Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Piktogram klucz na tle auta, grzechotka i sadza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   marcinmotors

marcinmotors
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Y17DT 75KM
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 kwiecień 2017 - 18:43

Witajcie,

Merivę coś mi zmogło. Obecnie na liczniku wybija 280k i mam taki objaw:

W chwili gdy zapala się pomarańczowa kontrolna klucza płaskiego na tle samochodu spod maski wydobywa się grzechotanie takie jak przy odpalaniu diesla przy bardzo dużym mrozie albo coś na wzór deptania w pedał gazu na 5 biegu przy 35 km/h ewentualnie taki dźwięk jak zawieszają się hydrauliczne kasatory luzu zaworowego. Dodatkowo przy depnięciu w pedał gazu przy wydobywającej się z silnika grzechotce i świecącej się kontrolce z rury wydechowej wydobywa się niepohamowany strumień czarnej jak smoła sadzy. 

Wszystkie powyższe objawy jak na razie mają miejsce w chwili gdy silnik nie posiada optymalnej temperatury pracy tzw. nawet wtedy gdy wskazówka przekroczy już wskazanie 80 st C ale jest jeszcze przed 87 czy 88 stopniem.

Dodatkowo od pewnego czasu doskwiera Merivie dławik w okolicach 2200 obrotów (dziura, mini kangur - szarpnięcie zaraz po przekroczeniu tej wartości) co być może ma jakiś związek z obecną przypadłością.

Czy ktoś z Was miał podobne objawy? Co to może być EGR, lambda, katalizator - na powyższe jak dla mnie wskazywał by czarny dymek z wydechu czyli w jakiś tam sposób obchodzenie układu oczyszczania spalin 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9312 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 kwiecień 2017 - 18:48

Marcin ty chyba żartujesz.

Na forum jesteś od 2014 roku.

Nie doczytałeś że gdy pokazuje się ta kontrolka i druga (silnika) to trzeba odczytać błędy?

Nikt tego za ciebie nie zrobi.


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   rafaln1

rafaln1

    Rafał

  • Administrator
  • 3636 postów
  • LokalizacjaSzlak Piastowski...
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Spalinowy
  • Nadwozie:Blaszane
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:00

Do kosza.

Powód podany w poście powyżej- po to świeci kontrolka żeby sprawdzić błędy a nie strzelać na forum i wymienić pewnie pół silnika bez rezultatu.

 

 

EDIT:

Przywracam z powody uzasadnionej prośby autora.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:09

uzasadnionej czym ?
mamy telepatycznie bledy odczytac ?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   marcinmotors

marcinmotors
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Y17DT 75KM
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:10

Dzięki za przywrócenie wątku. Mam nadzieję że mega wyczerpująco opisałem przypadłość jaka naszła Merivę. 

Adam, jak bym nie był teraz 1000 km od granicy z RP to pewnie bym wyskubał plastik spod okolic ręcznego i wpiął coś (czy kabel czy coś działającego na bluetootha etc) we wtyk diagnostyczny, niestety przede mną niebawem 1350 km trasy i nie wiem do końca czy to np. mało groźny EGR  (profilaktycznie odłączyć wtyk od niego??) czy może coś poważniejszego się kryje pod powyższymi objawami...

Pozdrawiam  


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:14

znaczy ,ze poza granicami RP ,nie mozna podpiac komputera w warsztacie ??
sory
mieszkalem dlugo poza granicami i jakos sie dawalo
mamy podjac za Ciebie ryzyko ??
i powiedziec
ze mozesz jechac autem ,ktore wyraznie mowi ,ze cos mu dolega ??
troche to naciagane
a przyczyn moze byc kilka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   marcinmotors

marcinmotors
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Y17DT 75KM
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:23

znaczy ,ze poza granicami RP ,nie mozna podpiac komputera w warsztacie ??
sory
mieszkalem dlugo poza granicami i jakos sie dawalo
mamy podjac za Ciebie ryzyko ??
i powiedziec
ze mozesz jechac autem ,ktore wyraznie mowi ,ze cos mu dolega ??
troche to naciagane
a przyczyn moze byc kilka

Gawlak czy ja proszę o wróżenie z fusów na zasadzie zaświecił się piktogram i co to może być? Wiem że na forum są m.in. mechanicy z ASO Opla i być może któryś z Nich zajrzy w ten wątek i podpowie coś.

Oczywiście że da się pojechać do jakiegoś warsztatu (który może miec ogólny nic nie mówiący skaner) a nawet można i do ASO się udać i podpiąć samochód.  Założyłem jednak że opisałem problem z jakim się spotkałem w dość wyczerpujący sposób i być może ktoś mnie naprowadzi na jakieś rozwiązanie. Chyba po to jest forum by opisywać wzajemnie przypadłości jakie mamy z samochodami w innym wypadku to każdy watek do kosza winien zostać wrzucony z adnotacja oddaj auto do mechanika niech się dokładnie wsłucha gdzie co i jak a najlepiej niech pod komputer się podepnie.  Dodatkowo dymek samochód puszczał mi do tej pory 2 razy i wszystko po ruszaniu ze świateł czyli po zatrzymaniu się, a nie w trakcie jazdy. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9312 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:36

Adam, jak bym nie był teraz 1000 km od granicy z RP to pewnie bym wyskubał plastik spod okolic ręcznego i wpiął coś

 

Jak pisałem wcześniej jesteś długo na forum 

Tak forum służy do pomocy.Ale ty jak widzę to forum traktujesz nie jako dobrą lekturę z której można czerpać wiedzę ale jako forum alarmowe.

Jeżeli nie masz komputera pod ręką to jest przecież odzczyt błędów opisany http://forum.opel24....trolka-silnika/

 

Metoda gaz-hamulec też jest na internecie.

Więc trzeba sprawdzić jaką metodą można u ciebie błędy odczytać.

 

Podajesz objawy i myślisz że ktoś powie co mu dolega.

To nie jest maluch,trabant czy tp.

Tam masz elektronikę która czuwa nad silnikiem.Musisz to zrozumieć.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:50

tak
to co napisales to wrozenie z fusow
nikt nie bedzie zgadywal ani strzelal co to
nikt tez za ciebie nie podejmie decyzji
czy jechac uszkodzonym autem
czy odżałować i podlaczyc pod komputer w warsztacie
albo sprobowac odczytac samemu jak Adam napisal
to akurat nic nie kosztuje
a ze nie dziala w kazdym modelu
to nie poradze
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   marcinmotors

marcinmotors
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Y17DT 75KM
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 kwiecień 2017 - 21:47

 

 

Podajesz objawy i myślisz że ktoś powie co mu dolega.

To nie jest maluch,trabant czy tp.

Tam masz elektronikę która czuwa nad silnikiem.Musisz to zrozumieć.

 

Zgoda Adam, że dzisiejsze auta to nie maluchy, polonezy, trabanty etc ale tam to dopiero musiałeś powymienić części by dojść do tego co nie działało. By nie robić wątku spamowego na zasadzie piszę by pisać to zwróć tylko uwagę na jedną rzecz jaką podałem - całkowita zmiana brzmienia jednostki napędowej. Miałem w życiu styczność z różnymi awariami w samochodach ale nigdy w żadnym z nich w chwili zapalenia się kontrolki nie zmieniało się brzmienia motoru, by po zgaszeniu się kontrolki powracał do normalnego funkcjonowania. Jeśli uda mi się nagrać jak to wygląda i brzmi podczas jazdy to podrzucę Wam link do filmiku.

PS.

Zastosowałem metodę podpowiedzianą przez Adama tzn. hamulec i gaz wciśnięte do oporu i przekręcam kluczyk w stacyjce po czym zaczyna mi mrugać piktogram samochodu z kluczem.

Najpierw mrugnął 10 razy następnie 3,3,5  oraz po chwili 10 i następnie 7,9,4 czyli najwyraźniej są 2 błędy. 


Podpowie teraz ktoś jak to zinterpretować? Z tego co wyczytałem 10 mrugnięć = 0 a więc błędy mają oznaczenia 0335 i 0794 z prawdopodobnym P na przodzie. Czy powyższe (obie) wartości błędów wskazują jednoznacznie na problem z czujnikiem  położenia wału korbowego? 



Użytkownik marcinmotors edytował ten post 18 kwiecień 2017 - 21:15

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse