Skocz do zawartości

śruba wału koła pasowego


Gość renmix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie w związku z trudnością odkręcenia śruby wału koła pasowego, a nie chciał bym jej urwać, silnik to Z14XEP czyli dla jasności 1.4 16V twinport . jestem w trakcie wymiany łańcucha a właściwie kompletnego rozrządu ,ale śruby na wale ruszyć nie mogę , to znaczy ruszałem lekko aby nie urwać ale aby przyłożyć więcej siły muszę mieć pewność w którą stronę mam odkręcać i to jest pytanie,czy tam jest prawoskrętny gwint czy lewoskrętny i dla jasności mam odkręcać zgodnie z zegarkiem czy w przeciwną stronę,za podpowiedź dziękuje

Druga sprawa to uszczelka pod pompą wody która jest metalowa , smarować silikonem? czy metal na metal

Edytowane przez renmix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcanie przeciwnie do wskazówek zegara.

No i mała lektura http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/352-z14xep-wymiana-pompy-wody-h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcanie przeciwnie do wskazówek zegara.

No i mała lektura http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/352-z14xep-wymiana-pompy-wody-h

No tak ale ja wymieniam rozrząd i potrzebuję odkręcić śrubę koła pasowego na wale głównym i rozumie że ta śruba torx 18 odkręcana jest w przeciwną stronę czyli zwykły prawy gwint odkręcany w lewo, wolę sie upewnić, a linkowany przez ciebie temat jest o wymianie pompy i go przeglądałem , z niego wynika że uszczelka idzie goła ,ja rozbierając u siebie miałem przez poprzedniego właściciela nawalone tam dodatkowo silikonu dlatego moje pytanie czy to norma i czy potrafią przeciekać i warto było by dodatkowo dla pewności podsmarować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że odkręcasz przeciwnie do wskazówek zegara.

Takie śruby odkręcam albo kluczem pneumatycznym a jeżeli są problemy to strzałami z rozrusznika( trochę druciarstwo ale mnie nigdy nie zawiodło)

Dodatkowe uszczelnienie można dać gdy płaszczyzna przylegania jest uszkodzona

Różne sztuczki stosują mechanicy aby zapewnić prawidłowe uszczelnienie i aby klient nie wrócił z reklamacją że cieknie.

Jest uszczelka to ona powinna uszczelnić.

Ale pytanie jak wygląda przylgnia na silniku?

To dopiero możesz ocenić po zdjęciu pompy.

Czy nie ma jakichś uszkodzeń,rys itp.

Jeżeli coś uszczelniam to stosuję Reinzosil

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka odpowiedź, Niestety robię to metodą podwórkową i raczej zamiast klucza będę się posiłkował jakąś przedłużką z kawałka rury innego wyjścia nie mam, odpada też patent z rozrusznikiem bo mam odkręcone wałki i luzem zawory ale najwyższej powieszę się na rurze i dopcham kamieni do kieszeni :D

Powierzchnia pod pompą wygląda na ładną nie widać na oko nic szczególnego, a poprzednik musiał sie dobrze namęczyć silikon kilogramami jest wszędzie ale i tak patent nie wypalił bo cieknie olejem , ale tak jak piszesz są naprawiacze i mechanicy ,czyli dla świętego spokoju cieniusieńka warstewka nie zaszkodzi ,też stosuje ten uszczelniacz.

Dzięki za odpowiedź i cierpliwość musiałem sie upewnić bo gdzie nie czytałem tam była inna odpowiedź a to prawo a to lewo.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz to samodzielnie to zaoszczędzoną kasę przeznacz na elektryczny klucz udarowy. https://www.google.ie/search?q=elektryczny+klucz+udarowy&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=rKyPWe68FMKfgAaQnqLwDQ

Zapewne jeszcze nie raz będzie pomocny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też daję Reinzosil, zawsze, nigdy mnie nie zawiódł.

Uszczelnił mi nawet pęknięcie miski olejowej, takie "naokoło śruby".

Zwykły silikon, nawet ten 300*C to wiesz, gdzie możesz sobie wsadzić?

Bo mechanik pewnie zastosował taki, bo tańszy.

Reinzosil, Dirko, to jest to.

Dirko dłużej schnie, ale też trzyma.

 

Co do śruby, w klekotekach jest otwór w bloku silnika, na płaszczyźnie przylegania do skrzyni, zawsze tam znajdzie się otwór na włożenie czegoś do zablokowania koła zamachowego, jakiś imbus 5mm, czy coś podobnego.

Wkładamy w otwór w kole zamachowym dla jasności.

Jest taki w z20let i też mam taki w z18xe, więc u Ciebie też powinien być.

Ustaw rozrząd na znaki macaj/zajrzyj lusterkiem.

Bo odkręcić, to odkręcisz śrubę, ale jak ją dokręcisz później?

Kiedyś dawno, jak jeszcze nie wiedziałem o tym blokowaniu, to dorabiałem klucz trzymający koło pasowe i dopiero odkręcałem i dokręcałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności