Skocz do zawarto軼i

Zdj璚ie
- - - - -

Przewody gumowe uk豉du ch這dzenia ! Przestroga !

1.7 55kW 16V Y17DT

  • Zaloguj si, aby doda odpowied
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   marcinmotors

marcinmotors
  • U篡tkownik
  • 54 post闚
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Y17DT 75KM
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 maj 2017 - 12:02

Witajcie,

 

w przeciągu ostatniego pół roku 2 przewody wyzionęły u mnie ducha. Pierwszym z nich  był przewód od nagrzewnicy przetarty w okolicach kołnierza metalowego króćca na który był nasunięty, a kilka dni temu rozerwaniu uległ u mnie krótki elastyczny przewód idący z prawej strony pokrywy zaworów a tym samym lewej względem EGR. Niestety wymiana tego drugiego przewodu to prawdziwy koszmar dla kogoś niedysponującego garażem. Koszmarne opaski zaciskowe stosowane przez Opla też wymagają nie lada akrobacji przy ich demontażu bez specjalistyczny narzędzi. Dodatkowo na własnej skórze przekonałem się też ile jest warta sprzedawana w sklepach motoryzacyjnych czy też i w marketach czarna taśma naprawcza do doszczelniania  m.in. nośników płynów w samochodach. Owa taśma praktycznie nie przylega do gumy takiego przewodu więc nie ma się co łudzić że mając ją w samochodzie jakoś doraźnie poradzimy sobie na drodze w przypadku takiej awarii jak nawet niewielkie pęknięcie przewodu gumowego. Przewód który wymieniłem miał ok. 17,5 mm wewnętrznej średnicy i niestety nie odnalazłem go wśród tzw. zamienników. Bardzo podobny do niego z wyglądu przewód (wygięcie w drugą stronę) występujący w grafice google ma  o 4 mm mniejszą średnicę a tym samym  kompletnie się nie nadaje w to miejsce. Ostatecznie na szybko udało mi się dostać jakiś przewód od nagrzewnicy (prawdopodobnie coś z koncernu PSA do którego teraz i Opel należy...) i wyciąć z odpowiedniego miejsca niemal identyczny kształt przewodu.

 

Wszystkim tym co mają starsze roczniki (u mnie 2003) rekomenduję zwłaszcza teraz przed sezonem letnim gdzie układ chłodzenia dostanie mocno w radiator szczegółową skrupulatną weryfikację tych gum (szukajcie jakiś nienaturalnych wybrzuszeń, odparzeń, dziwnych porowatości czegoś na wzór zaschniętej lawy)

 

5429c925154ea1c1gen.jpg
 
97786b26f97030adgen.jpg
 
6311538afd2b033agen.jpg
 
09b8211c3a2f634dgen.jpg


U篡tkownik marcinmotors edytowa ten post 17 maj 2017 - 13:56

  • 0

U篡tkownik jest zalogowany Google Adsense

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   mich10892

mich10892
  • U篡tkownik
  • 7 post闚
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 maj 2017 - 11:02

Mam ten sam problem również w roczniku 2003 1.7DTI.

marcinmotors czy krótki wąż wymieniałeś od góry ?

Jeżeli tak to jak sobie zrobić do niego dostęp?

Czy wyjęcie filtra paliwa wystarczy ?



  • 0

#3 OFFLINE   marcinmotors

marcinmotors
  • U篡tkownik
  • 54 post闚
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Y17DT 75KM
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 maj 2017 - 14:40

Mam ten sam problem również w roczniku 2003 1.7DTI.

marcinmotors czy krótki wąż wymieniałeś od góry ?

Jeżeli tak to jak sobie zrobić do niego dostęp?

Czy wyjęcie filtra paliwa wystarczy ?

 


Wymiana tego to była prawdziwa katorga... Jak nigdy potrzebowałem pomocy drugiej osoby i męczyliśmy się z tym wężem ponad godzinę. Niestety tam nie ma klarownego dostępu więc początkowo była walka z tymi dziwacznymi zaciskami przewodów (zabawa długimi szczypcami i spychanie tego płaskim szerokim śrubokrętem) a potem z demontażem "zaspawanego" (od starości i wpływu temperatury) z metalowym króćcem przewodu gumowego.  Najlepiej było by zdemontować tą plastikową rurę dochodzącą zdaje się że do turbo ale do jej dolnego mocowania też nie ma łatwego dostępu... Demontaż tego uszkodzonego przewodu od dołu idzie dość sprawnie nawet bez kanału (jak byś praktykował moją metodę z dokupieniem czegoś nieoryginalnego i dorzeźbieniem go pod oryginał to lepiej daj większy naddatek materiału zwłaszcza tam u góry ponieważ montaż tego to też nie lada mordęga) jedyne co to do ściśnięcia tego dolnego metalowego zacisku przewodu to polecam klucz nastawny typu żaba taki z wyciętymi kilkoma otworami do ustawienia optymalnej szerokości (miałem taki z oryginalnego zestawu kluczy od e36 i dużo łatwiej i sprawniej poszedł mi demontaż przy użyciu niego jak z wykorzystaniem szczypiec) . Jak widać finalnie skończyło się na zamontowaniu wszystkiego na cybantach które po 1/8 obrotu dokręcałem kluczem siódemką. 

PS. wczoraj szyba boczna z drzwi tylnych mi się rozsypała (wina blachy w okolicach ogranicznika która po pęknięciu wpada razem z ogranicznikiem do środka poprzez co przy otwartej - opuszczonej szybie zadziałała jako taran)  to miałem kolejną zabawę przy aucie. Tydzień w tydzień meriva dba o to by mi się nie nudziło...




  • 1

#4 OFFLINE   mich10892

mich10892
  • U篡tkownik
  • 7 post闚
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 24 maj 2017 - 08:18

Ok, dzięki za szczegółową pomoc :)

Mam nadzieje że uda mi się to jakoś wymienić :)



  • 0

#5 OFFLINE   mich10892

mich10892
  • U篡tkownik
  • 7 post闚
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 czerwiec 2017 - 10:27

Udało mi się znaleźć numer tego przewodu (bocznik termostatu) zamienniki są dostępne za małe pieniądze. Może w przyszłości komuś się przyda.

 

Numer: Opel 6336084



  • 0





Podobne tematy: Collapse