Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Problem z zapalaniem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   TiKiKi

TiKiKi
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 24 lipiec 2017 - 20:11

Witam, jak w temacie mam problem podczas zapalania mojego Opla Combo 1.3 CDTI. Mianowicie czasami po zapaleniu od razu gaśnie i po kilku próbach złapie normalnie, czasami zapali za pierwszym razem, czasami gdy zapali to silnik pracuje jak traktor i po kilku rozruchach chodzi normalnie. Podczas jazdy wszystko jest OK ma moc, obroty nie falują, nie dymi z rury wydechowej. Dodam, że problem pojawił się po tym jak oddałem samochód mechanikowi do wymiany sprzęgła i powiedziałem mu, żeby zobaczył na palenie samochodu jeśli będzie miał czas, wówczas samochód długo kręcił, ale zapalał za każdym razem i nie występowała żadna z powyższych usterek. 

Przy odbiorze samochodu mechanik powiedział, że nie świeciła się kontrolka się świec żarowych zobaczył na wtyczkę i była poluzowana, poprawił i pali "od sztycha".

Owszem jeżeli zapali to od razu, ale często z problemami. Już wolałem to długie kręcenie.. 

Co może być powodem mojego problemu? 

Na wielu forach widziałem, że akumulator, ale wymieniłem i nie pomogło. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 lipiec 2017 - 21:06

Sprawdź parametry czujników na komputerze.

Jak działa przepływka ,czy EGR( czy nie jest czasem otwarty podczas odpalania).

 

Poczytaj ten temat http://forum.opel24....iem-po-postoju/


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   davix408

davix408
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z19DTH
  • Nadwozie:Coupe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 25 lipiec 2017 - 08:03

Zapsikaj Kontaktem do styków wtyczki na wtryskach.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   TiKiKi

TiKiKi
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 25 lipiec 2017 - 12:51

Zmierzyłem parametry czujników  w komputerze i wyszło:

Czujnik Podciśnienia MAP - 96 kPa

Czujnik przepływu powietrza - 1.9 g/s

Obciążenie silnika podczas zapalania - 83%

Napięcie Akumulatora - 11,1 V

 

Zauważyłem, że gdy samochód zgaśnie to miga kontrolka z samochodem i kluczykiem. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 lipiec 2017 - 13:00

Miganie kontrolki to immo.

Odczytaj dokładnie błędy.

 

Nie sprawdziłeś w parametrach czy masz przed odpaleniem EGR zamknięty


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   TiKiKi

TiKiKi
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 sierpień 2017 - 18:29

Mam trochę więcej informacji na ten temat, mianowicie po podłączeniu do komputera wykazał on błąd czujnika położenia wału, oddałem do mechanika wymienił on czujnik na nowy firmy "Bosch" i w komputerze nadal wywala ten sam błąd co może być przyczyną ? 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 sierpień 2017 - 18:31

i w komputerze nadal wywala ten sam błąd co może być przyczyną ? 

 

Przyczną moze być mechnik.

Jaki to był kod błędu.

Dla czego brał się za wymianę?

Pomierzył i sprawdził jak wygląda wiązka od tego czujnika? 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   TiKiKi

TiKiKi
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 sierpień 2017 - 18:38

Kodu nie jestem w stanie przekazać, brał się za wymianę ponieważ oddałem samochód aby zlokalizował przyczynę i ją wyeliminował. Po podłączeniu pod komputer wykazało mu jak powiedział błąd czujnika położenia wału i go wymienił. Co do wiązki nie sprawdził jej ale kazał podjechać do elektryka samochodowego, ponieważ stwierdził, że przyczyna leży w elektryce. Rozumiem, że mam oddać samochód do elektryka skoro tutaj też dostaję info o wiązce ? 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 sierpień 2017 - 18:40

To jest pierwsze co powinno się zrobić.Sprawdzić wiązkę i wtyczkę,sprawdzić czujnik a potem brać się za wymianę.

Więc teraz mechanik powinien oddać stary czujnik a nowy oddać do sklepu na swój koszt.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   TiKiKi

TiKiKi
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 24 sierpień 2017 - 10:37

Więc tak wszystko sprawdzone i wiązka jest OK, czujniki też. Dostałem informacje, że na 99% problemem jest naciągnięty łańcuszek rozrządu mimo, że go nie słychać. 



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse