Skocz do zawartości

Z20LER - osłona pod silnikiem a upały


Labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Kupując swoją GTC nie miałem osłony pod silnikiem. Zamontowałem polecaną na forum osłonę (wykonanie naprawdę super - nie do złamania). Całą zimę było ok, ale przyszła wiosna i wyższe temperatury no i tak to się skończyło:


32f7cd3d3d62.jpg


Ogólnie bez tragedii bo tworzywo jedynie się przytopiło. No ale trzeba było coś z tym jednak zrobić. W miejsce dziury i jej okolic dla ochrony wstawiłem więc aluminiową "łatkę". Wyszło tak:


d2c7a9b8176b.jpg


Byłem się teraz przejechać kawałek (sprawdzałem między innymi doładowanie turbo, więc trzeba było trochę depnąć). Po powrocie sprawdziłem jak tam osłona. No i jestem trochę w szoku bo aluminiową wstawkę ciężko było dotknąć ręką - tak się nagrzała. Teoretycznie ma kilka cm do wydechu, choć nie wiem jak to wygląda podczas jazdy, czy osłona nie jest dociskana do niego. Tak czy siak mam lekkie obawy co to będzie jak temp na dworze wzrośnie jeszcze bardziej. Zastanawiam się więc czy całkiem nie zdjąć osłony na okres letni. Co o tym myślicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli ta osłona jest idealnie taka sama jak fabryczna to nic się nie powinno stać , co innego jeśli oryginalna osłona ma w tym miejscu nacięcie.....podobny przypadek miałem kiedyś w mondeo , osłona w zamienniku była bardziej pełna niż w oryginale w miejscu wydechu, podczas stania w korku na autostradzie ( jak to bywa w Polsce w wakacje ) osłona odkształciła się tak mocno że szorowała o asfalt całą drogę powrotną. W domu pozbyłem się zbed ego kawałka. Rozważ wycięcie otworu w okolicach wydechu bądź może jakaś osłona termiczną na tą plastikową?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak czy siak mam lekkie obawy co to będzie jak temp na dworze wzrośnie jeszcze bardziej. Zastanawiam się więc czy całkiem nie zdjąć osłony na okres letni. Co o tym myślicie?

 

Ja bym spróbował użyć bandaża do owijania kolektorów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie na okres letni postanowiłem zdjąć osłonę. Może założę ją z powrotem przy setupie zimowym.

 

Co do bandażu to też już o tym myślałem. Nie chodzi tu generalnie o osłonę ale o obniżenie temp w komorze silnika. Trochę przeszkadza mi w tym u mieszczenie prekata czy jak to tam się zwie. Owijanie kawałka wydechu który idzie pod silnikiem trochę mija się z celem kiedy z przodu silnika grzać będzie turbo i ten prekat zaraz za nią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze i ostatnie,GM nie przewiduje osłony pod silnik benzynowy.Zbyt duża temperatura silnika.

 

Jeśli miała by być to była by montowana fabrycznie.

 

Nawet A.K. ma przelot środkiem silnika dla poprawy chłodzenia a nie zakryty cały spód.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też to zauważyłem że łopelki strasznie grzeją się pod tą maską. Fakt, silnik ułożony poprzecznie, mało miejsca więc po części nie ma co się dziwić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności