Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Astra K 1,4 T 150kM na bezpośrednim wtrysku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4578 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 wrzesień 2017 - 17:25

Temat postanowiłem założyć, bo z perspektywy czasu Astra K staje się powoli numerem 1 na mojej liście największych wpadek Opla.

Praktycznie od samego początku borykam się z fatalnymi wręcz usterkami tych aut. Kilka przykładów, by nie być gołosłownym - takie grubsze, pomijając pierdoły:

1. przebieg 800km - auto zgasło, brak możliwości odpalenia. Brak prądu po przekaźniku głównym, czyli nie ma plusa po stacyjce. Nie była to wina przekaźnika, bo po podmienieniu nadal problem. Wystarczyło ów przekaźnik mocno naciskać w skrzynce, aby auto zapalało. Po puszczeniu gasło. "Na krótko" czyli ze zworą w miejscu nóżek 87 i 30 auto śmiga. Do wymiany skrzynka bezpieczników przedziału silnikowego - po wymianie śmiga.

2. przebieg niecałe 30kkm auto flotowe. Dyskoteka na zegarach, zapalają się i gasną losowo różne kontrolki, potworna ilość błędów ze wszystkiego. Po 2 dniach walki i poszukiwania dokręciłem mocniej masy na wzmocnieniu pod deską rozdzielczą - auta nie ma ze 3 miesiące.

3. przebieg 6kkm. Nie działa line assist (kamera czyta znaki drogowe prawidłowo). Nie działa zaawansowany asystent parkowania (czujniki działają prawidłowo). Żadnych błędów. Obecnie jestem w trakcie walki - zacząłem dziś w południe... Jako ciekawostka: ta Astra miała wymieniany wał korbowy przy 4kkm - obróciły się panewki korbowe...

I taki przejaskrawiony przypadek z piątku:

Otóż nowy cudowny ameliniowy 1,4T na bezpośrednim wtrysku musiałem diagnozować, bo Pan uskarżał się na małą moc silnika, nierówną pracę i check engine. Błędy - P0300 wielokrotne wypadanie zapłonu i jakieś nieistotne związane z czujnikami parkowania. Po sprawdzeniu wszystkiego od A-Z dokonałem pomiaru kompresji. 1/ 8bar 2/17bar 3/16,5bar 4/17bar. Zleciłem demontaż głowicy i tłoka cylindra pierwszego, bo z odmy leciały spaliny. Dziś kolega wytargał głowicę i wyjął tłok. Widok zajebisty. Auto ma 24kkm, średnie zużycie 7,1l więc właściciel jeździ normalnie, auto ma rok...

 

Dla potencjalnych chętnych niech to będzie przestroga. To jest ZYEBANY konstrukcyjnie silnik i radzę omijać go szerokim łukiem.

 

Zdjęcia chyba mówią wszystko.

Załączone miniatury

  • IMG_20170906_090404.jpg
  • IMG_20170906_090404-1.jpg
  • IMG_20170906_090414.jpg
  • IMG_20170906_090414-1.jpg
  • IMG_20170906_090444.jpg
  • IMG_20170906_090444-1.jpg

  • 2

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4842 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 06 wrzesień 2017 - 20:26

Dzięki za bardzo cenne informacje i podzielenie się nimi. Silnik rzeczywiście padaka.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8649 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 wrzesień 2017 - 06:41

Ale 1.4T 140 KM jeździ bez problemu, co oni z tym 150 konnym

Sent with handy.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4578 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 wrzesień 2017 - 16:07

Ten 150kM to całkiem nowa konstrukcja. Przesadzona, przekombinowana i zbyt oszczędnie zbudowana.

Dzisiaj był reprezentant GM - dystrykt gwarancyjny. Silnik dostanie nowy tłok, gładź cylindra ma być przeszlifowana papierem 1000-2000 i wyjazd. Rysy wyraźnie wyczuwalne palcem - moim zdaniem będą niezłe różnice w kompresji, no ale z dystryktem się nie dyskutuje.


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   A_FLY

A_FLY
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:1.4 NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 wrzesień 2017 - 17:41

Miło, że ktoś dba o przekazywanie takich opinii.

Silnik ten również nie grzeszy ekonomią. Pytanie jak dużo sprzedaje się wersji z benzyną 1.6 200KM?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

    forumowy analfabeta

  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:nie
  • Silnik:1.8 125km
  • Nadwozie:checzbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 wrzesień 2017 - 18:33

Dzisiaj był reprezentant GM - dystrykt gwarancyjny. Silnik dostanie nowy tłok, gładź cylindra ma być przeszlifowana papierem 1000-2000 i wyjazd. Rysy wyraźnie wyczuwalne palcem - moim zdaniem będą niezłe różnice w kompresji, no ale z dystryktem się nie dyskutuje.
.Skoro rysy czuć pod palcem to ktoś się długo nie nacieszy  
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4578 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 wrzesień 2017 - 18:36

Będę czekał na powrót, bo taki silnik nie ma prawa za długo pojeździć. Pierwsze co, to pewnie zacznie się pobór oleju... Nierówna praca na jałowym... Pogorszenie osiągów... Zobaczymy.

 

200-konnych sprzedaje się mało. Bardzo mało. Poza tym to 1,6...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   kicaj

kicaj
  • Moderator
  • 8649 postów
  • Lokalizacjajest B/DE, było HH/DE
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:F34
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 wrzesień 2017 - 20:44

Kurcza, co opel poprawi to spartoli... Czy oni nie widzą co robią?
IMHO powinien być nowy silnik wymieniony...

Sent with handy.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4578 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 wrzesień 2017 - 21:04

Bo powinien być wymieniony.

Dzięki drugiemu po Bogu w GM silnik będzie druciarsko naprawiony i auto wyjedzie. Tym gorsze, że gość ma świadomość problemu w tych silnikach, bo boryka się z nimi od prawie roku.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   pan_wAZOn

pan_wAZOn
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • LokalizacjaPolska południowa ;)
  • Model:Opel Astra V
  • Silnik:B14XFL
  • Nadwozie:ST
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 wrzesień 2017 - 17:30

Hej!

Ten uwalony tłok to z produkcji 2016 czy 2017?

Z wieści na innym forum wynikało, że głównie w produkcji z 2016 pierwszy cylinder "padał" - ponoć jakaś modyfikacja była później.

No ale - przecież Dexos1gen2 dobry na wszystko... ;).

GM faktycznie ma świadomość wady w 1,4T - bo nie tylko w Polsce przecież zjawisko występuje/występowało (na marginesie - u mnie w ASO pytałem - 1 przypadek taki mieli, nie wspomnę już czy wymiana była czy naprawa)

Inna sprawa, że w K na dzisiaj w benzynach wielkiego wyboru niet - stukonny "dziadek" 1,4; dwie wersje mocy w 1,4T; no i dość wyśrubowane cenowo i mocowo 1,6T....



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post