Skocz do zawartości

Z16XEP - regeneracja głowicy a luzy zaworowe


Gość Pawełh91

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pawełh91

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i chciałbym was zapytać o regeneracje głowicy. Mianowicie chodzi mi o to czy regeneracja głowicy rozwiąże problem z luzami zaworowymi czy też będzie trzeba dodatkowo wymienić szklanki?

 

Domyślam się ,że te pytanie może wydawać się dosyć głupie ale dla mnie ma to istotne znaczenie a po zasięgnięciu opinii kilku "mechaników" nie jestem pewny.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawełh91

Tego się obawiałem. Jestem świeżo po regeneracji głowicy i mechanik skontrolował luzy zaworowe:

Wałek ssący

0,17 0,17

0,17 0,17

0,17 0,17

0,17 0,13

 

Wałek wydechowy

0,26 0,26

0,30 0,30

0,30 0,26

0,27 0,25

 

Autko obecnie chodzi nierówno jakby czasami pracował na 3 cylindrach a jak da się w obroty powyżej 3,5 tys to silnik zaczyna pracować normalnie. Dodatkowo przy jeździe czuć przerywanie/szarpanie.

 

Cewka była podmieniana - zero reakcji

Świece wymienione

Przepustnica kolektor egr przeczyszczone. Głowica tak jak wspomniałem zregenerowana i zero reakcji.

 

Autko chodzi trochę gorzej na ciepłym silniku. Pracuje podobnie na LPG i na benzynie.

 

Osobiście podejrzewam sterownik silnika, jednakże te luzy nie dają mi spokoju. Spodziewałem się że po regeneracji wszystko będzie ok. Ciśnienie na każdym cylindrze jest równe. Autko ma przejechane 181 000 z czego 9000 na gazie.

 

Wypadanie zapłonu podobno pojawia się losowo. Za każdym razem na innym cylindrze.

 

Macie może jakieś pomysły ?

Edytowane przez Pawełh91

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik źle pracuje, bo zawory są za ciasno. Ssące mają mieć 0,25mm luzu, wydechowe 0,3mm. Dopuszczalna odchyłka od tych wymiarów to +/- 0,04mm.

Czy jest jakiś błąd P017... związany z sondą lambda lub składem mieszanki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawełh91

Żadnego. Błędy jakie się pojawiały do tej pory były związane z wypadaniem zapłonu, błędnym oprogramowaniem sterownika i przepustnicą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Silnik źle pracuje, bo zawory są za ciasno. Ssące mają mieć 0,25mm luzu, wydechowe 0,3mm. Dopuszczalna odchyłka od tych wymiarów to +/- 0,04mm.

Czy jest jakiś błąd P017... związany z sondą lambda lub składem mieszanki?

 

Co masz na mysli ? U mnie jest taki blad. Dosc dlugo juz od 2 lat pewnie. Kasuje i jezdze dalej.

P0171 i P0171p

Edytowane przez pectore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz luzów trzeba zwalić kolektor ssący i wyczyścić kanały z EGRa. Zapewne przy jednostajnej jeździe w okolicy 2000obr czuć delikatne szarpnięcia od czasu do czasu.

Pod kolektorem jest klapka, pod którą są kanaliki EGRa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak... ja bylem na tyle naiwny, ze oddajac samochod do serwisu OPLA myslalem ze przy takiej czynnosci od razu zostanie co nie co wyczyszczone dlatego wspomnialem o wymianie EGR, jako kompleksowa usluge. Nie ma tak dobrze :D

Edytowane przez pectore
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności