Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika 1.7 DTI


Gość Cris91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent to Astra G z 2000 roku z silnikiem 1.7 DTI.

Od dłuższego czasu mam problem z nierówną pracą silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły chociaż może na ciepłym zdarza się to częściej. Po za nierówną praca na biegu jałowym, strasznie rzuca silnikiem pod maską zarówno podczas pracy na biegu jałowym jak i przy wyłączaniu silnika. Poduszki wszystkie są sprawne. Błędów żadnych nie pokazuje, nie kopci, nie ma spadków mocy. Nic, tylko rozłożyć bezradnie ręce. Mam tylko wrażenie że jak go od czasu do czasu przegonię problem znika, albo to mój wymysł. Zaczerpnąłem opinii znajomego z ASO. Jak podniosłem maske i zobaczył silnik od razu powiedział że Isuzu a właściwie pseudo Isuzu to najgorsze i najbardziej awaryjne silniki (z czym ja się osobiście nie zgadzam). Od razu wydał wyrok na sterownik główny silnika. Sam już jestem głupi co to może być. Niby koszt regeneracji niewielki bo 300-350 zł , ale niestety na miejscu żadnego warsztatu nie mam i sterownik prawdopodobnie będę musiał wysłać kurierem.

Edytowane przez Cris91

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marceli szpak

Wykręć sterownik, otwórz go to nie boli. Elektronik polutuje ci to co się "poodrywało". Po pewnym czasie robi się z niego niezła grzechotka. ;) Zaklej go później silikonem temperaturowym :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się pod temat.

 

Posiadam Astrę H z silnikiem 1,7 cdti , miałem ten sam problem , falowanie obrotów. Wymieniłem zawór SCV i problem zniknął.

 

 

Teraz znowu się pojawił po wymianie sprężarki klimatyzacji , co dziwne obroty falują tylko przy włączonej klimie jak wyłącze jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł?

Edytowane przez maximart

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ecu nie współpracuje ze sterownikiem pompy jak powinien i pod obciążeniem nie podnosi dawki paliwa? Ja miałem podobny efekt ale w odwrotną stronę, pod obciążeniem silnik pracował równo. Trzeba by było sprawdzić wszystko, od aku, po altek. Może sprężarka jest wadliwa skoro po jej wymianie pojawił sie problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się , że po wymianie zaworu SCV nie była przeprowadzona adaptacja , może to jest przyczyną ,mam jeszcze do wymiany wiatrak chłodnicy klimatyzacji bo stoi na dębowo ,ale to raczej nie jest przyczyna nierównej pracy silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności