Skocz do zawartości

Opel Astra G 1.4 16V Dymi


Gość TiKiKi

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie Opla Astry G 1.4 16V zauważyłem, że trochę dymi, zacząłem się bardziej wgłębiać i się okazało, że z małego dymku po przytrzymaniu na większych obrotach robi się chmura dymu białego.

Podejrzenie poszło na uszczelkę pod głowicą, oczywiście została wymieniona na nową firmową, mechanik powiedział, że stara uszczelka wyglądała ok lecz po rozkręceniu wymienił ją, ale szedł dalej szukając przyczyny dymienia, i znalazł całkowicie zużytą uszczelkę pod kolektorem i pełno osadzonego nagaru wewnątrz. Po odbiorze auta dostałem informację, że tłumik musi się jeszcze wygrzać i na początku będzie jeszcze "przykapcał". Po przejechaniu około 200 KM wydawało się, że jest ok lecz przy zapalaniu samochodu wydostawało się trochę dymku z wydechu, było to zauważalne. Wydech miał kilka dziurek i po zakupie zestawu naprawczego tak jak umiałem zreperowałem go, i po zapaleniu auta zaczął znowu dymić dość bardzo. Dodam, że rura strasznie się grzeje stojąc przy aucie czułem oddające ciepło spod auta.

Moje pytanie brzmi co może być przyczyną dymu?

 

Mam zamiar zakupić nowy wydech lecz czy może być on przyczyną ? oraz czy uszczelka pod kolektorem ssącym może być przyczyną tego, że samochód strasznie dymił ?

Edytowane przez TiKiKi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mechanik nie oddał głowicy do sprawdzenia czy nie pęknięta>

Reklamuj robotę.

Niech ci pomierzy kompresję.

Płynu ci nie ubywa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę ci poradzić abyś jechał do niego niech ci pomierzy kompresję z próbą olejową.

Co się miało wypalić to już dawno sie wypaliło.

Uszczelka pod kolektorem ssącym to przeważnie problemy z lewym powietrzem

Pytanie czy nie masz czasem mokrego filtra powietrza?

Jest na pewno szczelna puszka z filtrem?

Mieszkasz w rejonie gdzie masz teraz dużo opadów deszczu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną były tłumiki, wymieniłem na nowe i ani małego dymka. Może przez nieszczelność układu końcowy tłumik nie był w stanie się wypalić i po zreperowaniu nagle zaczął się wypalać tego nie wiem, ale jedno jest pewne nowe tłumiki pomogły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności