Skocz do zawartości

Zafira 1.7 ecoflex - przyczyna zapchanego filtra DPF


Gość wulisu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Potrzebuję waszej pomocy, 2 miesiące temu zakupiłem Zafirę B 1.7 ecoflex ( czyli zdaje się isuzu) 2013 wersja 110 konna. Po 3 tyg wydawało mi się że jest minimalnie za dużo oleju pojechałem do dealera gdzie kupiłem auto powiedzieli mi nawet że było za mało w co mi się nie chce wierzyć i niby wymienili olej, po powrocie do domu jak dla mnie poziom oleju był dokładnie taki sam. Wiem że w 1.7 jest ten głupi drucik i mam wrażenie że wyjmując go z silnika żeby zmierzyć poziom oleju obciera on ścianki i stąd może być też zakłamanie, no ale to może tylko moja teoria chociaż kilka osób na forum też zgłaszało ten problem. Tydzień temu pojechałem z rodziną na całodniową wycieczkę trasa ponad 300 km , zgodnie z zaleceniami na autostradzie jechałem powyżej 2 tys obrotów ponad 30 min, zrobiłem tak 3 razy w ciągu ostatnich 7 tygodni. Więc wydaje mi się że wystarczająco żeby przepalić filtr, w mieście na krótkie odległości raczej nie jeżdzę może z 3 razy w tygodniu . Wracając wyskoczyło najpierw ostrzeżenie najpierw ikonka z kluczykiem, potem zgasła i następnie zapaliła się ikonka silnika żółta świeci się na stałe. Pojechałem do prywatnego zakładu żeby mi podłączyli do komputera i wyszło że filtr DPF jest zapchany 2 błędy P242F-66 diesel particulate filter overloaded i drugi P242F-5B diesel particulate filter overloaded.

Ani razu nie włączyła mi się procedura wypalania i o jej przerwaniu nie ma mowy czekałem aż się włączy żeby ją zakończyć. W środę jadę znowu do dealera mają zobaczyć ale jak ich znam to wykasują tylko błędy i będą chcieli się mnie pozbyć, albo powiedzą że to moja wina. dlatego zrobiłem prywatną diagnozę żeby im pokazać. Zastanawia mnie jednak inna rzecz bo na pewno nie ja zapchałem filtr i za krótko jeżdzę i byłem nim 3 razy na dłuższych trasach, być może stało się to już poprzedniemu właścicielowi a oni tylko przed sprzedażą usunęli błędy i zmienili olej. Dlaczego nie włącza się procedura wypalania ? Czy jakiś czujnik nie zadziałał ? Co myślicie po kolei ,co najpierw powinno się włączyć/odczytać, jakie czujniki co najpierw należy sprawdzić ? Bo nawet jeśli na ich koszt uda mi się zrobić regenerację i wymianę filtra i oleju to za 2-3 miesiące pewnie znowu będzie to samo jak dla mnie coś nie działa. Poradźcie proszę co w jakiej kolejności powinno być sprawdzone nim zrobią regenerację. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że powinieneś trochę poczytać na forum, zamiast nowego posta pisać.

Do sprawdzenia dpf, czujniki/ czujnik ciśnienia przy dpf, EGR, wtryski oraz przepływka.

Co i jak na forum.

 

Sent with handy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że powinieneś trochę poczytać na forum, zamiast nowego posta pisać.

Do sprawdzenia dpf, czujniki/ czujnik ciśnienia przy dpf, EGR, wtryski oraz przepływka.

Co i jak na forum.

 

 

Tak robię to ale każdy przypadek jest indywidualny dlatego opisałem dokładnie moją sytuację, dzięki za wskazówki. Pozdrawiam

Jeszcze jedno mnie zastanawia wielu mechaników odradza robienia regeneracji DPF jeśli jest już zapchany i radzą chemiczne czyszczenie. Co myślicie na ten temat ?

Edytowane przez wulisu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Samochód po regeneracji wymienili olej i filtr, teraz będę obserwował. Mam pytanie do tych co mają wersję z tym silnikiem najlepiej 2012-2013 co jaki czas wam się średnio włącza przepalanie filtra i czy wtedy świeci wam się żółta ikonka filtra DPF w trakcie wypalania ? Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje żeby wiedzieć jak powinno prawidłowo następować przepalanie. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że mało wiesz o DPF, poczytaj poradnik tutaj:

 

http://www.klubzafira.pl/forum/showthread.php?tid=39

 

Czytałem wystarczająco również kilka postów wyżej zamieściłem szczegółowy opis mojego przypadku żeby dostarczyć jak najwięcej informacji i nie było niejasności. Wiesz mi, odkąd kupiłem samochód to w wolnej chwili próbuję jak najwięcej z forum się dowiedzieć, niestety dzieci , praca i dom nie zawsze na to pozwalają. Nie jestem ekspertem od DPF dlatego pytam na forum. Poradnik czytałem instrukcja obsługi podaje " Jeśli wymagane jest oczyszczenie filtra, a funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziała, będzie migać lampka kontrolna..(chodzi tu o lampkę filtra DPF) i dalej , Lampka kontrolna gaśnie po zakończeniu samoczyszczenia" Więc nie wydaje mi się żeby moje pytanie było dziwne. Niestety mam wersję z nawigacją i nie mam komputera pokładowego i nie mogę śledzić wzrostu spalania. Pytam ponieważ samochód był poddany statycznej regeneracji od tego momentu przejechałem jakieś 120 km obserwuję samochód i próbuję oszacować po jakim mniej więcej dystansie powinno włączyć się wypalanie. Bo jeśli się nie włączy, znaczy że coś powoduje że ten proces się nie uruchamia. Pozdrawiam

Edytowane przez wulisu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności