Skocz do zawartości

Astra H 1.4 - problem z dołożeniem tempomatu


Gość Skuti90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeszukałem już chyba cały internet w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu. Mianowicie nabyłem Astre H 1.4 XEP 2006 w której nie było tempomatu, po przeczytaniu co potrzebne jest to do aktywacji po za manetka zabrałem się do pracy.

 

Czujnika położenia sprzęgła nie było tak jak i wtyczki. Wtyczkę odnalazłem schowana za zegarami (brązowa wtyczka dwa przewody czarny i szary), zegary sprawdzone op-com posiadają kontrolkę tempomatu. Części zamówione czujnik sprzęgła nr części - 55701396, manetka nr części - 13129642.

 

Po montażu i aktywacji op-com zgodnie z instrukcja w 3 modułach (silnik, cim, zegary) tempomat nie działa. Po przeczytaniu wielu forów oto rzeczy które już sprawdziłem:

 

-odczyt programowania z modułów - wszystko poprawne

-czujnik hamulca posiada 4 przewody i cztery piny w samym czujniku

-napięcie 12V (czarny przewód) na wtyczce czujnika położenia sprzęgła

-sprawdzone bezpieczniki 32,33 w komorze silnika i 18 w bagażniku

-test manetki w op-com - wszystko działa

 

-test czujnika sprzęgła i tu jest prawdopodobnie problem bo w blokach testowych cały czas pokazuje aktywny, niezależnie czy wciskam sprzęgło czy nie, na luźnym czujniku (nie wpiętym w otwór przy pedale sprzęgła) również ciągle aktywny, nawet gdy wypnie sam czujnik stan się nie zmienia. Problem wydaje mi się ze jest w programowaniu ecu gdy zmieniam programowanie wariantów tempomat występuje lub nie, gdy dam ze tempomat nie występuje pokazuje ciągle ze czujnik jest nieaktywny choc wydaje mi się ze mimo to czujnik powinien zmieniać stan.

-w blokach testowych położenie pedału hamulca można odczytać dwa stany, po wciśnięciu pedału hamulca zmienia się tylko jedna z opcji - czy ktoś wie czy oba stany powinny się zmieniać jeśli tak to w jakich warunkach? Moze potrzebna kalibracja? Jak tak to gdzie?

 

Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje? Uwalony ecu, cim? Moze op-com nie daje rady zaprogramować tego ecu poprawnie? (próba na dwóch wersjach op-com) Uszkodzony czujnik hamulca? (tylko jeden stan się zmienia)

 

Z góry dziękuje za wszystkie pomysły i pomoc. Mam nadzieje ze za bardzo się nie rozpisałem, ale starałem się opisać problem jak najdokładniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

-test czujnika sprzęgła i tu jest prawdopodobnie problem bo w blokach testowych cały czas pokazuje aktywny, niezależnie czy wciskam sprzęgło czy nie, na luźnym czujniku (nie wpiętym w otwór przy pedale sprzęgła) również ciągle aktywny, nawet gdy wypnie sam czujnik stan się nie zmienia.

I tu jest moim zdaniem problem. Albo przerwa w obwodzie albo czujnik jest niesprawny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że napięcie na wtyczce jest. Gdy nie jest czujnik podpięty to po aktywacji opcom w ecu wyświetla aktywny stan gdy powrócę do poprzednich ustawień wyświetla że nie aktywny. Niezależnie czy czujnik jest wpiety czy nie. Więc myślę że jakiś problem z kodowaniem albo jeszcze trzeba coś ustawić. W najgorszym wypadku jakieś uszkodzenie w ecu bądź cim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie o tym piszę, Ty to nazwales regulator prędkości u mnie poprostu tempomat, jak ustawie w ecu na występuje to ciągle jest aktywny, czy wciskam pedal czy nie oraz czy wtyczka jest wpięta do czujnika czy nie. Jak ustawie nie występuje to stan jest ciągle nieaktywny.

 

Zapomniałem dodać że przebywam w UK i auto ma kierowcę po złej stronie, w cim próbowałem ustawiać również kraj gb oraz inne jak ktoś gdzieś sugerował ale też to nic nie zmieniło. Jak mogę sprawdzić przewody do tej wtyczki bo 12v na czarnym przewodzie pokazuje gdy jedna końcówka jest do czarnego przewodu a druga do masy w drzwiach. Jak zewre przewody we wtyczce powinno zmieniać stan?

Edytowane przez Skuti90

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiego pod ręką, musiałbym nowy zamówić.

 

Czujnik sprawdzony, jest sprawny, po zawarciu przewodów w kostce też się status nie zmienia, tak więc opcom nie daje rady tego zaprogramować albo robi to źle, uszkodzony ecu bądź faktycznie coś nie tak z wiązka ale napięcie jest. Jutro zadzwonię umowie się na tech 2 w serwisie może im się uda to ogarnąć.

Edytowane przez Skuti90

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie tam sobie również nie poradzili, brakuje jakiegoś przewodu z ecu, czyli wychodzi na to ze wszytko jest po za jednym przewodem, jak już gdzieś wyczytałem prawdopodobnie chodzi o wyprowadzenie ze złącza X1. Ktoś ma schematy gdzie dokładnie tego szukać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli u mnie ewidentnie jest problem z przewodem szarym na czarnym z REC jest napięcie 12V, z czujnika szary przewód wychodzi do X1 to już jest pin 38 w ECU czy gdzieś w progu a stamtąd do ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności