Skocz do zawartości

[Z17DTL] Astra G, błąd P0105, tryb awaryjny, podciśnienie w kolektorze


Gość zelmund

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zelmund

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Borykam się już od 2 lat z błedęm P0105 w swoim oplu. Postaram się to jakoś zwięźle opisać, jakie są objawy i co zostało już zrobione.
Z góry powiem że używam aplikacji ScanMyOpel do diagnostyki.
Objawy:
-P0105 check engine

-silnik wchodzi w tryb awaryjny (nie zawsze, jest to totalna losowość)

 

-błąd jest aktywny zazwyczaj przez około 5-10 sekund na biegu jałowym, jeśli zacznę jechać gdy błąd jest aktywny silnik jest zamulony, słabo się wkręca na obroty, ciśnienie doładowania nie rośnie (wg otwarty), przepustnica jest w pełni otwarta, silnik max predkość obrotowa 3100, ciśnienie w kolektorze na jałowym równe ciśnieniu atmosferycznemu

 

-gdy błąd jest nieaktywny silnik pracuje normalnie, wkręca się na obroty, doładowanie rośnie ALE na biegu jałowym ciśnienie w kolektorze jest niższe niż ciśnienie atmosferyczne około 90-92 kpa, gdy hamuje silnikiem z wysokiej prędkości obrotowej ciśnienie jest równe atmosferycznemu, gdy podczas hamowania silnikiem obroty spadną do około 2700rpm ciśnienie w kolektorze leci na łeb na szyje do prawie 80-75kpa (podciśnienie się tworzy)
Porównywałem to z inna astrą o tym samym silniku i na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem, nigdy nie tworzy się podciśnienie. Skąd to podciśnienie ? Zauważyłem że przepustnica na jałowym jest prawie przymknięta a po lekkim dodaniu gaz w pełni się otwiera.

 

- po około roku od pierwszego pojawienia się błędu P0105 pojawiły się problemy z uruchomieniem silnika na ciepłym, dziwnym sposobem odpala zawsze za 1 razem gdy przekręce dwukrotnie kluczyk na pozycje zapłon.

Co zostało sprawdzone/ zrobione
- map sensor najpierw wyczyszczony potem podmieniony - ten sam rezultat
- vacu pompa wymieniona

- sztanga od turbo sprawna

- dodana dodatkowa masa z aku na silnik

Silnik nie spala oleju, cały czas jeździ na Valvoline Synpower MST C3 5w40, przebieg 310 tys km.

W ASO rozłożyli ręce i jedynie co mi zaproponowali że zdejmą wszystko a potem złożą jeszcze raz, tak więc wg mnie mało fachowa diagnoza.

Czy ktokolwiek borykał się z podobnym problem, ma jakieś rady co mógłbym zrobić lub widzi że wypisane wyżej zachowanie silnika (tworzące się podciśnienie w kolektorze) odpowiada usterce jakiegoś osprzętu ?
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź ponieważ poruszam sie autkiem na codzień i chciałbym nim jeszcze troche pojeździć.


Witam,
Dodaje screeny z parametrów pracy silnika, może ktoś zauważy jakąś zależność.

 

Błąd aktywny

post-4778-0-78716900-1494399279_thumb.jpg

 

Błąd nieaktywny

post-4778-0-33587200-1494399287_thumb.jpg

 

Podczas hamowania silnikiem

post-4778-0-90375700-1494399293_thumb.png

 

Kod błędu

post-4778-0-07385900-1494399297_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zelmund

We wtyczce od czujnika doładowania na włączonym zapłonie zmierz pin 1-masa.Powinno być 4.8-5.2 V.

Ok sprawdzę to dzisiaj i dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na włączonym zapłonie -nie odpalonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach w pozycji ciśnienie barometryczne powinieneś mieć 90-110 kPa 3.5-4.5 V

Ty masz te parametry na wolnych obrotach.

A sprawdź jak powyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zelmund

Na włączonym samym zapłonie ciśnienie doładowania wynosi 98kPa (1,8V) tyle samo co ciśnienie barometryczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(1,8V)

 

A powinno być 3.5-4-5 V

Czyli coś jest z zasilaniem we wtyczce czujnika.

 

We wtyczce pin 1 ma chyba zasilanie i tam powinno być te 3.5-4.5 V

A ten pin jeszcze ma połaczenie z pinem A93 we wtyczce od sterownika silnika.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zelmund

 

A powinno być 3.5-4-5 V

Czyli coś jest z zasilaniem we wtyczce czujnika.

 

We wtyczce pin 1 ma chyba zasilanie i tam powinno być te 3.5-4.5 V

A ten pin jeszcze ma połaczenie z pinem A93 we wtyczce od sterownika silnika.

 

Czyli napięcie map sensora przy 98kPa powinno byc w okolicach 3.5-4.5 V ?? mam na myśli sygnał do ECU

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zelmund

Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie napięcia,

Do czujnika dochodzi równo 5V

 

na wyjściu czujnika przy cisnieniu atmosferycznym 98kpa jest 1.8V.

Szukałem na roznych forach w logach innych ludzi z tym silnikiem i też widzialem napiecie 1.8V przy podobnym cisnieniu. Czy mógłby ktoś z forumowiczów posiadający silnik Z17DTL sprawdzić jakie ma napięcie przy włączonym zapłonie oraz podczas jazdy przy maksymalnym doładowaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności