Skocz do zawartości

Układ podciśnienia silnika Sintra 3.0 V6


Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się do wyeliminowania kolejnych usterek tym razem w temacie podciśnienia w swojej sintrze 3.0 V6. Przejrzałem już chyba wszystko w tematach podciśnienia, wężyków itp co się znajduje na tym forum i w necie, przekopałem setki zdjęć i utknąłem po raz kolejny.

Mało info znalazłem odnośnie silnika 3.0 dlatego najpierw proszę o pomoc, a po ukończonej naprawie chciałbym pozostawić ten temat jako konkretny poradnik do tego silnika, może komuś jeszcze się przyda.

Konkretnie próbuję w swojej sintrze odtworzyć przebieg wężyków podciśnienia, gdyż są pozrywane, źle powpinane, bądź wcale ich nie ma. Gdyby znalazła się uprzejma dusza, chętna udostępnić zdjęcia poglądowe z silnika 3.0 V6 ukazujące przebieg przewodów podciśnienia w komorze silnika byłbym bardzo wdzięczny ewentualnie łopatologiczny opis co do czego. Zależy mi na 3.0 bo w innych silnikach są różnice.

 

Na ten moment mam prawidłowo podprowadzone przewody z kabiny i "bańki próżniowej" (tej pod autem z tyłu samochodu) do komory silnika i złączone trójnikiem w okolicy zbiorniczka spryskiwaczy. Od tego trójnika idzie przewód do kolejnego trójnika który jest zintegrowany z bodajże zaworkiem (taki płaski walec czarno żółty z króćcami). Co do reszty chciałbym porównać z opisu lub zdjęć i poprawić moje przypuszczenia, a tam gdzie są braki podpiąć od nowa.

Edytowane przez stuartus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuartus zerknij na załączoną niżej fotkę i na ten mój post.

http://forum.opel24.com/topic/78269-kilka-pytan-swiezaka/?p=654991

 

Temat podciśnień Jaya zaczyna się od strony wcześniej.

 

 

Niestety ciężko Ci będzie pokazać dokładnie przebieg wszystkich rurek tak naocznie na fotkach. Wiele z nich idzie w miejscach gdzie nie dojdzie się aparatem.

post-20075-0-71085600-1491113454_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w omedze 2.5V6. schemat taki sam

https://drive.google.com/drive/folders/0BzPykSUrV5lHamRTMWlRRHNPajA?usp=sharing

 

dorzucam jeszcze do DTi :D

 

post-53496-0-25615400-1491139316_thumb.jpg

Edytowane przez robert514

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wrzutki, ale tak jak zaznaczyłem w 3.0 jest inaczej. Przynajmniej u mnie najbliżej rozwiązania problemu pozostaje Ola i jej podpowiedź. Niemniej to nie wszystko. jeszcze zostaje kilka urwanych wężyków i kilka pustych króćców na różnych elementach przysilnikowych. Cały czas kombinuje jak to było pierwotnie żeby działy wszystkie elementy. Na ten moment zadziałał nawiew, ale są jeszcze do podpięcia klapy przepustnicy itp, itd. Problem stanowi też moja niewiedza na ile poprzedni właściciel tam wprowadził własnych modyfikacji (np. zauważyłem że na jednym z trójników jest jedno rozgałęzienie więcej zakręcone wkrętem)


Miałem ten sam problem,ludzie stąd mi pomogli,jutro porobię foty i tu Ci wrzucę ;)

Będę bardzo wdzięczny za taką formę. Po porównaniu te puzzle staną się łatwiejsze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę bardzo wdzięczny za taką formę. Po porównaniu te puzzle staną się łatwiejsze

Ola wrzuciła ci od V-ki - robili z Maćkiem w Luśce też mieli miszmasz.

Ostatnio Harnaś Jayowi podsyłał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wrzutki, ale tak jak zaznaczyłem w 3.0 jest inaczej. Przynajmniej u mnie najbliżej rozwiązania problemu pozostaje Ola i jej podpowiedź. Niemniej to nie wszystko. jeszcze zostaje kilka urwanych wężyków i kilka pustych króćców na różnych elementach przysilnikowych. Cały czas kombinuje jak to było pierwotnie żeby działy wszystkie elementy. Na ten moment zadziałał nawiew, ale są jeszcze do podpięcia klapy przepustnicy itp, itd. Problem stanowi też moja niewiedza na ile poprzedni właściciel tam wprowadził własnych modyfikacji (np. zauważyłem że na jednym z trójników jest jedno rozgałęzienie więcej zakręcone wkrętem)

Będę bardzo wdzięczny za taką formę. Po porównaniu te puzzle staną się łatwiejsze

nie jest inaczej w 3.0 tylko w sintrze masz inny kolektor, a schemat to schemat zkąd dokąd ma iść i tyle

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze,dziś zrzucałem kolektor dolotowy i zapomniałem o Tobie ;/ ale przez weekend miałem jedną sintrę do rozbiórki,bmw e34 składanie wiązki pod swap'a,no i u siebie wymiana kolektora wydechowego przy grodzi i wymiana pokryw na aluminiowe :D

ale powiem Ci że to co wrzuciła Ola jest najbliższe rozkładowi w komorze,Harnaś też lwią część mi wyjaśnił swoimi fotkami ;) ,ewentualnie odezwij się do mnie na fb ok 18,zrobimy videoczat i popatrzysz na żywo co,gdzie idzie,tym bardziej że bez dolotu tam więcej widać ;)

później może się z tego jakiś videomanual zrobi :P

Edytowane przez Jay

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uporałem się chyba z problemem. Idąc za schematem Oli podłączyłem wszystko w sposób ukazany na rysunku poniżej. Po krótkim teście na pewno działają nawiewy wraz z regulacją, nie wiem czy działają klapki przepustnicy. Natomiast zostały jeszcze dwa miejsca. Pierwsze z którego wydobywa się wyraźne syczenie to urwany wężyk na króćcu (zdjęcie 2) oraz urwany wężyk od najprawdopodobniej regulatora ciśnienia paliwa. Wiecie może jak to powinno być spięte???

post-51142-0-27052500-1491181044_thumb.png

post-51142-0-50300200-1491181717_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatory ciśnienia sterujące klapkami w dolocie masz dwa. Jeden z lewej strony kolektora dolotowego ( od strony rozrządu) drugi z prawe strony pod przepustnicą - oba wyglądają tak samo - zresztą jeden jest widoczny na twojej fotce na przepustnicy.

Jeśli nie działa ten od strony rozrządu to auto jest słabe w górnych partiach obrotów, jeśli ten od przepustnicy to w dolnych partiach. Auto wówczas zachowuje się trochę jak by mu się sprzęgło ślizgało ale ewidentnie czuć brak mocy, czuć zrywy kiedy przekraczasz daną granicę obrotów. Możliwe iż nie działa wówczas też kick down (nie pamiętam dokładnie jak to było).

Ze schematów mi wynika iż regulator ciśnienia paliwa powinien być spięty z rurą która idzie za silnikiem. Właśnie chyba z tą co wstawiłeś na zdjęciu. Z innego schematu wynika jak by był on połączony z jakimiś innym regulatorem.

Zerknij na to, moze coś zaświta.

http://forum.opel24.com/uploads/post-188-0-33653800-1434278123.jpg

http://forum.omegaklub.eu/topic/43769-gdzie-co-wpiac-podcisnienia/?do=findComment&comment=918273

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności