Skocz do zawartości

Astra "wypiła" 2,5 litra oleju przez 5 tys. km.


Gość Danaina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 5 tys. km temu dolewałem 2 litry oleju i wtedy jego poziom był równy 3,5 litra. Wczoraj wymieniałem cały olej razem z filtrem i z misy wylał się równo 1 litr, tak więc, mój samochód "wypił" 2,5 litra oleju w ciągu 5 tys. kilometrów. Jest to Opel Astra F 1.6 8v. Jakie prognozy, co do silnika? Z misy nigdzie się nie leje. Olej 15w40.

Edytowane przez Danaina

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiac :remont silnika. :oops:

Poczytaj jest na forum sporo tematów jak sobie radzić z poborem oleju.

Ale przy najmniej nie ten olej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

jesli auto było krecone wysoko to miał prawo łyknąć oleju ale te silniki stanardowo biorą olej więc nie panikuj.Czy auto dymi na niebiesko podczas dodawania gazu.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie oprócz brania oleju, tak, jak napisałem wyżej, to z autem nie ma ŻADNEGO problemu. Kupiłem go 6 tys. km temu i jak do tej pory to spaliła się żarówka i wymieniłem rezystor dmuchawy, bo działał jedynie na 3 i 4. Mam zamiar nim jeździć jeszcze 2 lata, o ile na to pozwoli. Po znalezieniu kosztów remontu zastanawiam się, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie kupno najtańszego oleju 15w40 i po prostu dolewanie co jakiś czas?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jesli auto było krecone wysoko to miał prawo łyknąć oleju ale te silniki stanardowo biorą olej więc nie panikuj.

 

 

W standardzie to te silniki nie biorą oleju. 16V tak.

 

 

 

 

Po znalezieniu kosztów remontu zastanawiam się, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie kupno najtańszego oleju 15w40 i po prostu dolewanie co jakiś czas?

 

 

Nie szkoda ci auta?

Pomierz kompresję z próbą olejową.

Może wystarczy wymienić uszczelniacze na zaworach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

uszczelniacze na zaworach z reguły przy porannym odpaleniu była by chmura dymu ja bym dolewał i nie brał do głowy.Kolego obejrzyj mocowanie tylniej belki u Teścia się wyrwała jedna strona od rdzy a widac nie było było zamalowana bitexem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o jakim poziomie oleju mówi bagnet? Wiem, że jest tam maksimum i minimum, ale ile dokładnie oleju w ml/l znajduje się wtedy w silniku? Mam chyba nieoryginalny bagnet, bo nie mam oznaczeń max/min.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A tak po za tym, sam olej też ma spore znaczenie. Czasem zalejesz ....... i auto pali go jak smok, a na normalnym "prawilnym" oleju okazuje się że nie jest tak źle. Toyota siostry na D4D na Castrolu brała jak głupia (mowa o 5W40). A po zmianie na normalny olej praktycznie brak brania. Dolałem 2-3 setki po 5tyś. 

 

Kolejna sprawa, można pokusić się o płukanie silnika. Nic nie tracisz a może pomóc. Było o tym na M4K. Zresztą jest to zbieżne z tym co sam nie raz obserwowałem. 

 

 

 

Kolega poczyta regulamin i zacznie pisać jak należy .

Nie przeklinamy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności