Skocz do zawartości

Corsa D 2013 A12XER - pływa na drodze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Corse D auto ma 4 lata a przy dzisiejszych wiatrach strasznie rzuca na autostradzie, przy prędkości 120Km/h wręcz robi się niebezpiecznie, potrafi zmienic tor jazdy o pół metra przy mocnym powiewie.

Czy ktos w tym modelu mial podobne problemy, moze ten typ tak ma (budowa, zawieszenie) amortyzatory raczej po 4 latach nie powinny byc tragiczne. Wogole miękkie zawieszenie jest w tym aucie. Wyprzedzało mnie auto o podobnych gabarytach i nie wiedziałem zeby go zarzucało tak jak mną

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 4 latach to znaczy stania czy jezdzenia ??

nie wiemy w jakim stanie jest zawieszenie amory opony

do tego do chodzi tzw czynnik ludzki

czyli kontrowanie przy podmuchach

jednemu to wychodzi

drugiemu nie i auto przelatuje z pasa na pas

zgadywac wiec nei ma sensu

sprawdz auto i pomysl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 tys przejechane,

w zawieszeniu nic nie puka,

opony nowe letnie więc pływanie na zimowych jak ciepło odpada,

kontrola raczej ok bo inaczej bym w rowie lezał, niestety pomuchu nie widać więc nie mogę przewidzieć kiedy to się stanie

wiesz na Jeepa może wiatr nie działa ale są auta bardzej wrazliwe

i do nich to pytanie bo nie sztuka wymieniać amortyzatory które nie są do sportowej jazdy, moze ten typ tak ma i nie nadaje się na autostrady gdy wietrznie zwłaszcza powyzej 120km/h

najlepiej żeby się wypowiedział ktoś kto ma takie auto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego! Spokojnie... w mojej CD z 2014 przebieg 75kkm jest dokładnie to samo. Wczoraj też tak było. 120-130 i wyraźnie odczuwa się podmuchy wiatru. U mnie lekkie kontry wystarczyły fakt przyjemne to nie było. CD to auto z segmentu B a nie autostradowy pożeracz kilometrów. Tak na marginesie C5 w kombi też jest wrażliwe na wiatr boczny a jest dużo większe...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazde auto jest czule

jedne bardziej drugie mniej

jeep jest czuly i musze uwazac drogi kolego

i to bardziej niz w osobowym

pomysl co maja w duzych vanach albo tirach

podmuchy trzeba przewidziec

sa miejsca szczegolnie na to narazone

wyjazd z lasu

mosty

wzniesienia

nawet szpara miedzy ciezarowkami

tylko praktyka uczy zachowania i przewidywania

a jak pizdzi

to zwolnij do 90

mniej zarzuci

i latwiej auto opanowac

tyle z mojej strony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

Ten typ tak ma i tyle. Dość duża bryła, niska masa i średnio miękkie zawieszenie. W duże wiatry nie jechałem jeszcze nigdy, ale nawet przy zwykłym wyprzedzaniu ciężarówki czuję jak kiwnie budą.

 

 

A co do układu zawieszenia i kierowniczego - ja przy niecałych 30k km miałem luz na kierownicy i stuk w lewym przednim kole. Więc ja bym się tym aż tak nie sugerował :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myślałem ze taka stylistyka tego auta robi takie rzuty przy podmuchach. Wczesniej miałem astre f auto o epoke starsze , zawieszenie praktycznie to samo a lepiej się prowadziła, wiem ze powiecie ze to sedan no ale starszy i lększy sedan

 

Gawlak uwierz mi mam doswiadczenie i umiejętności w przewidywaniu oraz w wyprowadzaniu auta z trudnych sytuacji drogowych, poprostu mam to auto od 3 miesiecy i nie spodziewałem się że ono jest tak podsterowne w starciu w wiatrem

Wiem też, ze przy wyprzedzaniu tira robi się tzw pole magnetyczne :) wiem ze moge byc narazony na podmuch po wyjechaniu z za ekranu itp itd. Zaskakują mnie te nasze ekrany na a4 między tarnowem a rzeszowem w odcinku chronionym z obu stron przez ekrany podmuchy są większe niż na otwartej przestrzeni :) zdolni inzynierowie je projektowali, pewnie dużo przewidywali :) chyba aż za dużo tak że nie przewidzieli że wiatry z reguły są z zachodu a taki ekran z obu stron drogi zrobi piękny korytarz który przy zakręcie działa jak turbina

 

tak apropo Gawlak powiedz mi jak można przewidzieć mocny podmuch w takich ekranach, albo poza nimi gdzie niema drzew tylko niziny i otwarte przestrzenie, to się może czegos naucze. Bo jak dla mnie w takich sytuacjach tylko czujność, jazda w ciągłej maksymalnej koncetracji ( co jest uciązliwe przy dłuzszej trasie i w czesniej czy pozniej i tak ona spada) i szybka reakcja aczkolwiek stonowana i nie nerwowa reakcja na oberwanie przez wiatr to moje jedyne antidotum.

 

o prędkości nie bede dyskutował bo jak mam jechac 80 km to po co mi atostrada, ale takie przywoite 120 km/h to szalu niema tymbardziej wowczas gdy reszta jechała prosciutko a ja jak pijany :)

 

no nic jak się amorki troche zuzyją to trzeba będzię usztywnić troche tą Corsine ale stylistyki to juz nie przerobie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozsadek i dostosowanie predkosci do warunkow jazdy kolego

tak mowia przepisy

mocno wieje ??

zwolnij

proste jak budowa gwozdzia

na znakach jest predkosc max dozwolona a nie minimalna ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic mnie nie olsniles Gawlak :) nawet z tym gwoździem, chociaż podejrzewam że większość ludzi nie wie z czego zbudowany jest gwóźdź w zależności od typu i składu:)

 

co do przepisów, ludzie je tworzyli i jak się tak popatrzy na nasze drogi to w większości przypadków są złe,

 

no autostradzie wole jechać tak aby nie dostać w "dupe" :) jadąc rozsądnie i w myśl przepisów ;)

 

temat troche zboczył :) no ale paru włascicieli cors się wypowiedziało i potwierdziło moje przypuszczenia

 

jedyna możliwość to jak zajebiście mocno wieje to Corsą D nie ma co się phać na autostradę, chyba że ktoś potrzebuje adrenaliny :)

 

i tym zakończmy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rozmawiamy o CD w wersji 1.2 czy o czymś innym? Maksymalna prędkość podróżna (stała) na autostradzie to chyba max 140-150km więc przepisowo jest... prawie?

 

Jeszcze należy pamiętać o oponach ja mam Barumy Brilantis 2 z przodu i zauważyłem, że trochę mokrego i auto staje się nadsterowne... na Continentalach tego nie było...

 

Wiatr, opony, kierowca, nawierzchnia wszystko to wpływa na jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności