Skocz do zawartości

Corsa C 1.0 12V - wypadanie zapłonu i nierówna praca silnika


Gość diseant

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka.

 

Końcem 2016 roku zakupiłem dla żony corsę C z 2003 roku z silnikiem 1.0 12V (+- 50bhp). Od momentu zakupu samochód miał problem z falującymi obrotami. Podpiąłem się pod komputer i z tego co pamiętam, błędy były od wypadania zapłonu na każdym cylindrze, błąd EGR.

 

Precyzując, samochód działa dobrze, gdy jest zimny. Jak tylko się zagrzeje, obroty zaczynają falować (między 800 a 1200). Do tej pory zrobiłem:

 

- rozrząd bo padł,

- oleje i filtry,

- nowa używana cewka,

- świece,

- wyczyszczona przepływka,

 

Po skasowaniu błędów, samochód działa dobrze do momenty przejechania ok. 100 km, gdzie zapala się Service i potem Check Engine.

 

Ostatnio sprawdzone błędy:

 

- wypadanie zapłonu 1 cylinder

- wypadanie zapłonu 2 cylinder,

- wypadanie zapłonu 3 cylinder,

- wypadanie zapłonu losowe,

- błąd EGR.

 

Żaden z błędów nie jest stały (bynajmniej tak pokazuje komputer).

 

Przed wymianą cewki silnik potrafił się jeszcze zamulić bądź gasnąć. Teraz tego objawu nie ma, ale falujące obroty nadal są.

 

Pytanie - co jeszcze wymienić, by w końcu silnik działał poprawnie? Wtryski? Wywalić EGR? Sprawdzić gdzieś katalizator? (ale chyba by błąd od tego wywalał) Czujnik położenia wału korbowego? Jak ktoś miał podobny bądź identyczny problem to prosiłbym o opisanie jego rozwiązania ☺

 

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez diseant

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wyczyszczona przepływka,

 

Sprawdziłeś na komputerze jak pracuje( jakie ma wartości)?

 

 

 

nowa używana cewka,

 

Nie nowa lecz używana.Jaka pewność że dobra?

 

Błąd EGR ale jaki? Doprecyzuj i podaj kod błędu.Czy to jest błąd przepływu czy błąd elektryczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

 

Odnośnie cewki nie ma żadnej pewności. Kupiona Ana alledrogo za 5 czy 6 dych. Ważne, że z pierwszego montażu. Silnik na niej działa lepiej i płynniej, więc obstawiam, iż jest w miarę dobra.

 

Odnośnie przepływomierza - został wyczyszczony, gdzie podobno nie był jakoś bardzo zasyfiony.

 

EGR jest zasyfiony i nie działa z tego co mi wiadomo.

 

Nie nadmieniłem, że po remoncie silnik chodził jak marzenie. Nic nie falowało i chodził cicho oraz miał odpowiednią moc. Teraz, gdy usunę bledy to silnik chodzi równo, bez zamulenia. Jak będę mieć możliwość podłączenia do komputera to dam wszystkie kody błędów.

 

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zasyfiony to go wyczyść.

Wypadnie zapłonów to jest trochę szukania.

Od wiązki elektrycznej po układ zasilania w paliwo , układ zapłonowy, czujnik temp. płynu , przepływka , kompresja , po sterownik silnika.

 

 

 

Nie nadmieniłem, że po remoncie silnik chodził jak marzenie

 

 

Jakim remoncie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remoncie czyli wymianie rozrządu i innych pracach ale nie związanych z silnikiem.

 

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Kolego podjedz do mechanika i nie wymieniaj na pałę ta cewka używana może być lepsza od twojej ale może być i tak nie sprawna w 100%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie na pałę nie będę wszystkiego wymieniać. Pytanie jest tylko takie, co może mieć wpływ na właśnie takowe zachowanie silnika. To, co przedstawiliście to wiem.

 

Jakiego mechanika polecacie z okolic Bielska-Białej?

 

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remoncie czyli wymianie rozrządu i innych pracach ale nie związanych z silnikiem.

 

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Niech kolega nie myli remontu z serwisem - bo wprowadzasz nas w błąd - wymiana rozrządu to normalna obsługa serwisowa.

Tomek dobrze radzi co robić, a Adam czego szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

Po nagrzaniu jak faluje to może to być czujnik wału korbowego lub wałka rozrządu lub cewka czujniki można sprawdzić tak

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej corsie szarpanie i wypadanie zapłonu ustało po wymianie świec na denso. Wcześniej były bosch z allegro. Co do elektryki wsadzaj pewne rzeczy, jeżeli używki to oryginały.

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności