Skocz do zawartości

Zawor n75 2.0cdti 150KM


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Powinno już działać, chyba podczas tworzenia działów przez nieuwagę uprawnienia moderatorom zostały odebrane. Dopiero teraz wyszło, gdyż załączniki często się nie pojawiają na forum.

 

Sorki za problem daj znać czy wszystko działa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość popencjusz

Załącznik działa. Z tego co widzę może to być właśnie regulacja zakresu podciśnienia. Albo działa na zasadzie przymykania otworu podciśnienia albo na zasadzie regulacji sprężyny przeciwstawnej rdzenia. Regulacja powinna odbywać się jak już pisałem wcześniej przy udziale oprogramowania (np opcoma). Po każdej delikatnej regulacji należy odczytać logi dynamiczne by w razie czego dokonać korekty. Zarówno przy EGR jak i turbinie zasada działania jest podobna a sama regulacja jest bardzo pracochłonna. Warunek że te urządzenia działają prawidłowo i ciśnienie z pompy vacum jest prawidłowe.

Jeśli dobrze rozumuję, to przy zaworze od turbiny wkręcenie śruby spowoduje wyższe ciśnienie doładowania. Przy zaworze EGR jest podobnie z tym że trzeba sprawdzić czy wkręcenie śruby nie spowoduje zmniejszenia przepływu lub jego zwiększenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakas fabryczna nastawa. Nic tym sie nei reguluje. Tylko mozna tym pogorszyc sprawe. nie tym sie reguluje dolaodwanie turbo tylko softem. Jelsi chce ECM b tam ma w mapie zapisane np 1.85 bara to ile bys niekrecil srubka to tyle musi dostarczac turbo. Bedzie za duzo to ecm wywali przeladowanie i mamy NOTLAUF.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Racja. Fabrycznie to fabrycznie. Jednak jeśli już tym pokręcił i rozregulował to musi ustawić na nowo. Co do regulacji ciśnienia doładowania można to robić poza ECM, które ma za zadanie dożyć do uzyskania warunku wartość zadana = wartość zmierzona. Ma to sens jeśli tej równości w naturalny sposób ECM nie jest w stanie osiągnąć. Robiłem to więc wiem że to możliwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam jeszcze jedno pytanie czy ten zawór badzie pasował od np. 2.2 cdti bo jest podobny kostka ta sama. Pytam bo mam właśnie od 2.2 cdti tylko pytanie czy tak samo działa. A no i ten już tej regulacji nie ma. Proszę tylko o fachową odp.kogoś kto ma pojęcie o tym a nie przypuszcza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie bedzie wiedzial na sto procent. nikt nie dlubie nie kombinuje w oplach to nie VAG by dlubac. Tam sie tak robi. Tam sei wklada Map sensor i 4 barowe i nawet przerabia z ukladu podcisnieniowego na czysto elektryczny. wydaje mi sie z epowinien dzilac. Ja zamienialem takie elektrozaworki w vagach i nawet niekotre z opla dzialaly tak samo jak te vagowskie. Wazne jest na jakim napieciu sa wysterowywane i tylko tyle w zasadzie. czyli czy 12 V czy 5V

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności