Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Korozja na podwoziu i progach.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   menelki

menelki
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 sierpień 2017 - 12:21

Cześć.

Zauważyłem, że w mojej Merivce zaczyna odchodzić zabezpieczenie antykorozyjne od spodu progów, na podwoziu.

Chciałbym to zderzeć do gołej blachy i czymś to zabezpieczyć.

Pytanie czym?

 

Myślałem nad taką naprawą:

- szlifierka + szczotka druciana - usunięcie rdzy

- APP R-stop  - do zatrzymania korozji

- podkład epoksydowy

- baranek czy inne "mazidło" do  podwozia

 

Co sądzicie o takiej technologii naprawy?

Zda to egzamin?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   rafaln1

rafaln1

    Rafał

  • Administrator
  • 3624 postów
  • LokalizacjaSzlak Piastowski...
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Spalinowy
  • Nadwozie:Blaszane
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 sierpień 2017 - 13:56

Gnije od środka czyli pewnie wylezą dziury przy próbie zdzierania rudej.

Masz dwie metody- tania i na krótką metę czyli to co opisałeś (a to wieczna walka z wyłażeniem rudej na nowo).

Druga metoda- droższa ale w czasie lepiej się sprawdzająca czyli wymiana progów plus lakierowanie i wewnętrzna konsrwacja.

Sam przemyśl jak długo chcesz trzymać to auto i jaka metoda naprawy bardziej Ci się opłaci.

Jeśli wybierzesz walkę zamiast wymiany to sprawdź w necie hasło "fertan".


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 sierpień 2017 - 20:12

Jeżeli robisz sam to na jakieś dwa  lata powinno wystarczyć Fertan zamiast APP.

Z tym że wszystko zależy co zastaniesz po oczyszczeniu do gołej blachy.

Może sie okazać że będziesz czyścił blachę aż na wylot.

Ale jak to mówią : ,,nie sprawdzisz nie dowiesz się,,

 

Ale do tego tak samo przydało by sie zrobić porządną konserwację wewnątrz progu.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   grzegorzyk

grzegorzyk
  • Forumowicz
  • 155 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:nie
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 grudzień 2017 - 08:36

Troszkę odświerzę temat, swoją mery już dawno temu sprzedałem,ale z racji tego że bardzo miło wspominam to auto ,szukałem tego modelu dla ojca.
Obejrzałem chyba ze 20 szt. Niestety wszystkie oglądane miały problem z korozją. Jak nie doły drzwi to progi czy ranty błotników.
Mam pytanie ,może laickie. Czy wszystkie merivy A mają problem z korozją? Oglądałem modele do 2007 r.
Moja była z 2003 i owszem była lekka ruda pod uszcz. progu i minimalnie na dołach drzwi. Ale tam był strasznie cienki lakier -niebieski bez warstwy bezbarwnej.
Może były jakieś modele na inne rynki lepiej zabezpieczone przed korozją.
Ogólnie zrezygnowałem z zakupu ,ale ciekawość zostaje. I jeszcze pytanie o OPC, czy blacharko jest to samo. Jeśli moje pytanie jest nieodpowiednie lub już ktoś takie zadał, proszę o link ,a moje proszę usunąć. Pozdrawiam.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   menelki

menelki
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano dziś, 11:27

Merivy mają problem z korozją. Takie stanowisko ma także ASO Opla.

W zeszłym roku miałem malowane w ASO doły drzwi - do wysokości listwy. Powidem była korozja rantów.

Po ledwo ponad pół roku korozja znowu zaczęła wychodzić.

Z tym problemem udałem się do ASO, gdzie usłyszałem, że jeśli jest korozja w drzwiach, to ona znajduje się już w zagięciach blachy i nie ma tak naprawdę innej skuteczne metody jak wycięcie  całego połacia blachy, ponownego zacięcia rantów i zabezpieczenia.

Jeśli jest korozja, to jest ona także od środka i nie ma innego skutecznego sposobu. ASO próbowało wszystkich możliwych metod, ale każda jest  skuteczna tylko "na chwilę".

To samo mam aktualnie z progami - odpada fabryczne zabezpieczenie korozyjne. Mam dylemat, czy zabezpieczać na własną rękę (koszty nie duże), czy dać do wycięcia i wspawania nowych elementów, gdzie sama taka naprawa do z pewnością ponad 1000zł.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano dziś, 19:46

To co ja na progach zabezpieczyłem (3 warstwy brunoxa) to po robocie lakiernika do tej pory (idzie 2 rok) nic nie wyłazi.

Ale to co sam lakiernik robił czyli ranty drzwi to po 4 miesiącach wyłazi.

Wniosek: chcesz zrobić dobrze, to zrób to sam.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse