Skocz do zawartości

Bardzo dziwne objawy na pb i lpg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam astre G automat 4-biegowy, silnik x16szr, instalacja LPG II generacji, rok produkcji 1999. Problem jest nastepujacy. Nie zdarza sie to caly czas ale jakos tak na zmiane. Samochod szaleje na obrotach, na poczatku jak zimny dobrze, po przelaczeniu na gaz bardzo dziwne zachowanie obrotow, rosna, maleja. Po przelaczeniu spowrotem na pb obr tak jakby podwyzszone, czuc ze ciagnie dziwnie do przodu bo to automat, przy postoju dlugo wyrzuca bieg, czuc pod pedalem hamulca i obrotow, falowanie obrotow. Dziwne jest to ze takie objawy nie sa ciagle, innego dnia wszystko dziala jak nalezy, normalnie na pb i lpg. Dodam ze niedawno byla robiona glowica, jesli chodzi o gaz to tez w porzadku - nowy parownik, krokowiec elektroniczny zamieniony na taka zwykla srube do regulacji, gazownik nie ma nic do zarzucenia (mowi ze moze wadliwy parownik bo tam nic innego w tej instalacji nie ma). Z mojego punktu widzenia tak jakby samochod... nie wiem przechodzi w jakis inny "tryb"? Nie mam pojecia z czym to jest zwiazane. Dodam ze zawor egr zaslepiony i kontrolka silnika zalacza sie i gasnie - normalne. Prosze o pomoc bo nie wiem gdzie lezy problem a w zwiazku ze to automat to taka jazda jest bardzo niewygodna i denerwujaca. Pozdrawiam

Dodam ze bledow nie ma oprocz 0200 (podobno standardowo), egr i czujnika abs bo jeden uszkodzony ale to nie ma nic do rzeczy. Prosze bardzo o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 

Dodam ze bledow nie ma oprocz 0200 (podobno standardowo), egr i czujnika abs bo jeden uszkodzony ale to nie ma nic do rzeczy. Prosze bardzo o pomoc.

 

 

A kto ci powiedział że to stndard?

Nie pomyslałeś że błędy świadczą o usterce a usterki należy usuwać.

A teraz proszę lektura czego ten błąd dotyczy http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem na innym forum ze ten blad wystepuje standardowo w tych oplach, wina jest wadliwy sterownik silnika.

A co moze miec uszkodzony czujnik abs czy egr skoro zaslepiony do szalenstw obrotow na pb i lpg?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wadliwy a możliwe że uszkodzony.

A to już naprawa sterownika.

 

 

nowy parownik, krokowiec elektroniczny zamieniony na taka zwykla srube do regulacji, gazownik nie ma nic do zarzucenia (mowi ze moze wadliwy parownik bo tam nic innego w tej instalacji nie ma).

 

No to fajny gazownik który problem likwiduje poprzez zmianę krokowca na śrubę.

Moja rada :natychmiast zmień tego gazownika.

Błąd ci się wyświetla to zajmij się jego zlikwidowaniem .

Może on być połączony z wadliwie zmontowaną LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tak podejrzewalem ze moze byc sterownk uszkodzony, zwlaszcza ze w tych modelach ulegal awarii. Moze jakies rady jak to sprawdzic czy jest wadliwy, jak naprawic/wymienic, na jaki?

A jesli chodzi o ten krokowiec lpg to w daewoo mialem identyczna instalacje to byla sruba, to starej generacji instalacja wiec czy sruba czy krokowiec ze sterownikiem sondy lambda to na to samo wychodzi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jesli chodzi o ten krokowiec lpg to w daewoo mialem identyczna instalacje to byla sruba, to starej generacji instalacja wiec czy sruba czy krokowiec ze sterownikiem sondy lambda to na to samo wychodzi...

 

 

Nie ośmieszaj się.

Poczytaj po co jest silnik krokowy w LPG.

Ja wiem że po to aby dawkować gaz aby sonda mogła pracować.

Inaczej to rozwalanie mapy benzyny.

Poczytaj też jak sprawdzic sondę lambdę czy ci pracuje.

 

 

A na jakiej podstawie twierdzisz że sterownik?

Czytałeś link który ci podałem?

Tam masz swój kod błędu.Zajmij się najpierw usunięciem tego błędu.

A potem wyłącz LPG na tydzień i pojeździj na Pb.

I dopiero wtedy szukaj dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad egr 1405 - wyswietla bo zaslepiony uszkodzony zawor egr

Blad 0200 - ten blad od poczatku byl (nie wiem jak go naprawic)

Blad abs - czasem zaswieca sie kontrolka abs, wymienic uszkodzony czujnik lub wyczyscic zlacze.

Nie wiem o ktorym kodzie bledu piszesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sądzę że o wszystkich Adam pisze.

Zawór EGR zaślepia się sprawny elektrycznie żeby błąd się nie generował i nie bruździł w sterowniku silnika.

A tak nawiasem mówiąc - czy nie przyszło ci do głowy że jak autko fabryka wypuściła z wtryskiem beni to gaz też powinien mieć jakieś możliwości automatycznej regulacji podawanego paliwa?

A gaziarz nie przyzna się że spartolił robotę bo by kaskę musiał oddać.

Ja już dawno bym do innego pojechał gaziarza zwłaszcza dla tego że skrzynie masz w automacie.

Ale to moje zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytam na temat tego bledu 0200 (blad obwodu wtryskiwacza) lecz z tego co pamietam to ludzie pisali ze nie da sie usunac tego bledu gdyz winny jest sterownik, blad abs jest ale przez niego raczej samochod tak sie nie zachowuje - uszkodzony i tyle. A Adam co pisze to tylko kody bledow i rodzaje sterownikow silnika a nie jak je wyeliminowac

Znalaazlem na inny forum, ktos poruszyl ten temat z kodem bledu 0200:

 

 

jako, że mam również z takim samym silnikiem i LPG to może Ci pomogę ;) Zgadza się z tym co pisze Klima w tym silniku jest wykorzystywany monowtrysk i zakładanie sekwencji jest beznadziejnym pomysłem ( co innego przy pełnym wtrysku C16SE)

 

po pierwsze zdejmij rurę z dolotu idącą do filtra powietrza i zrób autku wolny dolot ( nową rurę skieruj tak, aby powietrze wpadające przez grill nie leciało bezpośrednio na rurę ( najlepiej skieruj rurę w kierunku kabiny ) ) - nie będzie zdmuchiwać mieszanki i gasnąć przy większych prędkościach podczas zmiany biegów/ wrzucania luzu.

 

co do wyskakującego check'a to błąd pewnie pokazuje P0200 określający "niskie napięcie obwodu wtryskiwacza" nie przejmuj się tym. Tego błędu nie zlikwidujesz i będzie bez przerwy się pojawiał i znikał. Taki już jest ten silnik i w odróżnieniu od starszej konstrukcji C16NZ nie da się go zlikwidować.

 

Zainteresuj się jeszcze uszczelkami, ponieważ słabnięcie auta po nagrzaniu może o tym świadczyć ( rozszerzanie i skórczanie się materiału )

 

na koniec pojedź wyregulować instalację LPG, niech Ci uruchomią TPS i dadzą delikatnie bogatszą mieszankę w wyższym zakresie obrotów. Co do resetu ECU to tak jak większość pisze

 

ps w razie pytań pisz do mnie na priva i napisz na jakim forum się o to pytałeś, bo chyba nie na tym co ja jestem :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jako, że mam również z takim samym silnikiem i LPG to może Ci pomogę Zgadza się z tym co pisze Klima w tym silniku jest wykorzystywany monowtrysk i zakładanie sekwencji jest beznadziejnym pomysłem ( co innego przy pełnym wtrysku C16SE) po pierwsze zdejmij rurę z dolotu idącą do filtra powietrza i zrób autku wolny dolot ( nową rurę skieruj tak, aby powietrze wpadające przez grill nie leciało bezpośrednio na rurę ( najlepiej skieruj rurę w kierunku kabiny ) ) - nie będzie zdmuchiwać mieszanki i gasnąć przy większych prędkościach podczas zmiany biegów/ wrzucania luzu. co do wyskakującego check'a to błąd pewnie pokazuje P0200 określający "niskie napięcie obwodu wtryskiwacza" nie przejmuj się tym. Tego błędu nie zlikwidujesz i będzie bez przerwy się pojawiał i znikał. Taki już jest ten silnik i w odróżnieniu od starszej konstrukcji C16NZ nie da się go zlikwidować. Zainteresuj się jeszcze uszczelkami, ponieważ słabnięcie auta po nagrzaniu może o tym świadczyć ( rozszerzanie i skórczanie się materiału ) na koniec pojedź wyregulować instalację LPG, niech Ci uruchomią TPS i dadzą delikatnie bogatszą mieszankę w wyższym zakresie obrotów. Co do resetu ECU to tak jak większość pisze ps w razie pytań pisz do mnie na priva i napisz na jakim forum się o to pytałeś, bo chyba nie na tym co ja jestem

 

 

A to pewnie pisał ten gaziarz co wymienił ci zamiast krokowca na śrubę.

 

Pomyśl logicznie.Jak pisał Rafał.

Fabryka puściła auto a monowtryskiem i dała do tego sondę(tak w skrócie)

Więc instalacja LPG musi być do takiego typu sterowania dawkami paliwa.

Czyli 2 gen na krokowcu.(zastępuje monowtrysk)

Jak usunąć (sprawdzić wtryskiwacz wystarczy wpisać w google i czytać bo jest o tym masę materiałów i filmików.Na obcojęzycznych też.

Błąd przede wszystkim może być od spaprania przez gazownika montażu LPG.

 

Ja ci proponuję zalogować się na forum LPG http://lpg-forum.pl i poszukać polecanego tam gaziarza najbliższego tobie.

 

 

A w poprzednim poście pisałem ci abyś odłączył LPG i pojeździł na Pb

Możesz jeszcze sprawdzic stan sondy bo jak się domyślam to ona wisi albo już jest padnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności