Skocz do zawartości

ASTRA H 1.6 nie osiaga temperatury do 10 km


Gość pectore

Rekomendowane odpowiedzi

Aha takie cos :D ciekawe ile tak jezdzilem, moze ze 2 lata :D z takim termostatem. Ale kto wiedzial. Zaden blad wskazujacy na termostat nigdy nie wywalil. Oprocz tego 0171 ale to tak na prawde nie wiadomo. Od spalania to jest. Termostat otwarty byl to kto tam sie przejmowal. Dopiero nie dawno z ciekawosci dotknalem weza bo cos mi sie auto pomalu nagrzewalo. Niedlugo jade w dluga trase, moze bedzie mniejsze spalanie :D moze... co mowicie... o ile moze byc mniejsze spalanie teraz ? bedzie cos, czy maly wplyw ?

 

Chociaz z tym bledem nie do konca jestem 100% pewny, bo ludzie na roznych forach mowia, ze przy otwartym termostacie silnik daje wieksza mieszanke, moze w pozniejszym etapie kalkulacji wywala blad ze spalaniem. Kto wie.

Edytowane przez pectore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0171 jest o nim na forum dużo pisane.

Ale to masz do sprawdzenia układ ssący,wydechowy,pompa paliwa , wtryski ,sonda

 

 

 

Spalanie trochę mniejsze będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bardzo duzo tego :P sonda juz zostala niby na przegladzie wykluczona bo sprawdzal i funkcjonuja prawidlowo. Wydechowy niby tez. To jest taki blad widmo. Juz od 2 lat sie z nim mecze i nie ma rozwiazania. Kasowac i jezdzic, nic sie nie dzieje. Nie wiem pewnie juz z 40 000 km zrobilem z tym bledem. Raz go kasowalem byl miesiac spokoju, potem wywalal znow, ale zostawilem.

Edytowane przez pectore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oby nie było tak że w pewnym najmniej odpowiednim momencie zrobi Stop.

I wtedy będzie szukanie.

Ja bym się tym błędem jednak przejął i spróbował dojść do jego przyczyny.

Ale zrobisz jak uważasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie po wymianie termostatu blad wykasowalem i na razie nie wyskakuje. Zobaczymy. Jesli dalej bedzie wyskakiwal no to faktycznie gdzies trzeba bedzie podjechac na porzadna diagnostyke. Faktem jest ze wielu mechanikow po prostu sie nie zna. Pytalem czy da rade luz zaworowy sprawdzic. A on do mnie > co ty mowisz on na pewno ma regulacje hydrauliczna hah. No niestety nie. I to na prawde wielki minus dla Opla. Nie wiem, czy to lepiej czy nie, ale dla zwyklego kowalskiego zawsze byl jeden problem mniej, a tu sie slyszy ze jak nie wyregulujesz to problemy takie ze szkoda gadac. itd. itd. Nie kazdy mechanik tez chce to robic. Duzo zachodu. To nie jest regulacja na srubki, gdzie pare srubek sie dokreci i spokoj. Wymyslili jakis syf. Ogolnie jako do silnika nie moge powiedziec zlych rzeczy na razie. 130 000 przebiegu ale olej dolewalem ostatnio gdzies z 0.5 L a niby 1.6 slynne z tego ze oleju nie biora. Ja wiem, serwis naturalnie twierdzi, ze i 1 L na 1000 km to jest ok. Skadze. Mialem Renault Laguna II, auto opisywane jako krolowa lawet. W moim odczuciu nie prawda. Zrobilem 450 000 km ok turbina padla raz drugi, ale olej... ani grama nie ubywalo. A o silniku oplowskim, no rozne opinie sie slyszy. Czesto, gesto olej zaczyna puszczac i trzeba remontowac silnik.

W duzym stopniu jest tez tak, ze jak dbasz tak masz... ale nie zawsze. Ja olej wymieniam co 10 000 km ale zawsze czarny jak smola. Benzyna. Przebieg niby nie duzy, a skrzynia... cala w oleju. Wiadomo, wyciekow nie widac, standardowo pewnie cos tam zawsze uleci, ale jednak. W moim odczuciu silnik nie wytrzymaly. Duzo kilometrow nim nie da sie zrobic.

Edytowane przez pectore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W duzym stopniu jest tez tak, ze jak dbasz tak masz... ale nie zawsze. Ja olej wymieniam co 10 000 km ale zawsze czarny jak smola.

 

 

Zawsze.

Teraz sobie wyobraź co by było z silnikiem gdybyś ten olej wymieniał rzadziej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

adam1954,

Jechalem wczoraj z Polski do Niemiec. Auto stanelo po 700 km. Zostalo mi 300 km do domu. Nie dalo sie jechac. Wezwalem ADAC, bo ubezpieczenie akurat mam i stwierdzili na miejscu ze awarii ulegla cewka zaplonowa. Oczywiscie byla godzina po 18 i musialem czekac do nastepnego dnia. 260 euro wymiana. Dosc sporo, bo na ebayu takie stoja po 80 euro, ale co tu duzo mowic. Jak tylko powiedzialem ze na ebayu 80 euro to mnie zgasili, ze na ebayu to wie pan... nie kupuje sie... no nie wiem. Pisza oryginal 80 euro.

 

Blad cylinda nr 1 wykazal, ze cewka padla. Po wymianie auto smiga. Mozliwe ze ten blad 0171 rowniez byl od cewki ? Bo na razie narobilem ponad 300 km i bledu juz nie ma. Zobaczymy.

Wtedy wlasnie mialem takie sytuacje ze np jechalem rowno na 3 biegu i auto potrafilo sobie lekko przerywac. Teraz w sumie jest ok.

Cewka firmy BREMI

Edytowane przez pectore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja w wielu postach już pisałem że mnie starej daty domowego mechanika samochodowego nie interesują w pewnym sensie porady serwisowe ( typu oleje i przeglądy).

Ja wymieniam po staremu .

Jeżeli chodzi o cewkę to jak pisałem kiedyś wiedząc że cewka jest zespolona pilnuję wymiany gumek( w życiu też :D )

I dzięki temu w Felicji którą niedawno sprzedałem chcesz czy nie wierzyć ale miałem oryginalną.Ale gumki wymieniałem jak kiedyś się wymieniało przewodyWN.

W Mery też już wymieniałem.

Ale już kolega mając AH stwierdził że skoro serwis pisze że wymiana świec po 50 tys.km. to 66 nic im nie zrobi.

No i nie zrobiło oprócz tego że wymieniał cewkę bo poszły dwie świece.

Ale nigdy nie wiesz kiedy co nawali.

Niestety.

Co do błędu to życie nauczyło mnie że nigdy nic nie wiesz na pewno.

Piszesz że dużo kilometrów sie nie da nim zrobić.

A wiesz ile na prawdę on juz ich zrobił?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wiem :D Raczej niemieckiego TUV nie oszukasz. Wszystkie przeglady sa rejestrowane lacznie z aktualnym przebiegiem. Nie wiem, chyba ze i to da sie oszukac :D

Ale blad i tak 0171 wyskoczyl... szkoda gadac. A wyskoczyl w tym samym czasie co sie rezerwa zapalila :D Moze to kit wie, jakis czujnik spalania stukowego czy jak to sie zwie ? bo czesto tez tak jest ze np od razu po zatankowaniu i odpaleniu auta potrafi wyskoczyc.

Edytowane przez pectore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od stukowego jest inny bład.

Wcześniej pisałem co masz do sprawdzenia.

Piszesz o rezerwie i błędzie.

No to ja bym się zabierał do sprawdzenia cisnienia pompy.

Tam masz filtr paliwa w baku.

Moze się już zapchał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności