Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Biały i gęsty dym przed awarią.

1.7 74kW 16V Z17DTH Turbina Wtryskiwacze Biały dym Tłoki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Wyszyn03

Wyszyn03
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 sierpień 2017 - 19:15

Dobry wieczór.

Posiadam Opla Astrę H, 1.7 cdti 74kW z 2004 roku.

Niedawno jadąc w trasie i regularnie przyśpieszając, przy około 130 km/h, z wydechu zaczął wydobywać się gęsty, biały dym, samochód zgasł i mimo tego, zaczął bardzo głośno chodzić i już odpalić nie chciał. Mechanik u którego akurat zostawiłem auto stwierdził rozwaloną turbinę. Turbina (zregenerowana) została wymieniona, plus oczywiście wymieniono olej i filtr oleju.

Po odebraniu Asterki i przejechaniu około 300 km stało się to samo. Myślałem, że to znowu turbina, jednak po jej sprawdzeniu okazało się, że jest w 100% sprawna. Po ponownym jej założeniu i kolejnej wymianie oleju, samochód został odpalony. Od razu biały, gęsty dym, bardzo głośna praca i zgaśnięcie samochodu. Przy kolejnym odpaleniu, podobno przepchnął coś na tłokach i  chodził już w miarę normalnie. Mechanik, który jak zauważyłem nie zna się na dieslach zbyt dobrze, mówił o jakimś syfie na tłokach i być może wadliwych wtryskach.

Czy miał ktoś podobny przypadek? Co to może być?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2017 - 19:35

Myślałem, że to znowu turbina, jednak po jej sprawdzeniu okazało się, że jest w 100% sprawna. Po ponownym jej założeniu i kolejnej wymianie oleju

 

 

Dobrze zrozumiałem że mechanik rozbierał turbinę?

Czyli pewnie też ją regenerował? 

 

A na dieslach nie trzeba się wiele znać aby stwierdzić że biały dym to podejrzenie układu chłodzenia.

Czyli UPG bym sprawdził.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Wyszyn03

Wyszyn03
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 sierpień 2017 - 19:46

Po 2 awarii mechanik zdjął turbinę i została wysłana do zakładu, który ją sprawdził. Okazało się, że wszystkie parametry były w normie, więc ją odebrałem i mechanik ponownie ją założył. Nie była regenerowana 2 raz. Teraz właśnie mechanik się zastanawia co to może być, czemu coś się tam zapycha i strzela we wtryskiwacze. A mi nie jest na rękę ciągle zmieniać mechanika na lepszego i wozić auto albo na lawecie albo na holu.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2017 - 19:53

To wróć do niego niech ci sprawdzi UPG.

Biały dym to podejrzenie płynu.

Czarny dym to lejące wtryski.

Niebieski dym to spalany olej silnikowy.

To tak w skrócie.

Ale to powinien wiedzieć każdy mechanik.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2017 - 19:55

Jak turbo puści olej gorącą stroną to też będzie biały gęsty dym - nawet pewnie gęściejszy od tego związanego z płynem. Po za tym kolega nie wspomina o ubytkach płynu, a takie pewnie byłby zauważalne. Jaki stan oleju był?Zauważałeś ubytki? 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Wyszyn03

Wyszyn03
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:00

Przed awarią nie widziałem co prawda żadnego ubytku w stanie oleju. Prawie co 3 tygodnie sprawdzałem stan, przed ruszaniem w trasę i za każdym razem był na tym samym poziomie. Pomiędzy jedną a drugą awarią tak jak pisałem minęło 300 km i jakiś tydzień. Mechanik który zmieniał olej po drugiej awarii, mówił, że był on strasznie zanieczyszczony i jego zdaniem zdaniem to wtryskiwacze poszły. Co prawda przed awariami widziałem większe niż zwykle spalanie paliwa.

A i bądź co bądź Astra na czarno czasami kopciło jak mocniej z obrotami poszalałem.


Użytkownik Wyszyn03 edytował ten post 10 sierpień 2017 - 20:03

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:01

Jak turbo puści olej gorącą stroną to też będzie biały gęsty dym - nawet pewnie gęściejszy od tego związanego z płynem

 

 

Ale turbo jest po regeneracji.

Więc podważasz robotę warsztatu regenerującego? 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:03

 

 

Ale turbo jest po regeneracji.

Więc podważasz robotę warsztatu regenerującego? 

 

Nie, odnoszę się do jednoznacznej diagnozy, że biały dym to UPG. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:07

To nie była jednoznaczna diagnoza lecz podpowiedź że skoro turbo jest zrobione to trzeba sprawdzić układ chłodzenia aby go wykluczyć.

A ty zacznij udzielać koledze porad a nie próbuj się ze mną sprzeczać bo to nie jest ten temat.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2017 - 20:13

Kto się sprzecza? Kto zaczął? Czy miałeś tą turbinę w ręku, byłeś przy jej regeneracji? Dajesz sobie rękę obciąć za to że mechanik faktycznie wysłał turbinę do regeneracji a nie tylko wyjął, obejrzał i skasował bo stwierdził że jednak ok? Daję po prostu propozycję przyczyny na jeden z objawów który ma kolega. Staram się zebrać więcej informacji stawiając kolejne pytania a nie wysuwam z góry założonych hipotez. 



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.7 74kW 16V Z17DTH, Turbina, Wtryskiwacze, Biały dym, Tłoki