astry w miarę dość dokładnie a mianowicie :

W 2016r zapaliła mi się tzw. kontrolka check engine silnik gasł, falował. Będąc u mechanika po podłączeniu kompa wykazało że padnięty egr więc go zaślepił i było ok na jakiś czas. W miedzy czasie dalszej jazdy zaobserwowałem wzrost kopcenia a z zapachu wynikało że pali olej. Kontrola oleju wykazała że spala dużo gdzie w między czasie zaczął nierówno pracować silnik. Nie palił na trzecim tłoku a olej brał jak smok jednym słowem padł silnik. W tym czasie ponownie zapaliła sie kontrolka check engine po ponownym badaniu kompem egr. Więc kupiłem nowy słabej raczej firmy

MAXGEAR. Jednak check nie zgasł. Podjąłem decyzje o remoncie kapitalnym silnika (głowica, szlif tulei, nowe tłoki, pierścienie, panewki, cały rozrząd inne elementy). I teraz co się dzieje: Mechanik zrobił remont silnika a następnie jak pojechałem po odbiór auto chodziło super żadnych objawów więc pojechałem od niego do cpn bo było mało benzyny a na gazie miałem jakiś czas nie jeździć. Po tankowaniu po około 5km zapaliła się kontrolka check engine a silnik zaczął nierówno pracować nawet czasami gasł. Palił benzyny więcej. Poinformowałem mechanika który był trochę zdziwiony bo mówił że auto chodziło cały dzień i było ok. Ale nakazał podjechać i po podłączeniu kompa pokazało błędy zawór egr, p0400 i p0420. Ponadto było dość duże ciśnienie na kolektorze ssącym 320 350 a jak mówił powinno być ok 250. Z tego wynikało że jest coś z urządzeniami : 1. sonda lambda (druga) 2. zawór egr 3. katalizator Ponownie po wykasowaniu błędów silnik pracował nierówno. W domu sam wykręciłem ten w sumie nowy zawór, jak się okazało był bardzo zabrudzony i z tego powodu nie domknięty. Ale po jego zamontowaniu silnik zaczął prawidłowo pracować i spalanie paliwa było ok jednak ponownie zapaliła się kontrolka check engine. Na kompie ponownie wykazało błędy egr, p400, p420 po skasowaniu na wolnych obrotach auto nic nie wykazało, Więc wracając do domu po przejechaniu znów ok 15km zapala się check engine (błędy te same) Zaznaczam że ogólnie auto chodzi dobrze nic się poza tym nie dzieje spalanie raczej jest ok silnik pracuje równo, odpala super na zimnym i ciepły. Po ustaleniu z mechanikiem mam ponownie auto do niego zaprowadzić. Teraz mam do was prośbę co może być powodem tego że zapala się kontrolka check engine. Dodam do tego, że jak silnik już padł to jeszcze jeździłem jakiś czas a palił na trzy cylindry a ktoś napisał że przez to mógł paść katalizator dlatego sonda źle pokazuje. Dodatkowo jest jakieś lewe powietrze bo duże ciśnienie na kolektorze ssącym. Nie mniej jednak jak by mógł mi ktoś pomóc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie ciśnienie rury ssącej na wolnych powinno być 0.3-0,5 bar

 

Co do EGR to go wyjmij i dobrze przeczyść 0402 to nadmierna wielkość przepływu czyli nie domknięty

W programie diagnostycznym sprawdzić czy na wolnych i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach pokazuje 0% (0.3-0.8 V)

A przy pedale gazu lekko przyciśniętym ma pokazywać powyżej 0% (>0.8 V)

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robi444444

dzięki będę w poniedziałek u mechanika do mu przekaże informację i jednocześnie jak będę mógł to podam pomiary na forum. Dodam że auto ma instalację gazową ktoś powiedział aby odłączyć ją przed pomiarami i to najlepiej wyjąć bezpiecznik. Nie wiem czy instalacja ma to wpływ. dodatkowo jest w aucie przy desce taki przełącznik włączenia i wyłączenia jazdy na gazie. jednak gdy go przełączę na tylko benzynę to po chwili piszczy sygnalizator (chyba ma za zadanie informować że nie ma gazu lub że jest tylko przełączony na benzynę).


U ciebie ciśnienie rury ssącej na wolnych powinno być 0.3-0,5 bar

 

Co do EGR to go wyjmij i dobrze przeczyść 0402 to nadmierna wielkość przepływu czyli nie domknięty

W programie diagnostycznym sprawdzić czy na wolnych i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach pokazuje 0% (0.3-0.8 V)

A przy pedale gazu lekko przyciśniętym ma pokazywać powyżej 0% (>0.8 V)

dzięki będę w poniedziałek u mechanika do mu przekaże informację i jednocześnie jak będę mógł to podam pomiary na forum. Dodam że auto ma instalację gazową ktoś powiedział aby odłączyć ją przed pomiarami i to najlepiej wyjąć bezpiecznik. Nie wiem czy instalacja ma to wpływ. dodatkowo jest w aucie przy desce taki przełącznik włączenia i wyłączenia jazdy na gazie. jednak gdy go przełączę na tylko benzynę to po chwili piszczy sygnalizator (chyba ma za zadanie informować że nie ma gazu lub że jest tylko przełączony na benzynę).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przełaczeniu na Pb nic nie powinno piszczeć.

Poszukaj instrukcji do twojego LPG i poczytaj.

Instalację sie odpina aby sprawdzić czy LPG nie rozwaliło map Pb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robi444444

Po przełaczeniu na Pb nic nie powinno piszczeć.

Poszukaj instrukcji do twojego LPG i poczytaj.

Instalację sie odpina aby sprawdzić czy LPG nie rozwaliło map Pb

Może to trochę źle napisałem jak w samochodzie przełączone jest na Pb nic nie piszczy jest ok jedynie dźwiękiem sygnalizuje w sytuacji braku gazu lub gdy jest wyłączony na desce przełącznikiem Pb - benzyna to po odpaleniu po chwili piszczy i po kilku sekundach się wyłącza. Ale dodatkowo chodzi mi czy podczas pomiarów kompem to trzeba jakoś wyłączać pracę silnika na Pb poprzez wyjęcie np. Bezpiecznika czy tylko przełączyć na włączniku w desce i to wystarczy. Ponadto czy jeśli zawór egr się nie domyka to może mieć wpływ na katalizator i sondę lambda? Bo kody błędów to

0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR

0420 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała

oraz złe parametry sondy lambda drugiej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złe parametry 2 sondy to może być też błąd 0420

Zła regulacja LPG rozwala mapy Pb.

Czyli wyłącz LPG i pojeździj na samym Pb.

Jeżeli się ten problem zlikwiduje to dobrze jeżeli nie to trzeba sprawdzić pracę sondy 2 i sam katalizator.

 

Weź dotankuj paliwa i przegoń auto z 50km na samej Pb na podwyższonych obrotach pow.3000

Zobaczysz czy będzie poprawa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robi444444

Złe parametry 2 sondy to może być też błąd 0420

Zła regulacja LPG rozwala mapy Pb.

Czyli wyłącz LPG i pojeździj na samym Pb.

Jeżeli się ten problem zlikwiduje to dobrze jeżeli nie to trzeba sprawdzić pracę sondy 2 i sam katalizator.

 

Weź dotankuj paliwa i przegoń auto z 50km na samej Pb na podwyższonych obrotach pow.3000

Zobaczysz czy będzie poprawa.

Tak zrobię. Najpierw podjadę do mechanika aby błędy wykazywał później dotankuje i pogonie auto po trasie zobaczę co będzie. Martwi mnie to podwyższone ciśnienie na kolektorów ssącym. Tak czy siak jutro podjadę do mechanika. Po nim napisze co ustalił. Duże dzięki za pomoc ale bądźmy w kontakcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robi444444

Jakie podwyższone

Podałem ci jakie powinno być

Cześć. Auto wróciło od mechanika i powiedział że katalizator jest zapchany. Następnie wymienił trzy opcje 1/ wymiana katalizatora - ale drogo

2/ przelać (płynem stosowanym do filtrów cząstek stałych tzw. dpf ) 3/ wyjazd na trasę przegonić auto obroty 3 - 3.5 tyś i może da radę przeczyścić.

Tej trzeciej opcji trochę się boje bo silnik po remoncie kapitalnym więc nie wiem czy można tak ostro go pogonić. Zapytam też o olej po remoncie mechanik zalał go Castrolem pełny syntetyk CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3 pytanie czy to odpowiedni olej po remoncie gdyż są osoby które mówią że na początku powinien być mineralny a później półsyntetyk lub pełny syntetyk. Ponadto czy castrol to odpowiedni olej a może np. Liqui Moly (ale drogi czy warto?). Jak na razie przejechałem na tym castrolu ok 600km nie ubywa choć auto na dotarciu. A po przyjeździe od mechanika drugi dzień i na chwile obecną check się nie zapalił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zostaw w spokoju

Kapitalka domyślam się że to tylko wymiana pierścieni i remont głowicy.Więc jedyne co można aby nie przygrzać pierścieni to po prostu na poczatek do 3000 obr.

Ja bym go po prostu przegonił na Pb bez zalewania żadnymi specyfikami.

Po prostu zrobić nim jednorazowo 100-200km

 

A potem jazda do gazownika na wykasowanie map i regulacja od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności