Skocz do zawartości

Błąd poduszki w kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dawid90u

Witam,

 

Rok temu przy ostrych mrozach zaczęła pojawiać się kontrolka poduszek. Pod komputerem wyszło że wysoka rezystancja poduszki w kierownicy. Kontrolka raz się pojawiała, raz nie. Po tamtej zimie pojawiła się ponownie przy tegorocznych mrozach. Teraz pojawia się częściej, nawet teraz jak są dodatnie temperatury. Błąd ten sam. Zauważyłem że przeważnie zapala się przy skręcie kierownicy w lewo. Po pierwszych minutach jazdy. Ale też nie ma reguły, raz się zapali, raz nie. Czytałem coś o przecierającej się taśmie, zaśniedziałych stykach. Czy moglibyście mnie naprowadzić jak się dobrać do źródła błędu i go wyeliminować? W książce Sam naprawiam szukałem rozdziału dotyczącego rozbierania kierownicy ale coś znaleźć nie mogłem. Również chciałbym poprosić o wskazówki jak to bezpiecznie wykonać. Na elektronice się znam, ale nie chciałbym przypadkowego wystrzelenia poduszki.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie,

Problemu kontrolki nadal nie rozwiązałem ale udało się uzyskać informacje z którym modułem jest problem. Odczyt z komputera wykazał kod błędu:

"B0041 - Za wysoka rezystancja obwodu zapłonnika bocznej poduszki powietrznej kierowcy - Nie występuje"

Kroki jakie poczyniłem to przy odpiętym akumulatorze wypiąłem wtyczkę pod siedzeniem i porządnie przedmuchałem, ale problem pozostał. W losowym momencie podczas jazdy zapala się kontrolka. Ale przy podłączonym komputerze nie udało mi się uzyskać by błąd był aktywny np podczas ruszania, dociskania wtyczki. Kolejnym krokiem będę chciał spryskać styki we wtyczkach jakimś preparatem wd40, może to pomoże. Wiem że praktyką która pomaga jest pozbywanie się wtyczek i lutowanie ale to zostawię jako ostateczność.

Jeszcze mam pytanie. Chciałbym zweryfikować czy problem jest na złączach, czy może gdzieś po drodze do komputera. We wtyczce idącej do komputera, na skrajnych pinach są po dwa piny, jedna para pewnie od poduszki, druga od napinacza. Zadziała takie coś by zasymulować rezystancje wpinając odpowiedniej wartości rezystory w te piny? Od razu uprzedzę że nie chcę z tym jeździć, tylko sprawdzić czy komputer dalej wyrzuci błąd. Ewentualnie jakie kroki byście doradzili zrobić, poza lutowaniem co zostawiam na koniec.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradę już dostałeś, a kombinujesz.

Tak bo myślałem że to problem taśmy w kierownicy. Ale odczytany błąd wskazuje że to nie problem w kierownicy a w złączu pod siedzeniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, co to jest zapłonnik??

 

Błąd występuje, jak kręcisz kierownicą, czy jak ruszasz dupą na siedzeniu?

 

Chyba jaśniej tłumaczyć nie trzeba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności