Adasiuniunio Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Witam po raz kolejny. Opel Astra G 1999r., silnik X16SZR + LPG II generacji, skrzynia automatyczna. Błąd 1405 - uszkodzenie zaworu EGR. Zamówiłem oryginał używany, dzwoniłem do gościa czy napewno sprawny, zapewniał że na 100% sprawny bo sprawdzany. Przyszedł, założyłem, błędy usunięte u mechanika, po przejechaniu 100m błąd wraca. Dzwonię jeszcze raz do gościa że chcę odesłać; krzyczy do mnie że sprawdzany, nie możliwe ze nie działa ale ok. Dziś odesłany. Druga sprawa: byłem dziś na złomie, znalazłem dwa takie same, używki, oryginały, czy dobre nie wiadomo. Zmieniłem, reset kompa u mechanika i to samo, drugi również. Albo coś źle robię albo coś innego jest zepsute.... Czy to możliwe że 3 czy 4 EGR-y pod rząd były nie sprawne??? Zwłaszcza że jeden kupiłem który był sprawdzany i działa na 100%. Może wina leży gdzieś indziej? Szlag mnie trafia z tym shitem. Proszę o pomoc Edytowane 8 Maja 2017 przez Adasiuniunio   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) 1405 to jest błąd czujnika położenia zaworu EGR. Ale ty wolisz najpierw wymieniać niż pomierzyć. Naucz się robić według zasady :dwa razy pomyśl niż raz zepsuj. Czyli najpierw pomiar starego i jego okablowania a potem wymiana. A jeżeli wymiana to na nowy bo masz gwarancję działania . Edytowane 8 Maja 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiuniunio Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 A jak mam go zmierzyć? Nie jestem mechanikiem, lubię czasem pogrzebać przy aucie ale trzeba mi powiedzieć jak to zrobić... A po drugie nic nikt nie mówił że jakieś pomiary są potrzebne, tylko tyle pisano, ze jak uszkodzony to do wymiany...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 (edytowane) Ale jak domyślasz się to nie jest zwykły EGR mechaniczny tylko zasilany prądem. A jeżeli cos się stanie ze stykiem to ? Między stykiem D-E ma być na wtyczce wypiętej z EGR ok 5V Między stykiem B-C na wolnych obr. przy włączonej wtyczce ma być ok.0.7V Edytowane 8 Maja 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiuniunio Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 No zgadza się. To jak mam w takim razie sprawdzić wtyczkę? Który styk za co odpowiada?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Masz schematy wyżej   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiuniunio Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Te dwa pomiary mają być sprawdzone przy uruchomionym samochodzie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Pierwszy na włączonym zapłonie a drugi jak napisałem B-C na wolnych obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiuniunio Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 ok sprawdze to ale nie dziś i nie jutro raczej, dam znać jakie pomiary. A jak mam zmierzyć na wtyczce na wolnych obrotach skoro ten egr siedzi pod tą pokrywą co przykrywa monowtrysk? Nie mogę jej zdjąć i odpalić silnika....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adasiuniunio Opublikowano 28 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Temat do zamkniecia. Problem z egr rozwiazany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.