Skocz do zawartości

Prośba o ocenę sondy


Gość mikrobus

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni.

 

Przy ok 130 km/h jadąc na tempomacie po ok. 300 km, otrzymuję błąd P0170-11 Zbyt bogata miesznka paliwa. Swoje poszukiwania rozpoczynam od sprawdzenia sond tak jak to radzone jest w wielu różnych postach na ten temat. Wiem że sonda powinna oscylować od 0.2 do 0.9 poniżej więc załączam wykres w krótkich odstępach czasu przy jeździe po mieście przy ok. 50 km/h. Na tyle ile widzę sam to sonda 1 ma prawidłowy wykres a co sądzicie o sondzie drugiej?

 

 

post-55056-0-41224300-1503008380_thumb.jpg

Edytowane przez mikrobus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga zaczyna trochę skakać a powinna mieć linię zblizoną do prostej.

Jeżeli oscyluje podobnie jak pierwsza to znaczy że masz problem z katem.

Ale błąd ten świadczy nie tylko o samej sondzie.

Pewnie ci o gdzieś umknęło ale wiele razy było pisane że przy tym błędzie powinno się sprawdzić szczelność całego dolotu, ciśnienie paliwa, wtryski , zaworek odpowietrzania baku.

Nie piszesz czy masz LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga zaczyna trochę skakać a powinna mieć linię zblizoną do prostej.

Jeżeli oscyluje podobnie jak pierwsza to znaczy że masz problem z katem.

Ale błąd ten świadczy nie tylko o samej sondzie.

Pewnie ci o gdzieś umknęło ale wiele razy było pisane że przy tym błędzie powinno się sprawdzić szczelność całego dolotu, ciśnienie paliwa, wtryski , zaworek odpowietrzania baku.

Nie piszesz czy masz LPG.

 

OK dziękuje, więc jeszcze sporo sprawdzania, co do LPG hm, jest uzupełnione to w moim profilu i widnieje tam "LPG: NIE".

Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa, czy wtryski mam op coma, ale nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości, tak samo wartości przepływomierza na postoju i w trasie.

Edytowane przez mikrobus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co do LPG hm, jest uzupełnione to w moim profilu i widnieje tam "LPG: NIE".

 

Wielu pisze że ,,nie,, a ma LPG wielu że ,,tak,, a nie ma.Ja pytam bo tego nigdy nie wiem kto jak podchodzi do uzupełniania profilu.

 

Przepływomierz mogę ci tylko podać na wolnych :wolne obroty,wszystkie odbiorniki wyłączone 7-19kg/h 0.2-1.2 V

 

Zawór par paliwa tak samo wolne,temp.robocza wszystko wyłączone - 0% przygazówka gazem powinno być > 0 %

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu pisze że ,,nie,, a ma LPG wielu że ,,tak,, a nie ma.Ja pytam bo tego nigdy nie wiem kto jak podchodzi do uzupełniania profilu.

 

Rozumiem.

 

Dziękuje za wartości.

 

Ok poniżej wrzuciłem bloki pomiarowe na wolnych obrotach, przepływomierz wydaje się ok, natomiast co do zaworu odpowietrzania zbiornika. Na początku rósł do 20%, dodawałem gazu, status zmieniał się na aktywny i spadał do 2%, po kilkukrotnym lekkim takim gazowaniu cały czas był aktywny i pokazywał już tylko 2%. Co o tym sądzisz? Nie rozumiem też tej mieszanki raz się zmienia na uboga i bogata, sonda lambda przy silniku jest nowa.

 

https://streamable.com/s/0cdop/buxbel

Edytowane przez mikrobus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uboga- bogata to jest odnośnik do 0.1-0.9 V

Kiedyś u kolegi w Mery miałem podobnie.Miał nie dokręcony korek wlewu paliwa.

Dokręciłem i wróciło do normy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uboga- bogata to jest odnośnik do 0.1-0.9 V

Kiedyś u kolegi w Mery miałem podobnie.Miał nie dokręcony korek wlewu paliwa.

Dokręciłem i wróciło do normy

 

Ok czyli jest to normalne zachowanie uboga - bogata? Korek mam dokręcony. Mógłbyś rzucuć okiem czy coś jeszcze nie pasuje Ci w tych pomiarach? Skupić się jednak na katalizatorze? Poruszyłeś jeszcze temat lewego powietrza, kolektor dolotowy miałem spawany więc bym to odrzucił

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszyłeś jeszcze temat lewego powietrza, kolektor dolotowy miałem spawany więc bym to odrzucił

 

A ja właśnie bym się tym zainteresował.

Kolektory nie są aż takie drogie aby na nich oszczędzać

Pisałem o sprawdzeniu szczelności dolotu.Więc sprawdź czy auto zgaśnie gdy zatkasz mu wlot powietrza.

Było to wiele razy poruszane na forum jak to zrobić.

 

Co zaś do pomiarów to zapomniałem dodać że pomiary sie dokonuje w temp. roboczej czyli ok 80 st.C

U ciebie się dopiero rozgrzewa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pisałem o sprawdzeniu szczelności dolotu.Więc sprawdź czy auto zgaśnie gdy zatkasz mu wlot powietrza. Było to wiele razy poruszane na forum jak to zrobić.

 

Szukałem, rozumiem że muszę zdjąć rurę i zatkać szczelnie jedno z tych miejsc co na zdjęciu?

 

http://wstaw.org/m/2017/08/18/Przechwytywanie_2_JPG_750x750_q85.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie - wystarczy odpalić silnik i prysnąć na tą rurę i połączenia np sprajem do kokpitu -jak silnik przyspieszy to masz nieszczelność, jak jest jakieś pęknięcie, nie dociągnięte opaski zaciskowe - to też jasna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności