Skocz do zawartości

Sonda lambda - niskie napięcie, poszarpany wykres na LPG i PB. Bingo M


Gość RAMZES

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maciekchojak

Witam! Dziękuję za odpowiedź!

 

Krokowiec wymieniony na nowy - w sumie to zaraz, lub bezpośrednio po tym zaczęło się dziać - innej marki tj. Landirenzo - wcześniej był KME - różni się tylko tą głowiczką co się otwiera i zamyka - na KME była walcowa, teraz jest stożek. (był problem z losowym brakiem reakcji na gaz podczas ruszania ze skrzyżowania + zamulaniu po jakimś czasie i zapachu siarkowodoru z wydechu - przestawało po wyłączeniu i włączeniu gazu - po wymianie pomogło na stałe - problemem było to, że otwierał się w innym zakresie niż podawał to sterownik i odchylenie było co raz większe, co skutkowało złą mieszanką). Przy wymianie była zrobiona pełna obsługa gazu - regulacja + wymiana filtrów. Pierwszym objawem po tym wszytkim było spalanie, już na pierwszym baku - przed serwisem po zalaniu przejechałem 330km, teraz równo 270 i ni mniej ni więcej. Wziąłem się więc za regulację i mam identyczne kwiatki jak kolega wyżej. Sterownik rozebrałem, nawet grama kurzu nie znalazłem, po drodze wymieniłem sondę lambda - zero poprawy. Przewody w dobrym stanie. Wykres niby mam stechiometryczny tyle, że przesunięty w lewo, na stronę ubogą, sygnał z sondy trzyma sekundę na 0v i leci do 0,70v i tak do jakiejś losowej chwili jak zawiesi się na konkretnej wartości i krokowiec pracuje w zakresie 3, 4 kroków, czyli praktycznie w ogóle. Wskaźnik mieszanki trzyma się środka (poszarpany). Tak jak u kolegi wcześniej. Duży wpływ na pracę bingo ma tak samo nawet głupie włączenie świateł mijania lub czegokolwiek z elektryki. Nie mam w tym momencie dostępu do ABComa. Później sprawdzę jak połączona jest lambda.

 

Podsumowując co zrobiłem:

-wymieniłem filtr

-wymieniłem aktuator

-wymieniłem sondę

- sprawdziłem stan przewodów i samego sterownika, wizualnie w b. dobrym stanie

 

Problemy:

-spalanie 14/15l, przed serwisem 9-11

-problem z ustawieniem gazu

-losowy brak sterowania aktuatorem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest zła emulacja sondy.

Próbowałeś dać emulację na do masy?

 

 

Ja bym ci polecił połączenie sondy równoległe.

Ten sam sygnał sondy puść do sterownika silnika i do Bingo rozdzielając go

Teraz masz puszczony sygnał sondy od sondy do Bingo a z Bingo idzie już przekształcony według jego algorytmu do sterownika.(emulator w Bingo może nawalać)

A gdy puścisz ten sam sygnał do sterownika silnika i do Bingo to nie będziesz miał zniekształconego sygnału.

Tylko w Bingo trzeba wyłączyć emulację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Udało się rozwiązać problem.  okazało się, że silnik łapał lewe powietrze z serwo. Sam na to wpadłem jak usłyszałem delikatne pyrkanie z tłumika. Odłączyłem serwo, zatkałem otwór w silniku, tam gdzie serwo było podłączone i cud. Wykres na BINGO był normalny. po wymianie serwa wszystko było prawie ok. z tym że sonda oscylowała w mniejszym zakresie napięć. Postanowiłem przepiąć masę sterownika do masy silnika tam gdzie ECU jest umasowione i drugi cud. Wszystko zaczęło działać prawidłowo. Więc jeśli macie jakieś anomalie a będziecie słyszeli  coś w rodzaju pyrkania z tłumika to sprawdźcie najpierw serwo lub inne miejsca gdzie auto może brać lewe powietrze. Serwo jest podłączone do dolotu 4 cylindra i najwidoczniej mieszanka była zbyt bagata (bo sonda podawała błędne info o mieszance a komputer lał paliwo i podawał gaz w nadmiarze). Często czułem zapach paliwa po odpaleniu auta. Nieprzepalone paliwo leciało na sondę. Stąd ten poszarpany wykres, bo sonda była wilgotna.

Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Kolego maciekchojak,  myślę że u Ciebie tez może być problem z lewym powietrzem i stąd to wysokie spalanie.  Przez lewiznę masz wzbogacaną mieszankę i zalewa ci lambdę. Stąd te cuda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, RAMZES napisał:

Udało się rozwiązać problem.  okazało się, że silnik łapał lewe powietrze z serwo.

 

A nie było słychać że serwo czy z węża że  syczy?

Pedał hamulca też przecież inaczej pracuje.

Bardziej twardo.

Podczas odpalania też da się wyczuć że nie mięknie szybko po jago naciśnięciu nogą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności