Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Czyszczenie EGR/Przepustnicy - klapy gaszącej Z19DTH

Z19DTH 1.9CDTI ASTRA H GTC

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 OFFLINE   davix408

davix408
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z19DTH
  • Nadwozie:Coupe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 maj 2017 - 12:55

Witam, 

Korzystając z wolnego weekendu postanowiłem przeczyścić EGR i założyć blaszki częściowo zaślepiające. 

Nie było to spowodowane żadnym błędem, zrobiłem to profilaktycznie. 

Po odkręceniu EGR był o dziwo w miarę czysty. Co prawda czyściłem go rok temu ale spodziewałem się większej ilości sadzy. 

bkkpo1gbwwtw.jpg

 

Postanowiłem więc odkręcić przepustnice

https://www.youtube....h?v=OTRgPerXhns

 

I moim oczom ukazało się to ...

 

v6iiuyi9s7mn.jpg

 

 

Po wyczyszczeniu:

 

2i01efpa6ue2.jpg

 

Tak że trochę tego było :)

 

Czyściłem rozpuszczalnikiem nitro plus pędzel i masa szmatek. Trzeba uważać żeby jakiś większy "kawałek" sadzy nie dostał się do środka kolektora ja pomagałem sobie odkurzaczem warsztatowym wyciągając co jakiś czas większe brudy z krawędzi kanału. 

Na przepustnicy/klapie gaszącej nie było jakiejś wielkiej tragedii, niestety nie mam zdjęcia przed i po. Przy okazji uszczelniłem elektronikę ponieważ czytałem o przypadkach gdzie dostaje się tam olej i uszkadza moduł. 

Czasowo wyczyszczenie wszystkiego zajmuje ok 3-4 godzin robiąc to pierwszy raz. Trzeba wyjąć akumulator. 

Po całym zabiegu zrobiłem trasę ok. 150km i wydaje mi się że silnik trochę płynniej pracuje. 

Jeśli ktoś zamierza się zabrać za czyszczenie i ma jakieś pytania chętnie na nie odpowiem.

 

P.S Jeśli umieściłem w złym dziale prośba o przeniesienie. 



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Z19DTH, 1.9CDTI, ASTRA H, GTC