Skocz do zawartości

czy warto y17dt


Gość adi80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam możliwości zakupu Astry g 1.7 Isuzu czy warto zawracać sobie głowę tym autem czy lepiej odpuścić bo opinie są różne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inni ci doradzą ale Astry G w dieslu jaki by nie był to beczka bez dna.

Chyba że trafisz na auto bardzo zadbane które było ciągle doinwestowywane.

A przeważnie jest tak że diesla się wykorzystuje do granic bo to ma jeździć jak najmniejszym kosztem.

Gdy usterki się zaczynają nawarstwiać to auto jedzie do Żyda.

Trafisz wtedy na takiego oszczędnego łupa i będziesz ładował kasę likwidując po kolei usterki.

I po podliczeniu w miesiąc -dwa możesz wydać 3000 zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adam za odpowiedź

Samochód o którym piszę od 10 lat u jednego właściciela (notabene znajomego). Dba o auto i nie miał większych z nim problemów (oprócz nieszczęsnej hybrydy którą nie dawno wymieniał), przebieg 275 tys. Zastanawiam się nad Dieslem ponieważ do tej pory jeździłem VB z silnikiem Z16XE i gazem V gen i mam dosyć. Dwa razy wymieniałem ECU, pękł pasek rozrządu (od wymiany poprzedniego ok 40 tys km)to jeszcze nie dawno zapchał się katalizator i musiałem go wybebeszyć. Szykują mi się w nie długim czasie następne wydatki ( wymiana w/w katalizatora z kolektorem, opony ,legalizacja butli oraz znowu zaczyna odzywać się ECU), więc zastanawiam się czy nie skorzystać z okazji i kupić tą astrę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat isuzu ksiązkę mozna by napisać. Ogolnie udany silnik nie choc nie pozbawiony wad. Na szybko:

Wady: oringi obsady wtryskiwaczy, pada UPG, chłodniczka oleju, alternator hitachi, no i sterowniki(ale tu juz zrobiony)

Dla mnie osobiscie zbyt głosna praca.

Plusy:brak dwumasu, zwykła turbina, elastyczny, małe spalanie, łatwy rozruch w zimie.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

więc zastanawiam się czy nie skorzystać z okazji i kupić tą astrę.

 

Jeżeli faktycznie zadbana to bierz.

Ale pierwsze pytaj się o te rzeczy które Marek opisał jako wada.

Choć altek nie uważałbym jako wada bo np w X17DTL pompa Vacum kosztuje w serwisie 1800 zł.

Tutaj masz altka z Vacum i taki regenerowany kosztuje połowe tego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam nie chodzi o sam koszt naprawy altka, ale te że altki sa tez problematyczne w naprawie. Podobnie jest z sterownikami.

Wystarczy wpisać alternator 1.7 dti/cdti, ludzie maja problemy po naprawie, wbrew pozorom nie zawsze kończy sie sukcesem.

 

W moim przypadku żona tak się wściekła, że awarie alternatora była jednym z powodów sprzedania auta.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Adam nie chodzi o sam koszt naprawy altka, ale te że altki sa tez problematyczne w naprawie

 

Tak wiem,ale jak by nie patrzył altka da się zregenerować a Vacum szukałem aby koledze naprawić i żadnej firmy nie znalazłem.

W ASO zaśpiewali 1800 za nową

A auto warte 3000.

Dla tego pisałem aby uważał z zakupem bo się może zrobić beczka bez dna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Z tego co opisujecie największy problem jest z alternatorem (prawdopodobnie ma no związek z pompą podciśnieniową). Ciekawe czy występują jakieś wersje wzmocnione pozbawione wady muszę poczytać w necie. Jeśli naprawa to tylko fachowy warsztat który z tego żyje, lepiej dołożyć i pojeździć z dwa lata. Muszę zrobić przysłowiowy rachunek sumienia biorąc pod uwagę wszystkie plusy i minusy i skonfrontować z innym silnikiem. Napiszę w przyszłym tygodniu o rezultatach odnośnie zakupu samochodu, jeśli się zdecyduję na pewno jeszcze nie raz powalczymy z tematami. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej udana jednostka silnika nie tylko w astrze G. Pozniejsze w AH bazujace na tym silniku tez jedne z lepszych. Owszem altek to zmora. Ale da sie go zrobic by byl juz nie bruzdzacy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altek to upierdliwy problem, gorszy drozszy to oringi obsady wtryskiwaczy-dlatego warto dokładnie ogladac zbiorniczek płynu chłodzacego.

Ogólnie jeżeli zadbany to warto, w porównaniu do dzisiejszych diesli....

Edytowane przez mk5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności