Skocz do zawartości

Stuki w silniku 1.7 cdti ecoflex


Gość Polunio

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Polunio

Witam wszystkich,

Od wczoraj stalem sie posiadaczem astry J 2012 rok z silnikiem 1.7cdti.

Auto cierpi na stukot w silniku, chcialem Was prosic o pomoc w diagnozie.

Mam doswiadczenie w mechanice i obstawiam dwie rzeczy:

-wtrysk (mam nadzieje ze to on)

-panewka

 

auto zapala dobrze troche kopci.

Podlaczylem je wczoraj pod delphi i pokazal na podejrzanym wtrysku 0.254 ml/s (o ile dobrze pamientam) i chyba skala sie skonczyla bo wartosci nie oscylowaly.

Druga rzecza ktora naprowadza mnie na wtrysk to ze po odlaczeniu go metaliczny dzwiek znika.

Wtryski DENSO.

Na jalowym praktycznie nie stychac stukania, po dodaniu gazu od 1tys do 2,5 stuchac, pozniej juz nie.

 

Filmik z ogolnym przedstawieniem problemu:

 

Moze ktos bedzie w stanie pomóc?

I jeszcze pytanie jak wyciaga sie wtryski z tego modelu? W starszych wersjach mocowanie bylo nad pokrywa zaworów tu ich nie ma.

 

Dzieki z gory za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Kolego ja to miałem cztery wtryski do kosza poszły , stukanie było w zakresie 1500-2000 obrotów ,te wtryski są umocowane pod pokrywą zaworów musisz ję zdemontować by dobrać sie do wtrysków ,daj te wtryski na profesjonalny stół do sprawdzenia bo podpinanie pod komputer nie ma sensu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz, u mnie to nie beda wtryski. zamienilem 3 z 4 i nadal po odpieciu 3 stuki ustaja.

Wczoraj zrobilem test kompresji i wyniki sa niepokojace:

1: 28barow

2: 25barow

3: 19 barow

4: 14 barow.

 

Znacie moze jakies przypadlosci tego silnika ktore moga skutkowac spadkiem kompresji?

W miedzy czasie pojawil sie rowniez blad p0303 przerywanie na 3 cylindrze.

Zastanawiam sie czy zdjac glowice czy nowy silnik.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare podobnych przypadkow bylo spowodowanych uszczelka pod glowica, tzn prawdopodobnie wtrysk wypalil uszczelke.

Sprobuje zrzucic glowice i zobaczyc jak to wyglada.

Auto ma 86 tys mil wiec jak na diesla nie duzo,nie sadze zeby powypalaly sie zawory badz tloki/ pierscienie.


a wiec glowca sciagnieta, pomiedzy 3 i 4 cylindrem przepalona uszczelka, Niestety glowica tez ostro oberwala.

Jest wypalona szczelina na 3 czy 4 mm.

Czy mozna zastosowac glowice z z17 ? Ma ktos jakis pomysl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A wiec finalnie:

Wtryski w aucie byly nowe/ po regeneracji.

usterka byla uszczelka pod glowica i sama glowica ktora miala uszkodzenie powierzchni i przepuszczala z cyl 3 na 4.

Prawdopodobnie ktos bardzo dlugo jezdzil z uszkodzony,m wtryskiem i wypalilo uszczeleke a pozniej glowice.

Auto jeszcze do malych poprawek, wyciek z pokrywy rozrzadu ale poza tym chodzi prawidlowo.

dzieki za porady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności