Skocz do zawartości

Sintra 2.2 problem ze wspomaganiem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bba_Lukas

Witam serdecznie. Jestem nowy na forum, oraz od dwóch dni szczęśliwym posiadaczem sintry 2.2 benz z gazem. Brałem pod uwage, że po zakupie będzie czekało mnie nieco napraw i tak też powoli wychodzą rzeczy do zrobienia, zacznę od problemu wg mnie z układem wspomagania. Stojąc w miejscu z zapalonym silnikiem , kiedy przekręcam kierownicą w obojętnie którą stronę po 1: znacznie spadają obroty silnika. Po 2: kierownica odbija,tak samo jest na rondzie . Po 3: gdy skrecę koła to słyszę taki jakby szum spod maski, wydobywa się z pompy wspomagania, im dalej skręcę tym głośniej to słychać. Wydaje mi się również , że wspomaganie jest dość słabe , tzn. kierownicą chodzi dość ciężko, wg mnie powinna chodzić lżej. Płyn w zbiorniczku ma kolor malinowy i jest go chyba nieco ponad stan. Poprzedni właściciel twierdził że auto jest po wymianie płynów i kompletnego rozrządu.

Tutaj moja prośba do Was, czy możecie mi powiedzieć jak mogę doprecyzowac swoje podejrzenia , że to pompa już niedomaga i wymaga wymiany? Może macie jakieś inne podejrzenia. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Generalnie zawsze wspomaganie obciąża silnik i przy skręcaniu na postoju obroty mogą spaść, to samo z hałasem pompy przy skręcie. To o czym piszesz to dość subiektywna ocena. Ciężko po twoim poście wywnioskować czy jest dobrze. Tak samo z jej ciężkim chodzeniem. Np po wymianie poduszek amortyzatora, kiedy są nowe, kierownica może chodzić ciężej. Kiedy są zużyte też może chodzić ciężko i do tego mogą występować problemy z odbijaniem kierownicy. Objawem zużytych poduszek to metaliczne strzelanie kiedy kręcisz kierownicą na postoju. Poduszki to słaby punkt w Sintrach i jeśli coś faktycznie się dzieje to im bym się przyjrzała. Płyn wspomagania jest koloru czerwonego/malinowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bba_Lukas

Bardzo słabo u mnie z mechaniką samochodową, pewnie dlatego mało konkretnie potrafię opisać problem.Tak na prawdę to mój pierwszy prywatny samochód,więc chcę sam się nim zająć i poznać od podstaw. Nakierowalaś mnie nieco na inny tor , gdyż przednie zawieszenie również wymaga regeneracji. Przy nierównościach bardzo je słychać, zauważyłem że czasem przy skręcie słychać też puste bum. Jutro jestem umówiony na wizytę w stacji diagnostycznej, zobaczymy co pan powie. Cieszę się , że tutaj trafiłem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz łożysk górnych możesz mieć też wywalone mocowanie amortyzatora https://sklepjeep.redcart.pl/c/2760/mocowanie-amortyzatora-sintra-opel.html

Nie zawsze wychodzi to przy teście amortyzatorów na stacji, Głównie objawia się to stukami na nierównościach i ściąganiem przy wjeżdżaniu w kałuże z większą prędkością.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz - jak Kacper pisze, SKP nie ma obowiązku sprawdzać ponad to co mają w zadaniach, więc zanim wjedziesz i zapłacisz po prostu powiedz diagnoście żeby dokładnie sprawdził wszystko w zawieszeniu, wahacze (tuleje w nich), sworznie, drążki i wsporniki.

Do tego jeszcze gumy od drążka reakcyjnego.

Rozumiem że nie jedziesz na przegląd tylko profilaktykę.

Wspomaganie opisała Ola.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bba_Lukas

Tak jadę na profilaktykę, robiłem przegląd auta służbowego 2 dni temu w tym miejscu u zapytałem o swoje, pan powiedział że zrobi za free. Poproszę o to co piszesz, żeby było sprawdzone dokładnie , ewentualnie dopłacę, nie ma problemu, podzielę się po południu informacjami i zaczniemy mam nadzieję z Waszą pomocą doprowadzać autko do porządnego stanu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bba_Lukas

Witam. Mam wstępne informacje od pana diagnosty : do wymiany końcówki drążka kierowniczego- już znalazłem na forum, myślę, że sobie poradzę (mam dostęp do wszelkich narzędzi) tylko proszę o jakąś sprawdzoną firmę, bądź link gdzie mógłbym to zamówic. Następnie do wymiany łączniki stabilizatora-tu też znalazłem pomocny opis. Pan powiedział , że do wymiany też tuleje amortyzatora, czy dam sobie z tym sam radę? Chęci są , tylko umiejętności brak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki drążka RTS - podobno są dobre, ale NTY z Korei też a dodatkowo są podobne do fabrycznych można je smarować (kalamitka) i diagnosta może kluczem pokręcić. BAW - sprzedają do amerykanów też i produkują również końcówki do maglownic(drążki kierownicze).

Łącznik stabilizatora - ja polecę Mogga - oczywiście wymienia się parę czyli 2 sztuki - tu masz po 40zł - https://sklepjeep.redcart.pl/p/3512/1354698/lacznik-stabilizatora-przedniego-opel-sintra-laczniki-stabilizatorow-sintra-opel.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info

Tulei do wahacza nie wymieniałem bo zakładałem całe wahacze NTY 2 lata temu ok 70 tkm.

Nie wiem o jakie tuleje amora chodzi - jak o mocowanie górne to tu masz komplet na 2 amory - allegro.pl/lozysko-amortyzatora-gorne-mocowanie-opel-sintra-i6848991013.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności