Skocz do zawartości

problem z ladowaniem


Gość przemek8424

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemek8424

Witam forumowiczow, mam pytanue, zdahe sobie sprawe ze ten temat byl juz poruszany ale może ktoś ma pomysł na rozwiazanie problemu z brakiem ladowania alternatora.

Sprawa wyglada nastepujaco.

Popada troche deszczu I zapala sie lampka ladowania akumulatora I nie laduje.

Autko bylo u mechanika I na poczatku obstawil kolko przy alternatorze, wymienil pojezdzilem 2 tyg, problem sie powtorzyl, wiec zakupilem zregenerowany altek, pojezdzilem miesiac I to samo, kolejna mysl to akumulator, wymienilem na nowy pojezdzilem I dzis znow kontrolka swieci.

Obstawiam juz na brak masy, dzis podczas jazdy poruszylem lekko kierownice w lewo I prawo , problem znikl na pare kilometrow po czym znow sie zaswiecila kontrolka.

Nie chce juz wydawac kasy po raz kolejny w bloto, moze wy cos pomozecie. Dodam , ze problem zaczal pojawiac sie nagle, gdy padl rozrusznik, zostal on wymieniony na nowy I po jakims czasie zaczely sie dziac cuda, ale to moze przypadek.

Problem pojawia sie I znika, zanim dojade na warsztat I autko troche postoi, lampka gasnie I trudno zlokalizowac usterke.

Autki to merivka 1.7 cdti 2004.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma komputer do wzbudzenia alternatora?

Poczytaj sobie jak jest wzbudzany altek.

 

http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/alternatory.htm

 

No i zmień mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przemek8424

Więc na chwile obecną I mam nadzieje, ze na dlugo problem został rozwiazany.

Przyczyna tkwila w alternatorze, ktory zakupilem regenerowany z serwisu alletanio :-) , zwarcie w nim uszkadzalo komputer, tak rzekl elektryk.

Bo podobno w tym modelu rowniez komputer odpowiada za ladowanie.

Tak wiem, z postu powyzej ze moze nie ma nic wspolnego z ladowaniem, ja sie na tym nie znam, takze mimo wszystko elektryk udzielil za swoja usluge 2 letnia gwarancje, wiec moze bedzie dobrze.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, sa dwa rodzaje alternatorów do isuzu, jedne który sterują same, inne zas przez komputer. Nie mozna ich stosować zamiennie. Dla przykładu np w ZDTL w astrze G jest "zwykły" alternator, natomiast w astrze H juz sterowany przez komputer-a silnik ten sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to możliwe ale szukałem po schematach wtyczki od sterownika i nie znalazłem wyjścia na alternator.

Może to być jeszcze po Can.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meriva ma ta przypadłość ze jak odpalisz ja na popych nie działa alternator. Tak wymieniłem przypadkiem alternator przy awarię rozrusznika. A później jak kiedyś zepsuła mi się stacyjka miałem ten sam objaw. Po naprawie stacyjki alternator zaczął działać.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności