Skocz do zawartości

Corsa D Lift 2012 - wymiana simmeringu wału przód A12XER 1.2 86KM


Gość CzarnyElo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


będę w swojej CD wymieniał robił większy serwis na 60 000km. Świece, zestaw naprawczy cewki, pompa wody, pasek, olej, filtry, płyn chłodniczy. Mam też takie dziwne piszczenie z silnika (na pewno nie pasek, ani rolki) po rozgrzaniu. Przejrzałem fora polskie i zagraniczne i piszą, że przy silnikach 1.2 A12XER i 1.4 A14XER często na gwarancji były wymieniane simmeringi wału przód, które piszczały na rozgrzanym silniku... Nie wiem, czy to jest w ogóle możliwe? Simmernig kosztuje 30zł, więc koszt żaden, ale czy do tej operacji nie będę musiał ściągać całej obudowy rozrządu, łańcucha itp? Proszę o podpowiedzi ;)


Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki :) Nie wiem co robić... Uważacie, że to możliwe, spotkaliście się kiedyś z piskiem spowodowanym uszczelnieniem wału? Czy przy wymianie jest jakieś ryzyko, bo wycieku żadnego nie mam, a jak wymienię to nic nie pomoże a jeszcze zacznie wyciekać... Co robić? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

jak nie leci olej to nic nie ruszaj to nie powinno piszczeć tam nie ma nic w tym uszczelniaczu by piszczało.Gdyby tak uszczelniacze zaczynały piszczec to autem by jechać się nie dało jest ich tam trochę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na wymianę po przeczytaniu tematu na tym forum:

http://forum.opel24.com/topic/78058-corsa-d-pisk-spod-maski-a12xer/

Koszt części niewielki, robione przy okazji innej roboty, gdzie mam wszystko na wierzchu, ale na chłopski rozum nie potrafię zrozumieć w jaki sposób taki simmering może piszczeć, czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie już nie wiele jest w stanie zdziwić.

Tyle bubli teraz robią że wszystko możliwe.

Jedne części robią Meksykanie drugie małe chińskie rączki ,cholera wie kto wyprodukował te zimmery.

Moje łożyska w alternatorze Boscha były Made In Malsia

Może zimmery robił jakiś Hindus z pleksiglasu.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

ja już po robocie, przy pompie było trochę zabawy... Przy okazji wszystko dokładnie pooglądałem... Zauważyłem, że jest pęknięta blaszka w sprężynie napinającej napinacza paska, do czego ona służy i czy coś z tym robić? Wszystko zmontowałem i jest ok, ale wolę zapytać?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności