Skocz do zawartości

Problem z pracą silnika


Gość podgorski

Rekomendowane odpowiedzi

Gość podgorski

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów i proszę o radę. Mam opla 1.7 cdti silnik z1.7 dth który do tej pory zbytnio nie sprawiał kłopotów, aż do tego miesiąca / marzec/. Zaczęło się od tego że silnik głośno zaczął chodzić, trząsł się ale pracował równo. Diagnoza mechanika wtryski, po sprawdzeniu, wymienione zostały końcówki wtryskiwaczy gdyż przelewały.I tu zaczyna się problem, po wyjechaniu od mechanika - cichutka praca silnika cacy- po rozgrzaniu do temperatury zaczyna silnik spadać z obrotów aż do nierównej pracy silnika. Słychać nierówną pracę silnika, jak by się dławił. Reklamacja, sprawdzenie wtrysków 3 razy wszystko w porządku na maszynie, złożenie ponownie to samo. Następna diagnoza, egr brudny oraz kolektor ssawny zaprawiony a egr cały czas otwarty. Po przeczyszczeniu nie powiem działał ale znów do rozgrzania historia znana. Również po zmianie wtrysków 4 na 3 bowiem po rozłączeniu każdego najrówniej pracował na trzech po rozłączeniu 4. To również nic nie dało. Nie wiem - mam prawo - ,a co najważniejsze grupa mechaników też nie wie co jest przyczyną tego zjawiska. A ja już mam dosyć bowiem za chwile każą mi wymienić cały samochód albo silnik a koszty są i to znaczne. Wspomnę że na komputerze brak jakichkolwiek błędów. Z góry dziękuję za rady, przekaże swoim mechanikom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość podgorski

Witam, cd reperacji, wymiana przepustnicy, trochę lepiej ale dalej obniżają się obroty pracy na gorącym silniku, po dodaniu gazu praca normalna aż do ponownego obniżenia obrotów, nie gaśnie . Dokładniejsze czyszczenie egr cały rozebrany - może nie fachowo, kąt po oczyszczeniu wyniósł 34 stopni a powinien mieć 36. Ciągle ale już mniej spadają obroty. Ciekawostką jest,że przy włączonej klimatyzacji obroty są normalne. Jeszcze próbowano ustawić - proszę nie śmiać jestem laikiem, wtryski na punkt zerowy na komputerze ale nie można tej było tego wykonać na tym komputerze. Jutro mam jechać do mechanika który ma komputer z oprogramowaniem dokładniejszym bo opla. Zobaczymy co z tego wyniknie. Postaram się kontynuować ten temat może komuś się to przyda. Pozdrowienia, chyba że już to ktoś przechodził.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość podgorski

Cd relacji z naprawy, w tym silniku i roczniku nie da się zerować kąta. Silnik pracuje normalnie powyżej 2000 obr gorzej gdy przechodzi do biegu jałowego gwałtownie praca silnika się zmienia na "terkot" traktora - nie zawsze ale coraz częściej, potrafi już na zimnym silniku. Nie było tego, żaden błąd nie wyskakuje obroty falują silnik drga. Pisałem,że na klimatyzacji chodzi równiej już nie ale na wciśniętym pedale sprzęgła równo. Chce się do końcówki dopisać samochód g......? Zobaczymy co dalej 10 idzie do innego mechanika. Nadmienię że samochód powyżej 2000 rwie do przodu jak szalony i bez problemu, nie dymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość podgorski

Witam, rechot podobny do tego co słychać, tylko bardziej teraz wolniejsza praca silnika, przy klimatyzacji - bywa teraz różnie wchodzi na obroty. Czyżby powoli się coś zaczyna dziać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość podgorski

Wiadomo, że są to ulubione w tym samochodzie DENSO, a u Ciebie już po naprawie czy dopiero się do tego zabierasz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość podgorski

Czy wymieniałeś wszystkie, czy tylko parami ? Nie będę dyskretny ile kosztowały, gdzie zamawiałeś i jak dawno to ci się przytrafiło? Mimo to dzięki za pierwsze realne wiadomości z pierwszej ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności