Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Zawor n75 2.0cdti 150KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   holcu

holcu
  • Administrator
  • 1203 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 16V 103KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 kwiecień 2017 - 16:29

Powinno już działać, chyba podczas tworzenia działów przez nieuwagę uprawnienia moderatorom zostały odebrane. Dopiero teraz wyszło, gdyż załączniki często się nie pojawiają na forum.

 

Sorki za problem daj znać czy wszystko działa


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   Janek82

Janek82
  • Użytkownik
  • 85 postów
  • Model:Opel Antara
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 kwiecień 2017 - 10:29

Czy ktośa ma pojęcie co daje ta regulacja i na co ma wpływ
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Zasłużony
  • 2605 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 kwiecień 2017 - 08:01

Załącznik działa. Z tego co widzę może to być właśnie regulacja zakresu podciśnienia. Albo działa na zasadzie przymykania otworu podciśnienia albo na zasadzie regulacji sprężyny przeciwstawnej rdzenia. Regulacja powinna odbywać się jak już pisałem wcześniej przy udziale oprogramowania (np opcoma). Po każdej delikatnej regulacji należy odczytać logi dynamiczne by w razie czego dokonać korekty. Zarówno przy EGR jak i turbinie zasada działania jest podobna a sama regulacja jest bardzo pracochłonna. Warunek że te urządzenia działają prawidłowo i ciśnienie z pompy vacum jest prawidłowe.

Jeśli dobrze rozumuję, to przy zaworze od turbiny wkręcenie śruby spowoduje wyższe ciśnienie doładowania. Przy zaworze EGR jest podobnie z tym że trzeba sprawdzić czy wkręcenie śruby nie spowoduje zmniejszenia przepływu lub jego zwiększenia.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5472 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 kwiecień 2017 - 08:52

to jakas fabryczna nastawa. Nic tym sie nei reguluje. Tylko mozna tym pogorszyc sprawe. nie tym sie reguluje dolaodwanie turbo tylko softem. Jelsi chce ECM b tam ma w mapie zapisane np 1.85 bara to ile bys niekrecil srubka to tyle musi dostarczac turbo. Bedzie za duzo to ecm wywali przeladowanie i mamy NOTLAUF. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Zasłużony
  • 2605 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 kwiecień 2017 - 11:01

Racja. Fabrycznie to fabrycznie. Jednak jeśli już tym pokręcił i rozregulował to musi ustawić na nowo. Co do regulacji ciśnienia doładowania można to robić poza ECM, które ma za zadanie dożyć do uzyskania warunku wartość zadana = wartość zmierzona. Ma to sens jeśli tej równości w naturalny sposób ECM nie jest w stanie osiągnąć. Robiłem to więc wiem że to możliwe.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   Janek82

Janek82
  • Użytkownik
  • 85 postów
  • Model:Opel Antara
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 maj 2017 - 14:43

Mam jeszcze jedno pytanie czy ten zawór badzie pasował od np. 2.2 cdti bo jest podobny kostka ta sama. Pytam bo mam właśnie od 2.2 cdti tylko pytanie czy tak samo działa. A no i ten już tej regulacji nie ma. Proszę tylko o fachową odp.kogoś kto ma pojęcie o tym a nie przypuszcza.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5472 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 maj 2017 - 15:21

nikt nie bedzie wiedzial na sto procent. nikt nie dlubie nie kombinuje w oplach to nie VAG by dlubac. Tam sie tak robi. Tam sei wklada Map sensor i 4 barowe i nawet przerabia z ukladu podcisnieniowego na czysto elektryczny. wydaje mi sie z epowinien dzilac. Ja zamienialem takie elektrozaworki w vagach i nawet niekotre z opla dzialaly tak samo jak te vagowskie. Wazne jest na jakim napieciu sa wysterowywane i tylko tyle w zasadzie. czyli czy 12 V czy 5V


Użytkownik wesol edytował ten post 06 maj 2017 - 15:31

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse