Skocz do zawartości

Vivaro 1.9dti duży problem EGR


Gość OdlewNik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich..

 

Narobiłem sobie dzisiaj trochę problemów, chyba na własne życzenie :ANGRY:

 

Kupiłem nie dawno vivaro 1.9dti,i nie dawał mi ostatnio spokoju fakt że podczas hamowania przy wciśniętym sprzęgle obroty czasem spadały praktycznie do 0. Poczytałem trochę na forum i postanowiłem dziś zajrzeć pod maskę i trochę poszperać..Zauważyłem że kostka od egr była całkowicie odpięta a egr przekręcony o 180 stopni(wtyczka przy pokrywie filtra) otwory oczywiście nie pasowały założył ktoś po prostu większe podkładki i jakoś to docisnął ..Jakaś paranoja...Wyjąłem egr, nie stawiał nawet oporów, zero sadzy i wygląda na całkiem nowy, włożyłem poprawnie podpiąłem kostkę i lipa. samochód bardzo słabo się wkręca, o jeździe w ogóle nie ma mowy, totalna zamuła. Zaślepiłem go nawet według instrukcji z netu i dalej nic...Założyłem go nawet tak samo jak był z odpiętą kostką i to też nić nie zmieniło.. Wszystkie podciśnienia posprawdzałem są ok,nic nie wyrwałem przy okazji.Kontrolki żadne się nie zapaliły.Wymieniłem od razu filtr powietrza ale to chyba nie ma żadnego znaczenia... Tak sobie polepszyłem że auto stoi 30km od domu na działce..Dziwna sytuacja , ale może ktoś z was miał podobne przygody po wyjęciu egr-a? :wacko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AU_Robert dzięki za podpowiedź..

 

Sprawa trochę się już wyjaśniła, mam chociaż taką nadzieje..

 

Pojechałem dziś na kompa zobaczyć co jest grane.

Wyskoczyło trochę błędów związanych z egr-em przepływomierzem i doładowaniem..poniekąd błędy mogły wyniknąć z tego że na odpalonym silniku ściągałem wtyczki...Błędy pokasowane część mechaniczną egr założyłem poprawnie a część elektryczną podpiąłem pod wtyczkę i podwiesiłem obok dla sprawdzenia..Jazda wyglądała już o niebo lepiej samochód wkręcał sie już normalnie ale często go przyduszało tak jakby brakowało paliwa..Ponownie sprawdziliśmy kompem i zero błędów..Odłączyłem przepływomierz i auto wtedy zaczęło w miarę normalnie jeździć..Ciężko tylko odpalić bo zaraz gaśnie, ale za 2-3 razem się udaje...Czyżby przepływomierz był uwalony?..Może zaciągnął jakiegoś syfu bo przez chwilę samochód chodził z wyjętym filtrem ?

Zauważyłem jeszcze że część elektroniczna egra(elektrozawór)strasznie się nagrzał chyba przez ciągłą pracę, ten grzybek w ogóle się nie chowa..Czy uwalony przepływomierz może powodować ciągłe otwarcie egr ,czyli wypchnięcie grzybka w całym zakresie obrotów?

 

Z góry dziękuje za jakieś sugestie..

Edytowane przez OdlewNik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AU_Robert

Patrzysz na Clipie czy OpCom ?

I jak bardzo sie grzeje EGR ??

A może zdecyduj się na zaślepkę do EGR.

Wytnij kawałek blachy 2mm i wymontuj cały.

Zaślep i przejedz się ze 20-30km będziesz widział czy ci pasuje.

A przepływomierz wyczyść. I powinien śmigać.

Czujnik podciśnienia steruje egr ( nie bezpośrednio ale to element kontroli EGR)

Edytowane przez AU_Robert

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie wiem co to było..Koleś podpiął coś w samochodzie wielkości dysku przenośnego a w warsztacie na laptopie odczytał błędy..Jego zdaniem padł przepływomierz. Podmienie go w poniedziałek i zobaczymy...

 

Część elektryczna po powrocie do domu około20km była tak gorąca ze nie dała się dotknąć,wydaje mi się że pracowała ciągle w trybie otworzonego egra , grzybek wypchnięty,.

 

A czy sama zamontowana część mechaniczna w pozycji zamkniętej nie działa jak zaślepienie?

Edytowane przez OdlewNik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AU_Robert

Kurcze nie wiem co to było..Koleś podpiął coś w samochodzie wielkości dysku przenośnego a w warsztacie na laptopie odczytał błędy..Jego zdaniem padł przepływomierz. Podmienie go w poniedziałek i zobaczymy...

 

Część elektryczna po powrocie do domu około20km była tak gorąca ze nie dała się dotknąć,wydaje mi się że pracowała ciągle w trybie otworzonego egra , grzybek wypchnięty,.

 

A czy sama zamontowana część mechaniczna w pozycji zamkniętej nie działa jak zaślepienie?

 

 

 

 

Niestety nie.

Budowa EGR to 2 komory połączone kapslem który otwiera się jak sygnał z czujnika podciśnienia potwierdzi odpowiednie ciśnienie.

Jak wyjmiesz zawór cały to zaślepką blokujesz gniazdo EGR i podkładka . Tyle w temacie.

U mnie jeździło się lepiej, szczególnie przy zmianie biegów. Wydawało mi się że jazda była bardziej płynna i dynamiczna.

Nie zaobserwowałem żadnych problemów z kopceniem czy innych.

Po remoncie całego silnika , mam jednak nadal EGR. (Nowy)

 

Jeśłi EGR jest taki gorący to pewnie jest w pozycji otwartej cały czas podczas jazdy.

Najprościej odłącz multimert do wtyczki EGR odpal auto i zobaczysz co się dzieje.

Jak trzyma cały czas otwarty to pewnie coś z czujnikiem podciśnienia.

Tam jest + _ i napięcie wyjściowe. Przy zwiększaniu się obrotów powinno wzrastać napięcie na wyjściu.

Multimert powie czy to czujnik podciśnienia.

Jak to wszystko będzie OK to już tylko przepływomierz.

Ja czyściłem wszystko STP EGR Cleaner.

Powodzenia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama czesc mechaniczna domyslnie jest zamknienta bo odpycha ja sprezyna, w praktyce zapieta pod wtyczke czesc elekryczna wypycha trzpien przez kilka sekund i przestaje dostawac napiecie a w sterowniku silnika wywala blad ale nic na zegarach, po rozdzieleniu egra pod kompem widac przeplyw wiatru w granicach 55kg/h czyli zero spalin w dolocie, ja tu obstawiam przeplywomierz a konkretnie przepalona platyne przeplywu wiatru, odpal silnik i sprawdz przeplyw ale z reguly objawy sa jak wspomniales, ciezki rozruch zimnego silnika, brak mocy do 2000 obr i dziwne wartosci z przeplywu wiatru, najlepsze ze na zegarach nie swieci zadna kontrolka sygnalizujaca usterke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz jest do ogarnięcia, podmienię go w poniedziałek,bo czyszczenie chyba nic nie da i zobaczymy co jest grane.Ciężki rozruch jest tylko na odpiętej przepływce..Najbardziej zastanawia mnie dlaczego elektrozawór egr tak sie grzeje, fizycznie ciągle pracuje i niby cały egr jest w pozycji otwartej.. Problem z niskimi obrotami na jałowym na poziomie 600 , i ich spadkiem przy hamowaniu dalej pozostaje, więc jak podmiana przepływki nic nie poprawi czeka mnie wizyta w warsztacie <_<

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności