Skocz do zawartości

Bardzo dziwne objawy na pb i lpg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz kolejny. Opel Astra G 1999r., silnik X16SZR + LPG II generacji, skrzynia automatyczna.

Błąd 1405 - uszkodzenie zaworu EGR. Zamówiłem oryginał używany, dzwoniłem do gościa czy napewno sprawny, zapewniał że na 100% sprawny bo sprawdzany. Przyszedł, założyłem, błędy usunięte u mechanika, po przejechaniu 100m błąd wraca. Dzwonię jeszcze raz do gościa że chcę odesłać; krzyczy do mnie że sprawdzany, nie możliwe ze nie działa ale ok. Dziś odesłany.

Druga sprawa: byłem dziś na złomie, znalazłem dwa takie same, używki, oryginały, czy dobre nie wiadomo. Zmieniłem, reset kompa u mechanika i to samo, drugi również.

Albo coś źle robię albo coś innego jest zepsute.... Czy to możliwe że 3 czy 4 EGR-y pod rząd były nie sprawne??? Zwłaszcza że jeden kupiłem który był sprawdzany i działa na 100%. Może wina leży gdzieś indziej? Szlag mnie trafia z tym shitem. Proszę o pomoc

Edytowane przez Adasiuniunio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1405 to jest błąd czujnika położenia zaworu EGR.

Ale ty wolisz najpierw wymieniać niż pomierzyć.

Naucz się robić według zasady :dwa razy pomyśl niż raz zepsuj.

Czyli najpierw pomiar starego i jego okablowania a potem wymiana.

A jeżeli wymiana to na nowy bo masz gwarancję działania .

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mam go zmierzyć? Nie jestem mechanikiem, lubię czasem pogrzebać przy aucie ale trzeba mi powiedzieć jak to zrobić... A po drugie nic nikt nie mówił że jakieś pomiary są potrzebne, tylko tyle pisano, ze jak uszkodzony to do wymiany...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak domyślasz się to nie jest zwykły EGR mechaniczny tylko zasilany prądem.

A jeżeli cos się stanie ze stykiem to ?


Między stykiem D-E ma być na wtyczce wypiętej z EGR ok 5V

Między stykiem B-C na wolnych obr. przy włączonej wtyczce ma być ok.0.7V

post-37019-0-22287300-1494264107_thumb.jpg

post-37019-0-25610600-1494264116_thumb.jpg

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdze to ale nie dziś i nie jutro raczej, dam znać jakie pomiary. A jak mam zmierzyć na wtyczce na wolnych obrotach skoro ten egr siedzi pod tą pokrywą co przykrywa monowtrysk? Nie mogę jej zdjąć i odpalić silnika....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności