Skocz do zawartości

Astra H Błąd P0130 i P0135


Gość Tigre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam i szukam, ale konkretnej odpowiedzi nie mogę znaleźć, co oznaczają takie błędy(takie pokazał komputer):

 

P0130

Czujnik 02 (Bank 1 Czujnik1)-usterka

 

P0135

Podgrzewacz czujnika 02 (Bank 1 Czujnik 1)-usterka

 

Z tego co widziałem w necie, to większość wskazuje na sondę lambdę, ale na którą to już nie, bo przecież w tej Astrze są dwie sondy.

Bardzo proszę o pomoc i konkretne odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jednak będzie druga sonda do wymiany, bo jak sprawdzałem później napięcie, to na wolnych obrotach trzymało około 0,8 V, po dodaniu gazu też, ale przy odpuszczaniu gazu napięcie spadało prawie do zera. Pierwsza sonda zawsze trzymała napięcie na poziomie 1,2 V.

Tak więc wychodzi na to, że muszę kupować nową sondę nr. 2.

 

Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy z tej aukcji to jest właśnie ta:

http://allegro.pl/sonda-lambda-opel-vectra-astra-iii-h-1-6-16v-105km-i6353892076.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj forum a się przekonasz.

To jest błąd sondy pierwszej.

 

 

 

Pierwsza sonda zawsze trzymała napięcie na poziomie 1,2 V.

 

 

Pomyśl logicznie jak sonda 1 Voltowa może mieć wartość stałą 1.2 Volta?

Tu już masz odpowiedź.

Każda sonda ma oscylować

Pierwsza szybko 0.1-0.9 V

Druga bardzo wolno też 0.1-0.9 V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę już wymieniłem, ale myślałem że będzie to łatwiejsze. Wykręcić udało się dopiero długą nasadką 22 mm i przedłużanym kluczem do kół po uprzednim spryskaniu śruby wd40 i odcięciu kabla (teraz wiem, że są specjalne nasadki :P). Nowej sądy nie dało się wkręcić do końca, ale w instrukcji do niej dołączonej jest napisane, że powinno się poprawić gwint gwintownikiem M18x1,5, którego oczywiście nie miałem, ale na szczęście udało mi się taki załatwić w pracy na drugi dzień.

Tak więc nagwintowałem, nasmarowałem smarem miedzianym i weszło aż miło, a autko nareszcie chodzi tak jak powinno :)

Dziękuję jeszcze raz za odpowiedzi i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czesc wszystkim.

posiadam opel astra h 1.4 rok 2006.

Pojawia się błąd ecn 0130 oraz ecn 135. Zakupiłem orginalna sondę pierwszą poniewaz po podpięciu pod komputer wyskakiwał błąd pierwszej sondy - wartość sygnału poza zakresem. Niestety podmiana nic nie dała. Komputer pokazuje brak ciągłości sygnału z pierwszej sondy. Czy ktoś miał podobny problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma filozofii.

Masz trzy elementy które mogą coś takiego powodować.

Sonda , przewody i sterownik.

Sonda nowa więc zostają przewody i sterownik no i jeszcze brak styku na wtyku do przewodów.

Sprawdź dokładnie czy na zielonym do sondy masz zasilanie o wartości jaką ma aku.

Biały i niebieski idą do sterownia i trzeba przedzwonić czy jest przejście 

Żółty to masa od sterownika.Też do sprawdzenia ciągłości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności