Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Koszmar z odpaleniem auta 2012 2.0 DCTi 160km PROSZE POMOC

silnik odpalanie problem diesel insignia 2012 2.0 DCTi 160KM

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   roche

roche
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Inna marka:Vauxhall
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 maj 2017 - 12:15

Opel (Vauxhall) Insignia 2012 - SRi VX-line 2.0 Diesel 160km
 przebieg 130tyś mil = około 200 tyś km. (przebieg sprawdzony), historia auta sprawdzona w internecie az do 110 tyś mil.

Witam wszystkich, przepraszam ze tak dość chaotycznie i bez przywitania ale mam poważny problem, jestem na drugim końcu polski
i mam czas do jutra by podjąć decyzje czy wycofać się z tranzakcji kupna auta.

szanowni Klubowicze mam dość poważny problem z moją nowo zakupioną Insignią.
Problem postaram się opisac najbardziej szczegółowo jak mogę.
Jestem od 4 dni na drugim koncu polski w górach i nie moge wrocić do domu bo nie wiem czy zwrócić auto sprzeadjącemu czy pomęczyć się jeszcze troche w warszstacie z fachowcami.

Opowiem krótko całą historie. Nie znam się na autach i to byl moj pierwszy zakup diesla w zyciu. poczytalem troche w necie i na forum na co zwrocic uwage, ale popelnilem kilka kardynalnych
bledow totalnego amatora który kupuje auto nie sprawdzając go dokładnie.
ok. po pierwsze po dojechaniu na miejsce zakupu (500km) - 8h pociagiem, okazalo sie ze auto juz bylo odpalone na chodzie.. to mnie lekko zaniepokoilo ale ok. sprawdzilem wnetrze obejrzalem cale auto
z zewnątrz .. jest troche niedoróbek i pekniety plastik w jednym miejscu, przednie opony do wymiany bo są prawie slicki, ok..
silnik pracuje w miare równo, przy przygazowaniu troche kopci jasnym dymem ale to podobno normalne w przypadku zapchanego filtra DPF..
no i wlasnie Pierwszy problem

Auto było odpalone - sprzedawca powiedzial ze nie mam go gasić bo jest słaby akumulator i musi sie naladowac bo moge nim nie ruszyc..
druga rzecz: na komputerze czerwony napis, DPF filter is FULL, continues drive mandatory. - czyli teoretycznie jak pozniej doczytałem konieczność
kontynuowania jazdy bo jest on w trakcie wypalania DPF'a ? - tego nie wiedziałem prosze od razu mnie nie wieszać za to ale nigdy wczesniej nie mialem diesla
nowoczesnego z takimi rzeczami i popełniłem błąd . pytanie czy nawet jesli przepaliłbym DPF'a w trakcie jazdy do domu czy problem by zniknał? i czy to wlasnie DPF sprawia te problemy z odpaleniem?

ok, zatankowalem na stacji 40 litrów diesla. pojechalem w trase powrotną. zatrzymalem sie na 3h na maly spacer po górach bo chciaelm wykorzystac pogode i radosc z zakupu auta
i sprawic sobie taka mala przyjemnosc przed powrotem do domu. (przejechałem od miejsca zakupu ok 25KM) , w trakcie oględzin auto caly czas bylo zapalone na niskich obrotach (ok 800/900) ok 1.5h , w tym czasie jazda próbna .

Dojechalem w góry 25km od miejsca zakupu, auto w tym czasie bylo gaszone moze 2/3x (postoj 10min w biedronce, oraz tankowanie na stacji)
odpaliło i nie bylo z tym problemu chociaz nie odpalilo od razu tylko za 4 / 5 rozruszeniem.

ok pochodziłem po górach, zadowolony
Wracam do auta.. prawie 21 wieczorem, otwieram auto.. auto nie odpala. jestem w czarnej d...
ok obok był domek i pewien mily starszy pan zaczal mi pomagać, probojemy odpalic z jego akumulatora - (Mitsubishi terenowe Diesel) - nic nie daje rady..
kręci kręci ale nie chce odpalic.. pomslelism ze kiepskiej jakosci kable.. no dobra podjalem decyzje ze zostaje do rana. i rano przywioze mechanika z dobrymi kablami do diesla..
nocuje w tej miejscowosci w góach


nastepnego dnia rano znajduje mechanika z ktorym jade ze starterem do auta i probojemy odpalic.. ani ze startera nie idzie, ani przez porządne kable.
ok. jedzemy kupic nowy porządny akumulator. 400zl. włoski - 85Ah,
dalej nic. po podlaczeniu nadal nie odpala..

jedziemy do warsztatu gdzie specjalizuja sie w naprawie silnikow Diesla glownie marki fiat, (alfa romeo itp) , rozkręcają wtryskiwacze, czyszczą ultradzwiękowo i testują na maszynie
(nie zrobili pelnego testu ale je przetkali 170Bar) zostaly oczyszczone.. zamontowali.. probojemy odpalic na nowym akumulatorze.., przeczyszczonych wtryskiwaczach i nic.

dalej nic!


Prosze pomozcie co moze byc powodem tego ze przejechalem te 25km bez wiekszego problemu.. auto moze nie chodzilo super równo (co potem zauwazylem jak stalem na postoju)
ale dojechalem i pozniej juz nie moglem go odpalić, czy to moze być związane z DPF'em ? panowie w warsztacie odkręcili rure przed dpf i probowali odpalic auto bez tego..
rowniez bez powodzenia!..


czytalem na forum ze DPF moze sprawiac ogromne problemy.. , ale moze to byc rowniez Zawor EGR ?

prosze o pomoc jesli macie jakies sugestie co moze być przyczyna prosze o wiadomość, siedze w górach juz 4 dzień.. jutro będzie piąty..
i nie wiem czy wycofywać się z tranzakcji.. auto miało być sprawne a niestety nie jest! nie wiem co jest grane, czuje sie lekko mowiąc
wygłupiony.. oszukany, occzuwscie zdaje sobie sprawe ze to przez moją głupote i brak fachowej wiedzy..

jutro - w poniedzialek od 7 rano panowie z serwisu będą sprawdzać tzw Mostki (o ile czegos nie pokręciłem) - odkręcą gorna pokrywe silnika i sprawdza czy nie są połamane..
jest ich podobno 16sztuk.

jesli to nie to to wtedy moze być juz tylko coś głębiej w silniku.. juz wydałem na naprawę 450zł + akumulator 450 nie licząc noclegów stresu i kosztów dojazdu..
jedyne co sie udalo to zalatwilem holowanie zamiast lawety. u bardzo pomocnego mechanika.

Auto bylo podłączane pod 3 rozne komputery, zadnych błędów nie wyświetla (nie byl podpinany w serwisie opla) ale pod porządny komputer.
- druga wazna rzecz próbowali go odpalać naprawde chyba ze 100x. odpalił tylko na chwile ale zaraz po odpięciu na chodzie jednego z wtryskiwaczy (zeby sprawdzic który jest wadliwy)
auto zgasło i dalej nie dalo sie go znowu odpalić.

jutro dzień sądu ostatecznego jesli nie dojdą do tego co jest przyczyną to mam nadzieje ze sprzedawca przyjmie auto spowrotem i zwróci mi pieniądze.

prosze pomóżcie, co moze być powodem ze auto nie odpala? co moze być problemem? - z góry wielkie dzięki za kazdą choć najmniejszą podpowiedz.


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9153 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 maj 2017 - 14:30

Ja bym oddał ten samochód sprzedającemu, ale zainwestowanej kaski nie odzyskasz i zwróci ci taką kaskę jaka widnieje na umowie.

Błąd jaki popełniłeś to ten że zdecydowałeś się jechać po autko wcześniej go nie sprawdzając i sam bez kogoś kumatego.

Na forum jest mnóstwo tematów o problemach z tym silnikiem (nie tylko w Isi był montowany). Warto było o tym poczytać wcześniej.



  • 0

#3 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 maj 2017 - 19:15

Na forum ten silnik uchodzi za bardzo problematyczny i nie jest nie polecany tuż obok 1.0 Pb. Nie obraź się ale było zapytać przed zakupem na forum.




  • 0

#4 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8975 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 maj 2017 - 19:20

Na forum ten silnik uchodzi za bardzo problematyczny i nie jest nie polecany tuż obok 1.0 Pb. Nie obraź się ale było zapytać przed zakupem na forum.

Nie wiem gdzie to czytałeś...
Silnik jest ok tylko nieszczęsny smok i jego uszczelka. Reszta to praktycznie fiat jtdm.
Inne problemy to standardowe problemy diesla.
W tym przypadku problemem może być filtr dpf, czemu nie wiemy. Ja bym oddawał i starał się odzyskać wszystkie pieniądze jakie już w niego włożyłeś .

Sent with handy...

  • 0

#5 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 maj 2017 - 20:43

Powodzenia w odzyskiwaniu pieniędzy będzie ci bardzo potrzebne...

 

A choćby tu:

 

https://www.forumsam...emy-vt91802.htm

 

https://insignia-clu...php?f=14&t=2948

 

i wiele, wiele więcej wystarczy w przeglądarkę wpisać...



  • 0

#6 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8975 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 maj 2017 - 20:51

ja tam nie widzę żadnych nowości... reszta znana od bardzo dawna, na tym forum...

To nie wina silnika, tylko nie dbania o auto i duże przebiegi... a tego nie wytrzyma każdy silnik...



  • 0





Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: silnik, odpalanie, problem, diesel, insignia, 2012 2.0 DCTi, 160KM