Gość Bba_Lukas Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Witam serdecznie. Jestem nowy na forum, oraz od dwóch dni szczęśliwym posiadaczem sintry 2.2 benz z gazem. Brałem pod uwage, że po zakupie będzie czekało mnie nieco napraw i tak też powoli wychodzą rzeczy do zrobienia, zacznę od problemu wg mnie z układem wspomagania. Stojąc w miejscu z zapalonym silnikiem , kiedy przekręcam kierownicą w obojętnie którą stronę po 1: znacznie spadają obroty silnika. Po 2: kierownica odbija,tak samo jest na rondzie . Po 3: gdy skrecę koła to słyszę taki jakby szum spod maski, wydobywa się z pompy wspomagania, im dalej skręcę tym głośniej to słychać. Wydaje mi się również , że wspomaganie jest dość słabe , tzn. kierownicą chodzi dość ciężko, wg mnie powinna chodzić lżej. Płyn w zbiorniczku ma kolor malinowy i jest go chyba nieco ponad stan. Poprzedni właściciel twierdził że auto jest po wymianie płynów i kompletnego rozrządu. Tutaj moja prośba do Was, czy możecie mi powiedzieć jak mogę doprecyzowac swoje podejrzenia , że to pompa już niedomaga i wymaga wymiany? Może macie jakieś inne podejrzenia. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Generalnie zawsze wspomaganie obciąża silnik i przy skręcaniu na postoju obroty mogą spaść, to samo z hałasem pompy przy skręcie. To o czym piszesz to dość subiektywna ocena. Ciężko po twoim poście wywnioskować czy jest dobrze. Tak samo z jej ciężkim chodzeniem. Np po wymianie poduszek amortyzatora, kiedy są nowe, kierownica może chodzić ciężej. Kiedy są zużyte też może chodzić ciężko i do tego mogą występować problemy z odbijaniem kierownicy. Objawem zużytych poduszek to metaliczne strzelanie kiedy kręcisz kierownicą na postoju. Poduszki to słaby punkt w Sintrach i jeśli coś faktycznie się dzieje to im bym się przyjrzała. Płyn wspomagania jest koloru czerwonego/malinowego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 W Sintrze powinien być płyn w kolorze żółtym. Dostępny w ASO. Większość amerykańskich aut jeździ na takim płynie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bba_Lukas Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Bardzo słabo u mnie z mechaniką samochodową, pewnie dlatego mało konkretnie potrafię opisać problem.Tak na prawdę to mój pierwszy prywatny samochód,więc chcę sam się nim zająć i poznać od podstaw. Nakierowalaś mnie nieco na inny tor , gdyż przednie zawieszenie również wymaga regeneracji. Przy nierównościach bardzo je słychać, zauważyłem że czasem przy skręcie słychać też puste bum. Jutro jestem umówiony na wizytę w stacji diagnostycznej, zobaczymy co pan powie. Cieszę się , że tutaj trafiłem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Oprócz łożysk górnych możesz mieć też wywalone mocowanie amortyzatora https://sklepjeep.redcart.pl/c/2760/mocowanie-amortyzatora-sintra-opel.html Nie zawsze wychodzi to przy teście amortyzatorów na stacji, Głównie objawia się to stukami na nierównościach i ściąganiem przy wjeżdżaniu w kałuże z większą prędkością.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Łukasz - jak Kacper pisze, SKP nie ma obowiązku sprawdzać ponad to co mają w zadaniach, więc zanim wjedziesz i zapłacisz po prostu powiedz diagnoście żeby dokładnie sprawdził wszystko w zawieszeniu, wahacze (tuleje w nich), sworznie, drążki i wsporniki. Do tego jeszcze gumy od drążka reakcyjnego. Rozumiem że nie jedziesz na przegląd tylko profilaktykę. Wspomaganie opisała Ola.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bba_Lukas Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Tak jadę na profilaktykę, robiłem przegląd auta służbowego 2 dni temu w tym miejscu u zapytałem o swoje, pan powiedział że zrobi za free. Poproszę o to co piszesz, żeby było sprawdzone dokładnie , ewentualnie dopłacę, nie ma problemu, podzielę się po południu informacjami i zaczniemy mam nadzieję z Waszą pomocą doprowadzać autko do porządnego stanu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Pytaj - pomożemy. W sumie sintra nie ma dla nas tajemnic.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bba_Lukas Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Witam. Mam wstępne informacje od pana diagnosty : do wymiany końcówki drążka kierowniczego- już znalazłem na forum, myślę, że sobie poradzę (mam dostęp do wszelkich narzędzi) tylko proszę o jakąś sprawdzoną firmę, bądź link gdzie mógłbym to zamówic. Następnie do wymiany łączniki stabilizatora-tu też znalazłem pomocny opis. Pan powiedział , że do wymiany też tuleje amortyzatora, czy dam sobie z tym sam radę? Chęci są , tylko umiejętności brak   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 Końcówki drążka RTS - podobno są dobre, ale NTY z Korei też a dodatkowo są podobne do fabrycznych można je smarować (kalamitka) i diagnosta może kluczem pokręcić. BAW - sprzedają do amerykanów też i produkują również końcówki do maglownic(drążki kierownicze). Łącznik stabilizatora - ja polecę Mogga - oczywiście wymienia się parę czyli 2 sztuki - tu masz po 40zł - https://sklepjeep.redcart.pl/p/3512/1354698/lacznik-stabilizatora-przedniego-opel-sintra-laczniki-stabilizatorow-sintra-opel.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info Tulei do wahacza nie wymieniałem bo zakładałem całe wahacze NTY 2 lata temu ok 70 tkm. Nie wiem o jakie tuleje amora chodzi - jak o mocowanie górne to tu masz komplet na 2 amory - allegro.pl/lozysko-amortyzatora-gorne-mocowanie-opel-sintra-i6848991013.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.