Skocz do zawartości

Corsa c 1.2 pęknięty kolektor wydechowy


Gość Bingo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie mam pęknięty kolektor na odnodze czwartego cylindra, moje pytanie czy kolektor jest metalowy czy żeliwny? Oglądałem go dzisiaj i dalej nie jestem do końca pewien tym bardziej że kolektor jest razem z katalizatorem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to mi chodzi żeby pospać, dlatego pytam co to za materiał. Jak to się ma ze spawanie takiego stopu? Migomatem to pospawa czy elektroda do żeliwa? Spawalem już dwa kolektory od x20xev, jeden z powodzeniem drugi niekoniecznie a spróbować chyba nie zaszkodzi zanim wyda się kilka PLN na używke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście nikt ci nie zabroni.

Z autopsji wiem że nie zawsze się udaje (twój drugi przypadek)

To nie są nowe kolektory. Są przegrzane i z dużą ilością naprężeń.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz czym najlepiej? Migotem czy transformatorową i elektroda do żeliwa? Myślałem jeszcze nad płynnym metalem tylko tyle że ona ma wytrzymałość 100*C narazie oblepiłem to cementem ale wiadome że za parę dni odpadnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz doświadczenie w spawaniu żeliwa.

Trzeba trochę doświadczenia.

To nie spawanie stali.

Na zimno , na ciepło.

Na zimno transformatorową trzeba pamiętać o króciutkich odcinkach i młotkowaniu.

Jest trochę zabawy.

Elektrody ESAB OK 92.58

 

Jezeli o mnie chodzi mimo ze spawalem nie bawilbym sie .

Lepiej kupic uzywke w dobrym stanie

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100*C - zapomnij.

Ja jak dobrze przegonię corsę, to mam na zegarze 1000-1100*C w wydechu.

Przy spokojnej jeździe w tych temperaturach jest 550-600

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak pisałem, dwa spawalem jeden się udał drugi nie, co lepsze to pierwszy wytrzymał który był dziewiczy jeśli chodzi o moje spawanie żeliwa, spawałem na ciepło elektroda do żeliwa tylko że miałem zdemontowany kolektor i mogłem go sobie spokojnie obrabiac. Tutaj pokusił bym się o spawanie na aucie (lenistwo ;) ). Na używke nie mam narazie kasy, jeszcze żeby to był sam kolektor a on z katalizatorem, narazie to pospawam w przyszłą sobotę bo to auto narzeczonej i cały czas jeździ, dam znać jak wyszło

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności