Skocz do zawartości

Meriva B 1.4 LPG - głośniejsza praca silnika


Gość Lou Cypher

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lou Cypher

Witam

Miesiąc temu kupiłem nowiutką Merivkę z fabryczną instalacją gazową. Silnik 1.4 LPG 120KM. Nakręciłem już 3100 km. Odnoszę wrażenie że po rozgrzaniu, silnik głośniej pracuje. Przy ruszaniu i folgowaniu przy obrotach ok 1500 silnik zaczyna buczeć. Towarzyszą temu również wyczuwalne wibracje. W piątek mam zamiar jechać do ASO ale póki co chciałbym zasięgnąć języka czy ktokolwiek z Was miał taki problem. Wydaje mi się (przy czym również może to być subiektywne wrażenie) że na początku tego nie było. Zaczęło się chyba od przebiegu ok 2000 km.

Mam w związku z tym 2 pytania:

1) Czy jest coś nie tak z Merivką?

2) Czy jest coś nie tak ze mną?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto to nagrać wstawić np na youtube i wstawić tu link. Ten silnik tak ma że przy 1500 tak do 1800-2000 podczas przyspieszania mocno wibruje. Najlepiej tak zmieniać biegi żeby po zmianie biegu było około 2000 jak już się rozpędzisz do założonej prędkości to wsadzić taki bieg żeby było co najmniej 1500 obrotów, jak pod górkę to większe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w kilku silnikach benzynowych turbo-doładowanych takie buczenie zauważyłem zwłaszcza przy intensywnym dodawaniu gazu przy zbyt niskich obrotach.

Nie wiem jak dajesz rade jeździć Merivą przy obrotach 1500 rpm/min. Osobiście nie schodzę poniżej 2000rpm/min, a biegi zmieniam w zakresie 3000-4500 rpm/min (oczywiście po nagrzaniu silnika). Inaczej jak dla mnie ta kobyła (prawie 1,5tony) nie jedzie.

 

Mogę natomiast potwierdzić pogorszenie się wygłuszenia samochodu wraz z pokonywanymi kilometrami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lou Cypher

Zasadniczo pobieżnie to ja staram się kręcić tak do 3000 rpm do zmiany biegu, chyba że wyprzedzam to kręcę wyżej. Niższe obroty o których mówię to mam przy ruszaniu, zwalnianiu/hamowaniu lub jeździe w korku po mojej wiecznie zakorkowanej Łodzi (jego mać). Ecodriving olałem całkowicie bo mi żal dwumasy, chociaż podczas jazdy w korku to nie da się uniknąć nadwyrężenia sprzęgła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lou Cypher

Przy 1.4 120KM jest zwykłe sprzęgło. Dwumasa jest przy 140KM.

Jesteś pewien? Jak sprawdzić czy jest rzeczywiście koło zamachowe dwumasowe? Jeżeli jest zwykłe sprzęgło to kamień z serca :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lou Cypher

Otóż byłem dzisiaj w serwisie. Auto obadali i nie stwierdzili nic niepokojącego. Pan z serwisu stwierdził iż poziom hałasu mieści się w normie tak więc chyba to ze mną jest coś nie tak.

Temat zamykam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Otóż byłem dzisiaj w serwisie. Auto obadali i nie stwierdzili nic niepokojącego. Pan z serwisu stwierdził iż poziom hałasu mieści się w normie tak więc chyba to ze mną jest coś nie tak.

Temat zamykam.

Też od 2 tygodni jeżdżę Mercią z LPG i między 1800-2000 czuć wibracje. Miałem nawet oddać samochód do sprawdzenia, ale widocznie ten silnik tak ma. Wcześniej jeździłem Merivą bez turbo 101 km i takich objawów nie było.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych obrotach zaczyna turbo dmuchać, silnik dostaje dużo więcej mocy, oddaje dużo momentu obrotowego na koła przy względnie niskich obrotach a że to są 4 cylindry to przy takich obrotach i takim momencie na nich dostępnych to musi wibrować. Żeby przy LPG było 6 biegów i co za tym idzie dwumasa to by tego nie było albo by było dużo słabiej odczuwalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności