Skocz do zawartości

Dlawienie się silnika


Gość r.sikora157

Rekomendowane odpowiedzi

Gość r.sikora157

Witam forumowiczów. Borykam się z problemem silnika. Jednostka to z14xep w Astrze G.

Wymieniałem jakiś czas temu listwę zapłonową i świece na nowe. Wyczyscilem przepustnicę i podczas trasy (500km) silnik dławił mi się na niskich obrotach. Dzieje się tak gdy po dluzszej jezdzie zatrzymam się np. na światłach po dluzszej chwili silnik dusi się i prycha problem również widać gdy dojeżdżam do ronda robie redukcję do 2-ki silnik wtedy ma ok 1300rpm przy dodaniu gazu się dusi dopiero się normuje powyżej 2000rpm.

Nie mam pojęcia w czym tkwi problem.

Błędów komputer żadnych nie pokazuje.

Na wysokich obrotach problem nie występuje.

Silnik ma nalatane od nowości 51000km po przejechaniu trasy odkrecic em swiece, na dwóch pierwszych od lewej był olej na samych gwintach. Silnik oleju bierze mało wycieków spod uszczelki brak. Dodam że według odczytu przez obd2 silnik grzeje się do 90 stopni i taką temperaturę trzyma podczas jazdy. Wentylator się włącza przy 99 st. C ale wskaznik na liczniku przekłamuje wskazania o 9st. C gdy licznik pokazuje 90 to znaczy ze silnik osiągnął temperaturę 99 st C i załącza się wentylator

Pomóżcie co może być przyczyną tego duszenia się.

 

 

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r.sikora157

Hmm a jak to odczytać? Od niedawna mam podstawowy interface elm327 bt pod smartfona da się to zrobić na nim?

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie ScanMyOpel

Jest przejrzysty.

W parametrach możesz podglądać jak pracuje EGR. Widać czy się zamyka(Nieaktywny)

Lub w wartości procentowej na wolnych przy wszystkich odbiornikach wyłączonych ma być 0%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r.sikora157

Nie bardzo mogę znaleźć. jak konkretnie nazywa się pozycja wskazań z czujnika zaworu egr w tej aplikacji?

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r.sikora157

Nie widziałem takiego parametru poza tym mam spolszczoną wersję i nie występuje wyraz egr. Jakieś pomysły?

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Jedyne co może pasować to parametr o nazwie zawór kolektora wlotowego.

 

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Ale teraz nadszedł przełom, wróciłem do starej cewki delphi która jest od nowości a magneti marelli którą kupiłem 6 tyg. temu idzie na bok. Pierwszy dzień testów z 20km/h na 4 biegu z 770rpm do 3000rpm na pełnym gazie bez najmniejszego problemu. Zobaczę jutro co będzie się dziać

A dziś sprawdziłem swiece i po przejechaniu 600km w dwa dni stwierdzam że są suche ☺

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość r.sikora157

Pomyłka odkryłem ze ta cewka stara to nie delphi a bosch. Mimo to pomimo swojego wieku bo 10 lat to i tak chodzi lepiej od magneti która oddałem na reklamacji do sprawdzenia

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności