Skocz do zawartości

Sonda lambda - niskie napięcie, poszarpany wykres na LPG i PB. Bingo M


Gość RAMZES

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

 

Potrzebuje pomocy z moją Asterką. Ostatnio gdy podłączyłem interfejs do Bingo M, zauważyłem, że w powyżej 2000 wykres sondy lambda zaczyna być mocno poszarpany i tak jakby cały czas stał na środku - prostokąt - wskaźnik pracy sondy lambda drży w pozycji środkowej w kolorze zielonym. Na benzynie problem ten występuje tylko w wysokich zakresach obrotów >4000. Ponadto zakres pracy sondy na biegu jałowym na LPG jest mniejszy niż na Pb. Kiedyś tak nie było. Chyba zaczęło się to po wymianie sondy lambda na Denso za ~120 pln. Zauważyłem, że po przełączeniu na Pb wykres jest lepszy i bardziej przypomina ten prawidłowy. Co ciekawe jak wyłączę wszystkie odbiorniki w aucie to wykres na jałowym oscyluje 0-0.8v.. Jak tylko włączę nawiew, światła, lub uruchomi się wentylator chłodnicy to zaraz zakres pracy spada i sonda pracuje 0--0,45v. W czasie jazdy na PB wraz z obrotami również wykres się zawęża i zmiany stanu sondy są częstsze. Na PB jest chyba ok, natomist na LPG przy jałowych jest ok, i w miarą zwiększania obrotów wykres zaczyna mocno się zawężać aż w końcu przypomina bardzo poszarpaną linię. Proszę o jakieś sugestie co może być problemem.

LPG ~ 100000 przebiegu na reduktorze. Ciekawe dlaczego jest taki spadek napięcia na sondzie przy uruchamianiu odbiorników ? Masy wydają się być ok. Sterownik Bingo jest masowany do - akumulatora razem z zaworem gazowym z reduktora Tomasetto 07. Może mieliście już styczność z podobnym problemem. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś że trzeba porządnie wyregulować LPG.

A przebieg 100 tys jest też dla sterownika LPG dużo.

 

Temat raczej dotyczy LPG więc przenoszę


 

 

Na PB jest chyba ok,

To sprawdź czy jest ok.

 

I podstawa to ładowanie.Jakie masz napięcie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie ładowania 14,1v. Sonda na PB pracuje prawidłowo chociaż w zakresie 0-0,75v.

Na LPG na początku jest ok i pracuje prawidłowo, a po kilkuset metrach przestaje oscylować i trzęsie się w pozycji zbliżonej do punktu neutralnego (zielony prostokąt na środku w programie Bingo M). Masa sterownika sprawdzona - podłączona do - aku. Po jakimś czasie znów zaczyna oscylować. Dzieje się tak w sumie losowo. Już nie mam pomysłów co to może być. Jak sonda pracuje prawidłowo na LPG to instalka wydaje się być dobrze wyregulowana, dopiero jak sonda staje w pozycji nieustalonej to zaczynają się dziać cuda. Zrobiłem jeszcze reset kompa. Zaraz pójdę go podepnę i sprawdzę czy jest lepiej, ale nie sądzę żeby reset pomógł. Proszę o jakieś sugestie. Skąd bierze się ta pozycja nieustalona sondy w programie Bingo. Ogólnie samochód jeździ dobrze tylko ten wykres mi się nie podoba, bo tak jakby krokowy nie sterował mieszanka i sonda podawała cały czas napięcie zbliżone do punktu neutralnego 0,46v.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być wina krokowca LPG.

Może to wina sterownika LPG.Emuluje pracę sondy źle i dzieją się cuda.

Przelutuj sondę tak aby sygnał z sondy szedł nie na sterownik LPG tylko aby ten sygnał sie rozchodził do sterownika silnika Pb i do sterownika LPG.

Wtedy sygnał z sondy będzie szedł taki sam do PB i do LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wczoraj na interfejsie od ECU. Na ABComie sonda na benzynie ma wskazania 0,1- 0,95 V więc jest OK. Czy możliwe jest to, że na sterowniku od gazu są jakieś przekłamania z pracą sondy lambda ? Może sterownik jest uszkodzony ? a może interfejs od gazu jest uszkodzony i przekłamuje wskazania sondy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem sondę tak jak zaproponowałeś, i wskazania są dokładnie takie same, czyli na pb 0,1-0,95 odczytywane z ABComa a na Interfejsie Bingo M wszystko zaniżone i sonda pracująca od 0 - 0,75. Zauważyłem, że bardzo duży wpływ na zakres pracy sondy ma obciążenie elektryki. Jak właczę światła to sonda oscyluje 0-0,45v więc zdecydowanie za nisko, Sprawdzałem wszystkie masy i są ok. Masę sterownika nawet przepinałem w inne miejsce (podłączona do - aku) do masy karoserii, i tez to samo. Dlaczego obciążenie światłami , lub wentylatorem daje taki spadek zakresu oscylacji sondy odczytywanego z centralki bingo M. Przy takich wskazaniach krokowy praktycznie zatrzymuje się w miejscu, bo nie widzi mieszanki bogatej i nie ma czym sterować. Napięcie na akumulatorze odczytywane z ABComa spada tylko o 0,1 V w czasie obciążenia wszystkimi odbiornikami tj. światła, dmuchawa chłodnicy, nawiew, ogrzewanie. Skąd ten spadek napięcia na Bingo M aż o 0,4 v ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w Bingo zmieniłeś opcję emulacji na ,,odłączoną,,?

 

Sprawdź też przewód zasilający Bingo.

Moze ma jakieś uszkodzenia.

Albo Bingo się kończy.


 

 

Zauważyłem, że bardzo duży wpływ na zakres pracy sondy ma obciążenie elektryki.
Domyślam się że to na LPG?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość maciekchojak

Witam!

 

Widzę, że temat jeszcze nie tak stary. Mam identyczny problem - udało się to rozwiązać? Jaka była przyczyna? Pozdrawiam, Maciej!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności