Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość paniejabu

Witam Szanownych forumowiczów.

 

Mam takie pytanie. Otóż nie włącza mi się klima w mojej Merivie A z 2003 r. W ubiegłym roku robiłem serwis wraz z wymianą sprzęgiełka kompresora. W tym roku klima nie działa. Miałem spalony bezpiecznik, który wymieniłem, dodatkowo po podłączniu pod kompa wyskakuje błąd p1530 czyli walnięty przekaźnik. I tu moje pytanie gdzie znajduje się przekaźnik do klimy w tym modelu. Zlokalizowałem 1 duży brązowy obok akumulatora oraz skrzynkę z przekaźnikami pod fotelem kierowcy *fotki w załączniku'. Nie mogę jednak nigdzie znaleźć umiejscowienia w/w przekaźnika., który to jest?

Może ktoś z szanownych Panów miał taką przypadłość ?

 

Pozdrawiam

post-55957-0-19050500-1498642842_thumb.jpg

post-55957-0-49167900-1498642855_thumb.jpg

post-55957-0-32890800-1498642860_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paniejabu

Szukaj pod wycieraczką kierowcy przedniej szyby.Za kielichem amortyzatora

 

Adam dziękuję CI bardzo, znalazłem. Mam jeszcze 1 pytanko czy ta rozpiska przekaźników dot mojego modelu? Pytam dlatego, że wydaje mi się , że u mnie inaczej są przypasowane do pozycji . Czy są jakieś inne zestawienia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wnetylator chłodnicy bład P1482 oraz P1482 - Mam sytyuację z przekaźnikami wentylatora 2 i 3. Obwód przerywany. Nieciągle. Poradzono mi wentylator do wymiany za 600 stów. Autko OPEL MERIVA A Z16XE 1.6. 74kW

Ale coś mi się nie zgadza, bo przecież na 1 biegu chodzi. Dodatkowo jak dam klimę manualną na 4 to wentylator kręci się jak szalony. Znalazłem jeden przekaźnik w skrzynce przed akumulatorem, był niedociśnięty. https://drive.google.com/open?id=1w4ewWnooWhTaBLk-GB3-ga3xHBEyrn1N Zastanawiam się czy tam nie powinno być wogóle trzech, bo według schematu tak są?

Ogólnie czy jest jakaś metoda rozpoznania na którym biegu chodzi wentylator. Wiem tyle, że przy około 95 stopniach powinien wchodzić na pierwszy? Generalnie cała sytuacja wynikła po tym, że zapala mi się lampka z kluczykiem i samochodem na desce. Czasami jak przekręce kluczyk, a czasami jak już dłużej jadę. Potem na kilka dni znika i mam nadzieję, że to nie podociskane kable. Już kiedyś miałem podobną sytuację (około 4 miesięcy temu), że nie było 1 biegu i zmiana rezystor aby mi nie przegrzewało samochodu i potem po wyłączeniu auta rzeczywiście chwilę wentylator chodził i chłodził silnik. A teraz jest sytuacja na odwrót, że nie ma 2 i 3. Trochę się w tym gubię. Proszę o radę. Dziękuję.

Edytowane przez Chrysop

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koniec konców po wymianie rezystora wentylatora zniknał bład P1482. Dodam że wentylator był sprawny od samego początku - także jeżeli chodzi przy włączeniu wentylacji w aucie to wina leży gdzieś po stronie ukałdu. Po przejrzeniu wszystkich styków i analizie przekaźników wyszło, że spalił się jeden ze styków koputera - błąd P1483. W każdym razie lepiej zacząć od wymieniania części po 30 zł. Jak to nie pomoga trzeba udać się do specjalisty i zespawać złącze na nowo. Kosz w zależności od warsztatu. To tyle ode mnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności