Skocz do zawartości

2.2DTI SIGNUM P0400-04


Gość Platkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Platkowski

Panowie chciałem szybko nakreślić temat gdyż będę miał parę wolnych chwil żeby w na to spojrzeć. Problem polega na błędzie P0400-04 otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego. Egr czasem się otworzy,brak mocy choć czasem po zgaszeniu pojawi się z powrotem ale po pierwszych 2 tysiącach wraca limo mode. Błąd odrazu po przekręceniu zapłonu. Wsadzilem emulator egr kable pociagniete do przepływki, błąd wisi i tylko za któryms razem na op-com_ie można go skasowac,choć częściej nie można. Czasem pojawia się również błąd p0400-02 ale można go usunąć.

 

Jak mniemam jest to zapewne tylko i wyłącznie problem z zasilaniem prądu?

 

Panowie,

szukałem nawet na forach anglojęzycznych,tutaj i widac Google już mają mnie dość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Platkowski

Na ta odpowiedź będę musiał napisać cała stronę....jak usiade na stacjonarce wieczorem bo pół auta rozdubane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadnicze pytanie

co z EGR ??

robisz jakies obejscia emulatory

a jak dziala sam EGR ??

wiele osob je zaslepia niesprawne

a pozniej zdziwienie ze dalej blad wywala

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Platkowski

Jestem Panowie

 

Spróbuje opisać wszystko tak żeby miało to wszystko sens.

 

Błąd p0400-04 otwarty obwód recylkulacji

 

Wywala bardzo często po przegazowaniu P0400-02 obwód recylkulacji spalin- niskie napięcie

Takie błędy były na poprzednim egr. Diagnoza była szybka,emulator na problem Egr-a bo po czyszczeniu żadnych popraw. Czasu było mało a że auto było(jest nadal) potrzebne diagnoza mało przemyślana. Czasem w czasie jazdy po 10km auto samo ożyje na parę sekund i wraca na limp mode. Te same skutki na starym egr i na emulatorze,czasem się przebudzi samo i turbo wstanie na 1km a czasem wstanie na 100m....Czasem po wyjęciu kluczyka ze stacyjki błąd sam zniknie,ale zazwyczaj jest już w limp modzie od samego przekręcenia na zapłon.

 

Tak to wygląda,tak to się objawia.

 

Działania wyglądały tak że diagnoza Pana od emulatorów - przepływomierz.

Jakoś trudno było mi w to uwierzyć z racji że kable są podpięte a błędem nie rzuca,nic związanego z przepływem powietrza. Do mnie kod błędu przemawia- problem w elektryce EGR, więc:

 

Zabrałem się za mierzenie napięcia na wtyku EGR jak i na wtyku emulatora:

 

Bieg jałowy:

Pin1- 13,12

PIN2- 14,22

Pin3- 0,00

Pin4- 4,09

 

Wtyk przepływki:

 

BIEG JAŁOWY

Pin1- brak

Pin2 -0,08

Pin3- 5,08

Pin4 -2,00

 

Pan od emulatorów mówi że napięciach nie widzi zakłóceń...

 

jakieś sugestie?

 

 

Ciśnienie za Vacumm bezpośrednio na wężyku -0,8

Za elektrozaworem do gruszki turbo -0,8

Elektrozawory do klapek i przepustnicy -0,8

Wymuszone sterowanie elektrozaworu na przepustnice Op-com_em zaciąga cięgno i przymyka przepustnice

Wymuszone sterowanie elektrozaworem klapek zaciąga cięgno

 

Kable od EGR przejrzane,jeden idzie do wytku pompy,2 do przepływki bodajże i tutaj jeden bodajże brązowy i no właśnie coś dalej......

Nie jestem pewien czy tak ma być ale kabel jest w czarnej otulinie w połowie drogi , tak był upchany w całej wiązce. Po wybebeszeniu całej wiązki ten kabel bodajże brązowy łączy się w połowie z kablem od czujnika w misie? Nadmieniam co zauważyłem , niekoniecznie coś tym sugerując.

Dla mnie kable wyglądają na całe,mogło by być inaczej jeśli są napięcia na EGR i przepływce ? Człowiek głupieje.

 

Teraz coś co przykuwa moją uwagę.

Na emulatorze błędu nie da się usunąć. Wypinam emulator i wpinam Egr . EGR piszczy ciągłym sygnałem,odpinam go raz drugi trzeci kasuję błąd. Błędu nie ma ale wywala przepływkę bo kable nadal są do emulatora. Kable do emulatora rozłączam od przeypływki i podpinam ją jak oryginalnie. Zapalam samochód , auto chodzi ile cały czas,długi czas. Naciskam pedał gazu,2tysiące obrotów i limp mode . Taką procedurę można wykonać parę razy,czasem trzeba kilka razy rozłączyć EGR ale jest szansa że za którymś razem błąd się usunie.

 

Czy ktoś ma jakieś inne sugestie z Was Panowie ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według schematu brązowy z pinu 3 EGR idzie do minusa aku.

Z pinu 2 idzie czarny do bezpiecznika i do niego dopięty jest czarny do pinu 2 przepływki

Z pinu 1 szary idzie do pinu A14 wtyku do sterownika.

Z pinu 4 szaro-czarny do pinu A19 wtyku sterownika

 

Możesz mieć zwarcie do masy na obwodzie z pinu 14

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności