Skocz do zawartości

Alternator - kontrolka od ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

Hej ho. Podczas jazdy zapalił się check, radyjko zaszumiało, spoko nic się nie dzieje to jadę dalej, by do pracy dotrzeć. No nie udało się niecałe 500 metrów brakło, zaczęło szarpać, zgasła. Na ponownie odpalenia nie było szans, nie kręciła brak ładowania. Odruchowo wymiana alternatora. Dostałem używkę ale nie do końca sprawdzoną. Przełożyłem, odpaliłem, przejechałem się było wszystko oki ładowanie 14,7V. Na drugi dzień wyjechałem z garażu i zaczęła mi się delikatnie palić kontrolka od ręcznego (na spuszczonym) i już ładowania nie było. Dopatrzyłem się że wcięło mi kontrolkę od wzbudzania alternatora. Wymieniłem na w3w, odpaliłem przy gazowałem i się spaliła, oho chyba altek raczej lipny. Wymieniałem teraz już na sprawdzony, teoretycznie podłączyłem wszystko i mamy ładowanie 14,3V (ten słabszy altek mam bosha i aku 40Ah a klima nie działa). Niby problem rozwiązany auto jeździ normalnie. Metodą spinacza wywala błędy 61, 52, 29, 56 z tabelki GM wszystkie o niskim napięciu, więc przymykam oko. Sęk tkwi w tym że po przekręceniu kluczyka dalej kontrolka od ręcznego mi się delikatnie pali, jak zaciągnę zapala się mocniej (płyn hamulcowy oki). Odpalam i jest gitara czyste zegar. Po wertepach jechałem i nic się nie dzieje, a przy gaszeniu auta zapala mi się i gaśnie kontrolka od wzbudzania altka. Macie jakieś pomysły?? Nie ma gdzieś masy - ale gdzie na rozruszniku, tam nie grzebałem, czy może w zegarach coś się sknociło?? Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą spinacza wywala błędy 61, 52, 29, 56 z tabelki GM wszystkie o niskim napięciu, więc przymykam oko

http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

Nie wszystkie są o niskim napięciu.

Błąd 56 świadczy o czymś innym.

Oraz 52 też co innego

29 też może być jako zwarcie z masą

Tak samo i 61

 

Sprawdź całą wiązkę.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na przeglądzie i trochę tigrą pojeździłem. Problem z kontrolkami nie zniknął ale za to metodą na spinacza nie ma już żadnych błędów miga tylko 12. Jutro zabieram zegary do kumpla by sprawdził czy nic tam się nie uszkodziło, bo podejrzewam że było przebicie jak wtedy za pierwszym razem ten lipny altek wsadziłem co mi spalił kontrolkę od wzbudzania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności