Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

ASTRA V - silnik się rozpadł po 42.000 km ....

Astra V Problemy z silnikiem problemy z naprawą GM kłopoty Astra V nie udane silniki Astra V to kłopoty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Adam Wa

Adam Wa
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Astra V
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 maj 2017 - 11:14

W zasadzie chciałbym zapytać czy ktoś miał podobną sytuację i poradził sobie z GM

 

Mamy nową Astrę V kupioną w kraju, mamy gwarancję itp.
Autko to 1,4 150 Km przejechane 42.000km 

 

Wyobraźcie sobie, że jadąc nagle autko straciło moc i oczywiście pojawiła się dyskoteka na desce rozdzielczej, więc podjechałem wprost do serwisu.... Okazuj się że pękł tłok pierwszy i czwarty ..... wada materiału.

 

Serwis wnioskował o wymianę silnika lecz GM stwierdził, że silnik jest ok i wystarczy wymienić tłoki - MASAKRA

 

Cóż powiedzieć .... chyba nie wiele da się zrobić... 

 

Wzięto się za naprawę.... tłoki przyszły za 2 tygodnie. .... :) tyle że bez części

Części do tłoków przyszły za kolejne dwa tygodnie bo nie ma ich w kraju .....

Hmmm, fajnie ale nie doszły uszczelki silnika, których nie ma w kraju i nie wiadomo gdzie są .... ponoć mam czekać kolejne 3 tygodnie ....

 

GM mówi że na naprawę gwarancyjną ma 60 dni i dupa ...

 

GM zapewnia samochód zastępczy w pierwszych 12 miesiącach, a że mój ma 15 to GM już nie zapewnia ....

 

Wiadomo że silnik naprawiany to nie to co nowy, no i gwarancja .... 

 

Ktoś ma jakiś sposób aby wymóc na GM wymianę silnika .... to jest nowe auto .... i tylko 42.000 przejechane ....

 

POMOCY !

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 631 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 maj 2017 - 11:19

Turbo kamera by nagłośnić + rzeczoznawca PZM by wskazać zasadność wymiany silnika (jeżeli takowa jest) + prawnik by wymusić na GM.


Użytkownik Marcin2000 edytował ten post 18 maj 2017 - 13:33

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 maj 2017 - 12:38

Nie masz innego wyjścia tylko zatrudnić prawnika i z nim iść do GM

Kolega tak wywalczył wymianę silnika w Cordobie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   lessero

lessero
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Inna marka:Chevy Spark, SV 650
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 maj 2017 - 18:26

W zasadzie chciałbym zapytać czy ktoś miał podobną sytuację i poradził sobie z GM

 

Mamy nową Astrę V kupioną w kraju, mamy gwarancję itp.
Autko to 1,4 150 Km przejechane 42.000km 

 


 

POMOCY !

 

 

Pisz do GM Polska, jak nie to do centrali.

A właściwie, czemu nie zlecisz tego radcy prawnemu?

Jak wywalczy Ci auto zastępcze na cały okres naprawy, to już będziesz do przodu.

 

 

Problem jest i jest dosyć popularny.

 

http://astra5klub.pl...turbo-t475.html

 

Jak poczytasz wątek, to zaczynali od wymiany tłoka, potem układu korbowo-tłokowego.

Widziałem, że jeden z właścicieli miał wymieniony silnik.

 

 

 

Generalnie przyczyną jest spalanie stukowe.

 

Bulletin just been released by Vauxhall advising that for Turbocharged Direct Injection Engines there is a certain risk for Stochastic Pre Ignition (SPI). This SPI causes strong pressure peaks in the combustion chamber which may harm the piston ring lands.

Fault:

Sporadic metallic noise from combustion chamber, sometimes with short loss of power. Occasionally fault code 'P0300 Engine Misfire' is stored but not all the time. Engine Light might not even come on when power loss suffered. This may be the source of the engine splutter / short loss of power people are experiencing in 1.4 Turbo. 

Affected Models:

Amongst the affected models are the two versions of the 1.4 Turbo in the Astra K (B14XFL/T RPO code LE1 and LE2). I have the 150ps 1.4 Turbo Astra K which is RPO code LE2. 

Resolution:

Vauxhall/Opel/GM have developed a new engine Oil - Dexos 1, Generation 2 to reduce the risk of this fault happening. This new Oil is essential to be used for Astra K 1.4 Turbo. However up until this point only Dexos 2 has been available. The new Oil will be released in the final week of April 2017. The part number is: 95599877 which comes in a 5 litre container, larger sizes will be available at a later date. Model Year 2017 cars are shipped with the new oil in already. 

In the meantime the bulletin states GM Dexos 2 MUST be used until Dexo 1, Gen 2 becomes available. 

 


Użytkownik lessero edytował ten post 22 maj 2017 - 18:34

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Astra V, Problemy z silnikiem, problemy z naprawą, GM kłopoty, Astra V nie udane silniki, Astra V to kłopoty