Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wymiana klocków hamulcowych meriva b


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9812 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 sierpień 2017 - 19:05

Sprawdź czy mechanizm linki się cofa do końca.

Czyli czy dźwigienka dochodzi w uchwycie hamulcowym do ogranicznika.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 sierpień 2017 - 19:30

Jak miałem na stole to było ok . Sprawdzę jak jest na aucie ale wyglądało że też . Jeśli już to może nieznacznie bo trzeba mocno dźwignię nacisnąć żeby linkę ściągnąć. Możliwe żeby samoregulator szwankował ?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9812 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 sierpień 2017 - 20:14

Możliwe.Ale u ciebie by obydwa.

Nie pisałem nic o samoregulatorze bo pisałeś że wymieniłeś tłoczek na nowy.

Myślałem wiec że mechanizm samoregulacji przynajmniej wyczyściłeś.

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 sierpień 2017 - 21:03

To co w tłoczku wyczyściłem tego w zacisku nie rozbierałem . Toczek wkręcił się lekko bez wciskania . W zacisku trochę trudny dostęp do segera czy jak tam się pisze .
Filmik wcześniej oglądałem ale dzięki. Nie zawsze to tak łatwo idzie, czasami coś nie tak tylko trudno ustalić co .

Użytkownik irek711 edytował ten post 05 sierpień 2017 - 07:25

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9812 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 sierpień 2017 - 08:02

Niestety nie zawsze łatwo.

Ale takie kątowe kleszcze do segera kupisz za jakieś 10-20 zł i kiedyś się zawsze przydadzą.

Tak zastanawiam się czy nie warto do tego wymienionego tłoczka kupić nowy regulator?

U mnie gdy wkręcałem szło dość opornie.

Więc może tutaj leży problem że samoregulator nie zbyt dobrze się blokuje i przez to tłoczek jest dociśnięty i nie wraca jak powinien.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 sierpień 2017 - 08:11

A ja myślałem że jak lekko wchodzi to dobrze . Szczypce mogą się przydać i nowe doświadczenia zostaną :-). Mechanikiem nie jestem ale lubię czasem coś sam przy aucie podłubać .
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9812 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 sierpień 2017 - 08:22

I dużo korzyści z tego.

Edukacyjnie,ekonomicznie i trochę ruchu :D


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#28 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 sierpień 2017 - 11:38

Sprawdziłem jeszcze raz po kilkukrotnym zaciągnięciu ręcznego i dźwigienka wraca na swoje miejsce , kulka od linki ma luz więc też nie trzyma. Po wkręceniu tłoczka i kilkukrotnym naciśnięciu pedału koło obraca się z oporem. Więc albo samoregulator albo pęknięty w środku wężyk.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#29 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 sierpień 2017 - 16:16

Sprawdziłem jeszcze raz po kilkukrotnym zaciągnięciu ręcznego i dźwigienka wraca na swoje miejsce , kulka od linki ma luz więc też nie trzyma. Po wkręceniu tłoczka i kilkukrotnym naciśnięciu pedału koło obraca się z oporem. Więc albo samoregulator albo pęknięty w środku wężyk.


Zakończyłem walkę z tylnymi hamulcami . Trochę to trwało bo w sklepach stacjonarnych można kupić zestawy naprawcze tj. gumowe uszczelnienia i tłoczki , to co w zacisku czyli samoregulator to już nie bardzo. Moje spostrzeżenia, przed zamawianiem części warto najpierw rozebrać. U mnie przy demontażu złamało się zabezpieczenie . Nie jest to zwykły pierścień segera więc znowu oczekiwanie na przesyłkę . Postanowiłem wymienić uszczelnienia po drugiej stronie i okazało się że samoregulator jest tak rozciągnięty przez sprężynę że nie da się zabezpieczenia założyć a na początku miałem na obie strony zamówić. Przy montażu specjalne szczypce są nieocenione bo o ile wyciągnąć zabezpieczenia za pomocą przerabianych da radę to założyć już nie bardzo . Przy składaniu najlepiej posmarować uszczelnienia płynem hamulcowym , smar silikonowy nie bardzo się sprawdza. Przy wkręcania tłoczka strasznie skręca gumową osłonę. Tłoczek posmarowany płynem lepiej się obraca. Zestaw do wkręcania tłoczków przy regeneracji nie bardzo się sprawdza. Żeby go założyć między zacisk a tłoczek , to trzeba ten ostatni do połowy wkręcić . Klucz do odkręcania tarczy od małej szlifierki kątowe dobrze się do tego nadaje.

Użytkownik irek711 edytował ten post 19 sierpień 2017 - 16:34

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#30 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9812 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 sierpień 2017 - 18:48

I teraz domyślam się ze wsio ok.? :D



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse