Gość dam8 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Witam! Posiadam Opla Corse B 1.0 1999r. benzyna + LPG. Mam pytanie, wymieniłem przepływomierz na oryginalny Bosch, samochód troszkę lepiej pali ale ma nadal takie objawy, że na benzynie gdy zapalam go gdy jest zimny to trzeba go prze gazować żeby nie zgasł (czuć jakby nie chodził na wszystkie gary, czy coś takiego…), silnik nierówno pracuje. Po rozgrzaniu silnika słychać, że silnik pracuje lepiej, obroty utrzymują się na około 1000, gdy dodaje energicznie gazu to z początku trochę go muli, ale gdy przekroczy 2000 obrotów to już wkręca się na obroty dobrze (na postoju). Gdy jest ciepły to już dobrze zapala. Gdy jadę na benzynie i przyspieszam to czuć jak by mu trochę brakowało mocy i jakby trochę przerywał podczas przyspieszania, ale powoli przyspiesza, natomiast na LPG nie ma takiego problemu przyspiesza dobrze („równomiernie”). Gdy podczas jazdy puszczam nogę z gazu żeby zmienić bieg to samochodem 2 razy szarpnie oraz gdy już wrzucę bieg i puszcze sprzęgło i gdy dodaje gaz to też tak 2 razy szarpnie. Mam pytanie czy na takie objawy mogło by pomóc czyszczenie/wymiana EGR? Czy po czyszczeniu lub wymianie EGR trzeba robić adaptacje EGR? Nie pali się kontrolka Check engine. Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 (edytowane) Pierwsze pytanie co to za LPG Po rozgrzaniu silnika masz wolne na poziomie 1000 ? To dużo. Tak jakby miał lewe powietrze. Jeżeli nie ma problemu na LPG to trzeba szukać w Pb.Czyli pompa paliwa Trochę chaotycznie napisane. Podziel to na jazdę na Pb i na LPG i opisz jak się zachowuje oddzielnie EGR możesz czyścić i nic nie trzeba adaptować. Przy przepustnicy jest zalecane. Przepływkę masz nową? Sprawdziłeś ją że jest uszkodzona? Odczytałeś błędy w sterowniku? Edytowane 29 Czerwca 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dam8 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Witaj, dziękuję za odpowiedź na mojego posta. LPG + sekwencja - pali na benzynie a później przełącza się na gaz. Przepływomierz wymieniłem na nowy Bosch. Pb: - ciężko pali po nocy postoju (trzeba prze gazować żeby nie zgasł), jeśli zgaśnie to za 2 lub 3 przekręceniu kluczyka lepiej zapala, czuć, że silnik gdy jest zimny to pracuje nierównomiernie-"turkoce", po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika pracuje równomiernie - na początku na Bp jest około 1000 obrotów, po przejechaniu kilku kilometrów na biegu jałowym zatrzymuje się na chwile na 1000 obrotów, a później spada jeszcze na około 900 - podczas przyspieszania na benzynie gdy wcisnę energicznie gaz to czuć jakby go muliło/dławiło - nie miał mocy (tak jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa) po przekroczeniu około 2000-2500 obrotów to zaczyna lepiej przyspieszać - po przejechaniu kilku kilometrów oraz zgaszeniu go to zapala dobrze bez dodawania gazu - wymieniłem filtr paliwa na nowy Mam pytanie, czy podczas wymiany filtra gdy ściągnąłem stary filtr to od strony baku z wężyka płynęło cały czas paliwo (zleciało około 3 litrów i nadal leciało więc nie czekałem i założyłem nowy filtr), czy powinno tyle lecieć paliwo samo od strony baku? LPG: - na LPG gdy się rozgrzeje to obroty spadają na biegu jałowym na około 800-900 - samochód na gazie równomiernie przyspiesza - na gazie samochód chodzi dobrze Czy możliwe, że przyczyną palenia oraz jazdy na Pb jest zanieczyszczony zawór EGR lub przepustnica? Jeśli pompa paliwa byłaby uszkodzona to czy by nie gasł podczas jazdy lub na biegu jałowym? Czy możliwe, że też jest zabrudzony smok w baku lub bak? Czy da się wyczyścić smok lub wymienić smok na nowy bez wymiany pompy? Nie zapala się kontrolka Check engine. Czy takim kablem jest możliwe odczytywanie błędów, adaptacja przepustnicy w mojej corsie np. http://allegro.pl/opel-tech-2-com-pl-vectra-astra-corsa-vw-omega-i6528580774.html ? Przepraszam, że tak dużo. Nie jestem doświadczony w naprawach samochodów. Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 czy powinno tyle lecieć paliwo samo od strony baku? Nie . Może wylecieć tyle ile jest w wężu. Przepustnicę czyściłeś? Próbowałeś zrobić na Pb kilkadziesiąt km. aby wykluczyć rozjechanie map Pb przez źle wyregulowany LPG?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dam8 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Czyli to źle, że tyle wyleciało? Czy może to świadczyć, np. o tym, że pompa paliwa jest uszkodzona? Przepustnicy, nie czyściłem. Czy może znasz jakiś poradnik do czyszczenia przepustnicy w Oplu corsie B 1.0? Czy można kupić w internecie kabel + program (od 100zł do 200zł) żeby można było sprawdzać parametry oraz adaptować przepustnice? Na Pb ostatnio przejechałem około 15 km, później przełączyłem na gaz i za chwile s powrotem na benzynę. Czy trzeba zrobić np. 100 km na samej benzynie i mapa Pb sama się wyreguluje?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 http://forum.opel24.com/topic/69737-opel-corsa-b-12-16v-x12xe-czyszczenie-przepustnicy/ Po czyszczeniu można adoptować przepustnicę bez programu odpalając auto bez dotykania gazu do włączenia wentylatora. Poczytaj dział Opcom. U mnie korekty wracają szybko ale ty spróbuj pojeździć na Pb z 50 km.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.