Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

1.3 CDTI dymi i nikt nie wie dlaczego - pomóżcie

1.3 66kW 16V Z13DTH 1.3 cdti dymi rano nierówna praca

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   GM 1974

GM 1974
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 wrzesień 2017 - 12:03

Rozrząd odpada, bo jest nowy. Znam ich żywotność więc w pierwszej kolejności poszedł do wymiany. Po wymianie nic się nie zmieniło.

Auto ma na teraz 236000km i raczej oryginał, mam w komplecie wszystkie faktury od poprzedniego właściciela, nawet na wymianę żarówki czy umowy ubezpieczeniowe. Analiza przejechanych kilometrów po fakturach i umowach potwierdza stan licznika.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   GM 1974

GM 1974
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 wrzesień 2017 - 19:33

Koledzy,

zmieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego, zmieniłem sondę lambda i dalej bez zmian.

Mam pytanie, czy te objawy, które opisałem na początku to może być awaria któregoś wtrysku?

Wprawdzie były sprawdzane, ale może warto je jeszcze raz dać do fachowców czy może zregenerować.

Jak odpalam po dłuższym postoju, to przez chwilę silnik pracuje jakby na 3 garach...

 

Pozdrawiam

GM


Użytkownik GM 1974 edytował ten post 13 wrzesień 2017 - 19:34

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5451 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 wrzesień 2017 - 05:40

na poczatek jednak sprawdz ten rozrzad mimo z enowy to tymbardziej sprawdz. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   GM 1974

GM 1974
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 wrzesień 2017 - 20:46

Koledzy, auto naprawione.

Wydałem zdecydowanie za dużo na całą procedurę, która trwała kilka miesięcy i spowodowała, ze wszyscy moi znajomi bardziej lub mniej mechanicy, nie chcą ze mną rozmawiać. Pomógł mi jeden z handlarzy samochodami, który bez komputera, bez szkoły mechanicznej, bez przeczytania miliona mądrych książek, udzielił diagnozy 100% trafnej - cytuję... "wymień trzeci wtrysk i auto będzie chodzić" tyle, nic więcej nie powiedział :-)

Uparłem się w warsztacie żeby wymienili mi tylko jeden, wskazany przeze mnie wtrysk, oczywiście z kodowaniem i auto jak nowe.

Pozdrawiam Marcina handlarza :-) Mogę godzinami rozmyślać skąd wiedział, że to wtrysk, skoro kilkunastu mechaników miało moje auto i odprawiali swoje mądre czary nad nim i nic nie naprawili a stówy leciały jedna za drugą. Mam to gdzieś, bo auto działa, ale cholera skąd wiedział, że to trzeci :-) :-) :-)...

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9812 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 wrzesień 2017 - 20:49

Bo to handlarz i pewnie spotkał się z takimi przypadkami nie raz?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

    forumowy analfabeta

  • Forumowicz
  • 566 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:nie
  • Silnik:1.8 125km
  • Nadwozie:checzbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 29 wrzesień 2017 - 10:19

Tylko czemu akurat 3.?.Czy słuchał dzwieku silnika.?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   GM 1974

GM 1974
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 wrzesień 2017 - 12:40

Tak, auto zostawiłem u niego na placu na kilka godzin, po czym jak przyjechałem żeby zaprezentować mu totalne zamglenie jego firmy po odpaleniu corsy, słuchał i dotykał wtrysków. Dla mnie, mistrz :-)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5451 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 29 wrzesień 2017 - 16:12

Ja robie tak: Auto odpalone, komp podpiety, reczny zaciagniety mocno. Wbijam bieg np 2 i dodaje gazu tak na 2000-2500 i popuszczam sprzeglo tak ze tyl siada czyli ciagnie silnik mocno ale nie mili kolami ani nie jedzie do przodu. Wtedy na kompie bedzie widac co sie dzieje z wtryskami. Mozna to samo tylko z ukladem przelewowym na wtryskach dac z pojemnikami i wyjdzie ktory przelewa. 

 

 

 

Kolega jest pomocny.Nie powiem.

Ale proszę kolegę o stosowanie się do regulaminu.

Tego niejednokrotnie nie da się czytać.

Nie jesteś chyba dyslektykiem a jeżeli nawet to wysil się aby sprawdzić co się wyświetla pokreślone aby nie dawać złego przykładu.

Olałeś już prośbę jednego moderatora.

Następnym razem zablokuję.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.3 66kW 16V Z13DTH, 1.3 cdti, dymi, rano, nierówna praca