Skocz do zawartości

Z16SE dziwny dzwięk w trakcie przyspieszania


Gość johny_be

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem jak w temacie, auto przy nagłym wciśnięciu pedału gazu warczy !.
Dzisiaj wyjąłem obudowę filtra powietrza by sprawdzić czy jest cała i wszystkie 4 klipsy ładnie trzymają bo na innych forach wyczytałem że komuś brakowało i się pojawiało buczenie w trakcie przyspieszania, u mnie wszystko jest okey z obudową i jej szczelnością.
Problem wygląda tak że jadę 80-90 na 5 i gdy mu wcisnę 1/2 ( 1/3 nawet) pedał gazu to jest takie "buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu" obroty stoją samochód nie przyspiesza, a gdy będę jednolicie/lekko wciskał pedał gazu jakoś przyspiesza.
Test zrobiłem na luzie, na postoju jak mu raptownie wcisnąłem gaz do dechy to z początku było słychać że w początkowych obrotach 1200-1500 się jakby wieszał(cały czas szedł do góry obrotomierz) z specyficznym dźwiękiem w tym zakresie obrotów, potem szedł do góry "z aksamitnym" dźwiękiem silnika :).

Jak dobrze silnika nie kręcę(do 2200 obrotów zmiana) na 1,2 to na 3 gdybym chciał przyspieszać nagle jest to "buuuuuuuuuu-czenie", irytujące strasznie.

Moje sugestie po przeczytaniu wielu postów nasuwają się takie, tylko nie wiem czy słuszne :P:
- zapchany katalizator ?
- ten rozdzielacz/aparat zapłonowy do którego wpina się kable w/n - wysiadł/stracił sprawność ? (kable, świece są nowe)
- mam LPG 2 generacja, mam zdjęty odcinek rury dolotu powietrza co idzie nad chłodnicą - na LPG i PB ten sam problem?

Dodam jeszcze, że po trasie 40 - 50 km, samochód postoi z minutę, nawet nie, na wolnych obrotach - spaliny z tłumika końcowego są strasznie gorące - wiem że powinny być ciepłe ale one parzą, w astrze f z silnikiem 1.4 16v spaliny po rozgrzaniu silnika są letnie nie tak jak u mnie.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi :).
Miłego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PB jest mniej odczuwalny ten problem ale też się pojawia.
Jakiś czas temu kupiłem auto i nie wiem w sumie czy ten parownik ma już sporo przejechane, ja z 10k km przejechałem, myślę nad regeneracją parownika - ostatnio problem miałem przy lekkim dodaniu gazu - ruszaniu obroty spadały że przygasał nie było mowy o delikatnym ruszeniu. Podmieniłem attuator na register nic nie dało, regulacja pomogła śrubką od mieszanki - może reduktor nie domaga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem czytałem że do tego silnika się nie zakłada II gen, register na spróbowanie był wsadzony ale żadnych pozytywnych efektów nie było, wykluczył niesprawność krokowego, jest na swoim miejscu - spokojnie :).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Astrę C16se z II generacją i o ile działało wszystko bez problemu to drażnił mnie smród z gazu spod maski, długa droga do kolektora od miksera. Założyłem sekwencję elektronikę kupiłem używaną a resztę nowe i nie najtańsze... Koszt przeróbki wyniósł mnie około 1000 zł ale nie żałuję ani złotówki wydanej. Teraz dopiero auto odżyło i ma tyle koni ile powinno mieć. Przypominam sobie o lpg tylko przy tankowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności