Skocz do zawartości

Kontrolka oleju przy odpalaniu, klekotanie silnika


Gość Monika Ski

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Monika Ski

Witam wszystkich,

po raz pierwszy udzielam sie na forum i naprawdę liczę ma pomoc...

Mam Astre z 2007r, benzyna + lpg, przebieg 155tys km. Od kilku tygodni po odpaleniu kontrolka oleju nie gaśnie i silnik turkocze jak diesel, poprawia sie gdy dodam gazu lub zgasze silnik i odpalę jeszcze raz. Mechanik wymienił czujnik oleju bo i kazał obserwować. No ale problem nie znika. Prosze pomóżcie! Pozdrawiam, Monika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Popularne dni

Top użytkownicy w tym temacie

Przede wszystkim żeby pomóc, to trzeba podać, jaki to silnik. Albo oznaczenie albo np. 1,4 16v na łańcuchu. Ewentualnie numer VIN żeby zdekodować.

Rozumiem, że poziom oleju jest prawidłowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Monika Ski

silnik 1.4 66kw na łańcuszku, były wycieki oleju przez czujnik dlatego został wymieniony. Teraz nic nie wycieka i poziom jest Ok, jedynie ta kontrolka i klekotanie sie powtarzają

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klekotanie i kontrolka mogą świadczyć o konieczności poważniejszej naprawy silnika. Zapewne przez wyciek z czujnika ubyło sporo oleju i silnik mógł się przycierać - teraz są tego skutki.

Jako mechanik polecałbym w następującej kolejności:

1. dokonać pomiaru ciśnienia oleju - wykręcić czujnik i wkręcić manometr pomiarowy. Na gorącym silniku ciśnienie na biegu jałowym nie może być niższe, niż 1,5 bara. Jeśli będzie niższe, silnik do rozbiórki i sprawdzenie stanu pompy olejowej oraz panewek. Jeśli ciśnienie będzie prawidłowe, to punkt 2.

2. Demontaż pokrywy zaworów (przy montażu zastosować nową uszczelkę) i weryfikacja stanu łańcucha. Jeśli będzie luźny, lub będzie widać wytarte ślizgi, to do wymiany kompletny rozrząd (łańcuch + koła zębate + napinacz + ślizgi + nowa uszczelka obudowy pompy oleju + nowa uszczelka pompy wody).

Tak wygląda luźny łańcuch, który terkocze:

13.jpg

15.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd kompletny czyli części (dobrej klasy zamiennik) + robota to ok. 1000-1200. Naprawa silnika - trudno powiedzieć, bo nie wiadomo co zaszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli panewki to przy 155tys można pokusić się o nominalne bez szlifu wału. No i pompa oleju, bo pewnie już ma opiłki. Co ile zmieniasz olej z ciekawości i jak wyglądała jazda na dzień przed awarią?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie uważasz, że stan wału korbowego jest istotny? Jak będzie porysowany, to nowe panewki wytrze w trymiga. Te 155.000 jest na liczniku, a ile ma naprawdę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności